آفتاب

چرا به فکر تعویض پنجره های خود نیستید؟



آیا تا به حال به تعویض پنجره های خود فکر کرده اید؟ اهمیت تعویض پنجره های قدیمی با نسل جدید پنجره های دوجداره چیست؟

آیا تا به حال به تعویض پنجره های خود فکر کرده اید؟ اهمیت تعویض پنجره های قدیمی با نسل جدید پنجره های دوجداره چیست؟ با توجه به هزینه های تعویض، اینکار مقرون به صرفه است؟ درصد تخریب در این پروسه چقدر است؟ قطعا اگر پاسخ صحیح سوالات بالا را پیدا کنید، سریعا به فکر تعویض پنجره های قدیمی خود و جایگزینی آنها با پنجره های دوجداره جدید خواهید افتاد. دلایل این موضوع را در ادامه بررسی می کنیم و به سوالات فوق پاسخ می دهیم.




۳ دلیل مهم که باید پنجره قدیمی خود را عوض کنیم

پنجره های قدیمی از هر لحاظ دارای نقاط ضعف و نقص هایی هستند که امروزه به اندازه کافی کارآمد نمی باشند. بطور مثال ممکن است پس از هر بار بارندگی شاهد نفوذ آب باران از درزهای پنجره آهنی خود به داخل باشید. فروش بالای نوارهای درزگیر در شروع فصل سرما نشان دهنده آن است که اکثر خانه ها دارای پنجره های قدیمی هستند و با مشکل نفوذ سرما در زمستان به داخل مواجه می باشند. اما استفاده از نوارهای درزگیر به منظور عایق بندی پنجره های قدیمی اصلا کارآمد نیست و یک راه حل کوتاه مدت است. تعویض پنجره های آهنی و چوبی همچنین به دلیل عدم عایق بندی صحیح پنجره های آهنی و یا چوبی قدیمی، درصد هدر رفت انرژی بسیار بالاست. این مشکل خود را در قبوض آب و برق و گاز شما نشان می دهد. همچنین یک پنجره نا مناسب علاوه بر سرمای زمستان یا گرمای تابستان، گرد و خاک و آلودگی هوا را نیز به داخل منزل منتقل می نماید. بنابراین همواره و هر روز در حال گردگیری و نظافت خاک نشسته بر روی مبلمان و میز تلویزیون خود هستید!




همچنین به دلیل عدم عایق بندی صحیح پنجره های آهنی و یا چوبی قدیمی، درصد هدر رفت انرژی بسیار بالاست. این مشکل خود را در قبوض آب و برق و گاز شما نشان می دهد. همچنین یک پنجره نا مناسب علاوه بر سرمای زمستان یا گرمای تابستان، گرد و خاک و آلودگی هوا را نیز به داخل منزل منتقل می نماید. بنابراین همواره و هر روز در حال گردگیری و نظافت خاک نشسته بر روی مبلمان و میز تلویزیون خود هستید!



۱- کاهش هزینه های قبوض برق و گاز

تقریبا اولین علتی که ساکنین ساختمان های قدیمی را به فکر تعویض پنجره های خود می اندازد، بالا بودن هزینه های حامل های انرژی است. به دلیل عدم عایق بندی مناسب درب و پنجره های آهنی و چوبی، میزان هدر رفت انرژی بسیار بالاست. با توجه به اینکه قیمت حامل های انرژی نسبتا بالا و مدام رو به افزایش است، کاهش هزینه ها با جلوگیری از هدر رفت انرژی بسیار منطقی به نظر می رسد. با نصب پنجره های دوجداره UPVC یا آلومینیومی می توانید ساختمان خود را به بهترین نحو عایق بندی حرارتی نمائید. در نتیجه در زمستان نگران نفوذ سرما به داخل خانه نخواهید بود. همچنین در تابستان نیز هوای خنک داخل به دلیل عدم عایق بندی مناسب، به خارج نفوذ نخواهد کرد. بنابراین کولر و وسایل سرمایشی شما برای خنک کردن محیط مورد نظر نیاز به برق و آب کمتری خواهند داشت.

اینکار بطور غیر مستقیم عمر وسایل گرمایشی - سرمایشی شما را نیز افزایش می دهد. زیرا با عدم نفوذ گرما یا سرما به داخل، دستگاه شما کمتر استارت می زند. بنابراین موتور آن کمتر کار کرده و طول عمر آن افزایش خواهد یافت.



۲- حذف آلودگی صوتی

اگر ساکن شهرهای بزرگ هستید، به ویژه ساختماهایی که در کنار خیابان اصلی ی اتوبان ها واقع شده اند، حتما با مشکل آلودگی صوتی مواجه هستید. جالب است بدانید بسیاری از افراد که به فکر تعویض پنجره های قدیمی خود با پنجرهای دوجداره می افتند، این کار را به دلیل سر و صدای زیاد محل سکونت یا کار خود انجام می دهند. با استفاده از پنجره های ساخته شده از پروفیل یو پی وی سی استاندارد می توانید از این مشکل برای همیشه نجاب پیدا کنید. کاهش آلودگی صوتی و حذف سر و صدای مزاحم بر سلامت روح و روان و افزایش تمرکز افراد تاثیر بسزایی خواهد داشت. در نتیجه برای اتاق خواب شما موجب خواب راحت تر، برای محیط کار شما موجب افزایش بهره وری افراد و تمرکز آنها، در محیط های کارگاهی موجب سلامت شنوایی کارگران خواهد شد.




البته پروفیل در و پنجره دوجداره ای که انتخاب می کنید نقش مهمی در کارایی پنجره شما خواهد داشت. زیرا پروفیل های غیر استاندارد، عایق بندی صوتی و حتی حرارتی مورد انتظار را نخواهند داشت و در مدت زمان کوتاهی از رگلاژ خارج می شوند. در نتیجه با پنجره های قدیمی شما چندان تفاوتی ندارند!

۳- افزایش ارزش ذاتی ساختمان و بالا بردن امنیت

پنجره های دوجداره آلومینیومی یا یو پی وی سی مستقیما بر ارزش ذاتی ساختمان شما تاثیر خواهند گذاشت. زیرا علاوه بر دو مزیت اصلی عایق بندی موثر حرارتی و صوتی در ساختمان ها، موجب افزایش ایمنی ساختمان در برابر سرقت، بلایای طبیعی (باد و باران و زلزله) و ارتقای زیبایی بنا خواهند شد. بنابراین به منظور ایمن سازی ساختمان ها لازم است از درب و پنجره های مستحکم تری استفاده کنید. اینکار سازه شما را در برابر مسایل امنیتی و سرقت نیز ایمن تر می نماید. زیرا یراق آلات پنجره های دوجداره امکان قفل کردن با امنیت و کارایی بالا را در درب و پنجره های شما فراهم می نماید. همچنین به دلیل دو یا سه جداره بودن این نوع پنجره ها، شکستن شیشه بسیار مشکل بوده، دسترسی سارقین به داخل تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

با استفاده از پنجره های دوجداره جدید دیگر نیازی به نصب حفاظ های آهنی دست و پا گیر برای پنجره های خود نخواهید داشت.

اگر در پنجره های جدید خود از شیشه های سکوریت استفاده کنید، امنیت ساختمان شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. نوع دیگری از شیشه های قابل استفاده در پنجره های مدرن، شیشه های رنگی هستند که از نفوذ اشعه های مضر خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می نمایند.



تعویض پنجره های قدیمی خود را به چه کسی بسپاریم؟

به یاد داشته باشید اگر پروسه تخریب و تعویض و نصب پنجره های شما توسط افراد متخصص و با استفاده از متریال استاندارد انجام نشود، کلیه هزینه های شما به هدر رفته است. بنابراین به منظور ساخت پنجره های دوجداره UPVC یا آلومینیومی استاندارد، با استفاده از پروفیل های معتبر، یراق آلات مرغوب و ماشین آلات پیشرفته از شرکت ها و مجموعه های معتبر کمک بخواهید. یکی از مجموعه های معتبر در این زمینه، پولاد یراق تارادیس است که تجربه هزاران پروژه موفق با بیش از ۱۵ سال سابقه تخصصی را دارا می باشد. این مجموعه از بهترین برندهای پروفیل پنجره دوجداره نظیر هافمن، ویستابست، وین تک، ویتانوا و ... در ساخت پنجره های خود استفاده می نماید. کارخانه اختصاصی این مجموعه مجهز به ماشین آلات روزی دنیا از جمله کشور آلمان می باشد. جهت تماس با تارادیس و مشاهده پروژه های انجام شده، از وبسایت این مجموعه به نشانی www.taradis.net بازدید فرمائید.



کلام آخر

با پیشرفت علم و تکنولوژی و با استفاده از ماشین آلات جدید براحتی و با کمترین میزان هزینه می توانید پنجره های قدیمی خود را عوض کنید. اینکار بدون نیاز به تخریب و با کمترین میزان کثیف کاری تنها در یک یا دو روز بسته به متراژ سازه و تعدا پنجره های آن قابل انجام است. بنابراین نگرانی خاصی بابت مشکلات مربوط به تخریب و بنایی و ... باقی نخواهد ماند. در خصوص هزینه ها نیز با توجه به صرفه جویی موثر در مصرف حامل های انرژی و کاهش هزینه های هر ماهه قبوض آب و برق، ظرف شش ماه تا یکسال، کلیه هزینه های تعویض و نصب پنجره های جدید جبران خواهد شد. بنابراین این کار از هر لحاظ مقرون به صرفه اقتصادی نیز می باشد.  
گالری تصاویر


وبگردی