آفتاب

صادرات تجهیزات آتش نشانی



آتش نشانی یکی از صنعت هایی است که در حوزه صادرات فعال می باشد. تولید کننده های ایرانی توانسته اند با ارائه کیفیت بالا و تولید بر اساس استانداردهای بین المللی، محصولات خود را به سراسر دنیا صادر کنند.

یکی از راه های مهم و اساسی برای رونق اقتصاد کشور، صادرات است. می توان گفت که امروزه تمام کشورها سعی دارند تا محصولات منحصر به فردی که دارند را به کشورهای دیگر صادر کنند. از این طریق می توان ارز وارد کشور کرد و همچنین روابط بین المللی با کشورهای دیگر را بهبود بخشید. آتش نشانی یکی از صنعت هایی است که در حوزه صادرات فعال می باشد. تولید کننده های ایرانی توانسته اند با ارائه کیفیت بالا و تولید بر اساس استانداردهای بین المللی، محصولات خود را به سراسر دنیا صادر کنند. از مهم ترین تجهیزاتی که در حوزه آتش نشانی در حال حاضر صادر می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • انواع خودرو آتش نشانی
  • شیر ایستاده (هیدرانت)
  • انواع مانیتور آتش نشانی
  • گیت ولو آتش نشانی
  • دیلوج ولو
  • پمپ خودرو آتش نشانی
  • قرقره هوزریل
  • انواع نازل
  • جعبه آتش نشانی
  • و...
این تولید کننده های ایرانی توانسته اند با رعایت استانداردهای جهانی و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محصولات خود به کشورهایی از جمله عراق، ارمنستان و... صادر کنند.

خودرو آتش نشانی

خودروهای آتش نشانی را می توانید هم بر اساس وزن آن ها و هم بر اساس کاربری که دارند مانند شهری، فرودگاهی، خودرو نردبان و... دسته بندی کنید. ماشین های آتش نشانی به طور کلی دارای یک سری ویژگی های ثابت هستند که شما می توانید در هنگام سفارش آنها را تغییر دهید.



شیر ایستاده (هیدرانت)

هیدرانت آتش نشانی یا شیر ایستاده، در حوزه آتش نشانی شهری یکی از تجهیزات پر کاربرد است. هیدرانت های آتش نشانی در سطح شهر باعث می شوند تا در هنگام انجام عملیات، با محدودیت آب مواجه نشوید. این شیرهای ایستاده یا هیدرانت ها دارای انواع مختلفی هستند که پرکاربردترین آنها، نوع ایستاده می باشد. این شیرهای ایستاده معمولا از جنس چدن، آلومینیوم و فولاد ساخته شده اند که در بیشتر مواقع نیز در مکان های عمومی نصب می شوند.




مانیتورهای آتش نشانی

یکی از تجهیزات مهم و اساسی در یک عملیات اطفا حریق، مانیتور آتش نشانی می باشد. یکی از دلایل این کاربرد زیاد نیز می تواند رعایت فاصله با حریق هنگام اطفا آن باشد. چرا که بوسیله مانیتور می توانیم اطفا حریق را با مقدار زیادی از آب یا فوم و به صورت گسترده تر انجام دهیم. به همین جهت انواع مختلفی از این ابزار تولید شده است تا بتواند به آتش نشانان در موقعیت های مختلف در مهار آتش کمک کند.

گیت ولو آتش نشانی

گیت ولو دارای دریچه هایی است که با برداشتن یک دوازه گرد یا مستطیل شکل، مسیر آب باز می شود. از گیت ولو یا شیر دروازه ای فقط برای قطع و وصل کردن جریان آب مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دیگری ندارد. می توان گفت که این شیرهای کشویی مانند فقط دو حالت باز یا بسته دارند و حالت دیگری وجود ندارد.



دیلوج ولو

یکی دیگر از تجهیزاتی که صادرات موفقی دارد، دیلوج ولو (دیلاژ-دیلاج ولو) است. از دیلوج ولو Deluge valve در قسمت نازل از آن استفاده می کند که فقط وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب را برای نازل دارد. شیر دیلوج معمولا توسط یک فرمان الکتریکی باز می شود. اما می توانید به کمک فشار هوا یا آب شیر را باز و بسته کنید.

پمپ خودرو آتش نشانی

پمپ را می توان از اصلی ترین و حیاتی ترین اجزای یک خودرو آتش نشانی دانست. که تقریبا تمام فرآیند اطفا حریق از این قسمت شروع می شود. به طور ساده وظیفه پمپ خودرو دریافت آب از یک منبع و بالابردن فشار و دبی آن می باشد.

قرقره هوزریل

هوزریل یا قرقره آتش نشانی Hose Reel یکی از اجزای داخل جعبه آتش نشانی است. اجزای تشکیل دهنده هوزریل شامل یک قرقره، شلنگ از جنس نخ و PVC و یک نازل می شود. به دلیل سهولت در استفاده و انعطاف پذیری بالایی که دارد در آتش سوزی های کوچک تر مانند ساختمان های مسکونی و اداری این ابزار می توان استفاده کرد.

نازل آتش نشانی

نازل ابزاری است که برای هدایت آب، فوم، پودر و دیگر مواد خاموش کننده، مورد استفاده قرار می گیرد. نازل آتش نشانی دارای انواع مختلفی است که ساده ترین آن نازل لوله ای یا تک حالته می باشد. این نازل ها بسته به نوعی که دارند می توانند جریان آب را متمرکز یا پراکنده کنند و همچنان مقدار خروجی های متفاوتی دارند. از نوع های دیگر نازل آتش نشانی می توان به شیر دار، تفنگی و... اشاره کرد.



جعبه آتش نشانی

در مراکز مهم صنعتی و تجاری و حتی واحدهای مسکونی استفاده از جعبه آتش نشانی اهمیت بسیاری دارد. چرا که برخی از تجهیزات آتش نشانی را در دسترس قرار می دهد و استفاده از آن نیز آسان است. این جعبه ها نیز انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها فقط قرقره هوزریل، در بعضی دیگر کپسول های آتش نشانی را می توانید در آنها نگه داری کنید.  

صادر کننده خودرو و تجهیزات آتش نشانی

یکی از این شرکت های ایرانی فعال در حوزه صادرات، آریا حریق پاسارگاد است. همچنین آریا حریق با نزدیک به یک دهه تجربه فعالیت های دیگری نیز مانند بازسازی، تعمیر، طراحی و ساخت ماشین آتش نشانی را انجام می دهد. در تمام این سال ها شرکت آریا حریق پاسارگاد سعی کرده است تا بهترین کیفیت را در سریع ترین زمان در دسترس آتش نشانان شهری، فرودگاهی و پالایشگاهی قرار دهد. از دیگر خدمات آریا حریق می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت پمپ های سانتریفیوژ
  • ساخت مانیتورهای برقی و دستی
  • هوزریل های خودرویی برقی و دستی
  • ساخت مخزن های آب، فوم، پودر
  • ساخت جعبه آتش نشانی
  • و...
این شرکت همچنین در زمینه پخش و فروش لوازمات ایمنی، آتش نشانی، امداد و نجات و کلیه تجهیزات شرکت های نفتی و پالایشگاهی نیز فعالیت دارد و جزو وندور لیست شرکت های نفتی می باشد. برای سفارش و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. همچین برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آریا حریق به آدرس Aryaharigh.com مراجعه نمایید.
گالری تصاویر


وبگردی