آفتاب

با زیباترین جنگل های اطراف بابلسر آشنا شوید



بابلسر را می‌توان با دو ویژگی مهم توصیف کرد؛ نخست خوش آب و هواترین شهر ایران و دوم، پرطرفدارترین مقصد گردشگری مازندران. این دو صفت مهم درباره بابلسر می‌توانند آن را به زیباترین شکل ممکن توصیف کنند.

استان مازندران یکی از پرطرفدارترین استان‌ها برای مسافرت است و بررسی آمار گردشگری این استان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مجموعاً ۱ میلیون و ۲۴۶ هزار تخت در مراکز اقامتی مختلف این استان وجود دارند که پذیرای مسافرانی از سرتاسر کشور و حتی اقصی نقاط دنیا هستند. جالب است بدانید در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۸۱ میلیون شب اقامت در این استان به ثبت رسیده که آمار قابل توجهی است. بخش عمده‌ای از بار گردشگری استان، بر دوش شهر زیبای بابلسر است. در این مقاله نگاهی به این شهر و همچنین هتل های بابلسر خواهیم داشت. 


بابلسر کجاست و جاذبه‌های دیدنی آن كدام‌اند؟

بابلسر را می‌توان با دو ویژگی مهم توصیف کرد؛ نخست خوش آب و هواترین شهر ایران و دوم، پرطرفدارترین مقصد گردشگری مازندران. این دو صفت مهم درباره بابلسر می‌توانند آن را به زیباترین شکل ممکن توصیف کنند. بابلسر شهری در غرب مازندران است که با فریدون کنار و بابل مجاورت دارد. از میان این شهر، رودی به نام «بابل‌رود» می‌گذرد که شهر را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌کند.
در گذشته نام شهر بابل، «بارفروش» بود و بابلسر نیز «مشهدسر» نام داشت. در سال ۱۳۱۰ بارفروش به بابل تغییرنام داد و به دنبال آن مشهدسر نیز نام فعلی خود را به‌دست آورد. جالب است بدانید که قرن‌ها تاریخ در تار و پود این شهر خفته است و در گوشه و کنار آن می‌توانید آثاری از تاریخ غنی بابلسر را مشاهده کنید.
بررسی اسناد و شواهد موجود در بابلسر نشان می‌دهند که این شهر قدمتی برابر با ۹۰۰ سال دارد. در حال حاضر بقعه امام‌زاده ابراهیم، قدیمی‌ترین اثر تاریخی این شهر است که جزو جاذبه‌های دیدنی محبوب آن محسوب می‌شود. پل‌هایی که روی بابل‌رود کشیده شده‌اند نیز جاذبه‌های متعددی را شکل می‌دهند كه بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

آب و هوای بابلسر در طول سال

اگر بخواهیم آب و هوای بابلسر را بررسی کرده و بهترین زمان سفر به این شهر را انتخاب کنیم، باید بگوییم که این شهر نیز مانند سایر شهرهای ساحلی آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. در فصل تابستان رطوبت هوا بالا و بالاتر می‌رود؛ تا جایی که ممکن است به ۸۰ درصد هم برسد. از سوی دیگر در فصل زمستان بارش‌های پی در پی و مداوم، شرایط جوی را نامطلوب می‌کنند. بهترین زمان سفر به بابلسر را می‌توان فصل بهار و اوایل پاییز دانست. در این فصل‌ها هوا مطلوب و خنک است و رطوبت نیز آزاردهنده نخواهد بود. 


آشنایی با جنگل‌های زیبای بابلسر

یکی از مزیت‌های بابلسر که باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن می‌شود، بهره‌مندی از جنگل و دریا به صورت توأمان است؛ البته کوهستان‌هایی از رشته کوه البرز نیز در این شهر دیده می‌شوند که کار را تمام کرده و بابلسر را به یک شهر همه چیز تمام تبدیل می‌کنند. بسیاری از افراد دوست دارند علاوه بر قدم زدن در ساحل و لذت بردن از آبی بی‌انتهای دریا، سرسبزی جنگل‌ها را نیز تماشا کنند. از این رو به برخی از جنگل‌های اطراف بابلسر خواهیم پرداخت. البته همه این جنگل‌ها در مجاورت بابلسر قرار ندارند.

جنگل سوته کنار

جنگل سوته کنار را می‌توان نزدیک‌ترین جنگل به بابلسر دانست. این جنگل در منطقه جویبار و محله سوته قرار گرفته و پذیرای درختان سربه فلک کشیده‌ای است که بابلسر را به بهشتی بی‌نظیر تبدیل کرده‌اند. برای بازدید از این جنگل می‌بایست چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید. نخست این که جنگل‌ها به اندازه پارک‌های جنگلی و حفاظت شده امکانات رفاهی ندارند؛ بنابراین برای بازدید از جنگل سوته باید امکانات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. مورد دوم درباره جنگل سوته کنار این است که جنگل‌ها با حفاظی از محل عبور جدا شده‌اند. 


جنگل لفور

جنگل لفور یکی دیگر از جنگل‌های نزدیک بابلسر است که ۶۶ کیلومتر با آن فاصله دارد و با طی کردن مسیری کمتر از یک ساعت، می‌توانید به آن برسید‌. جنگل لفور در منطقه شیرگاه واقع شده و از سوادکوه نیز دسترسی خوبی دارد. اگر از تهران به سمت مازندران حرکت می‌کنید، می‌توانید در مسیر حرکت از این جنگل نیز بازدید کنید؛ چرا که جنگل لفور نسبت به بابلسر، به تهران نزدیک‌تر است.

جنگل دو هزار

با اقامت در یکی از هتل های بابلسر، می‌توانید از جنگل دو هزار هم دیدن کنید؛ البته که این جنگل چندان نزدیک به بابلسر نیست. در تمام طول گیلان، مازندران و گلستان، جنگل‌هایی کشیده شده‌اند که نوار سبز رنگ چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. جنگل دو هزار از تنکابن شروع می‌شود و تا جنگل‌های سه هزار ادامه دارد. فاصله جنگل دو هزار تا بابلسر ۲۰۲ کیلومتر است.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از دیگر جنگل‌های مازندران است که با کمی رانندگی از بابلسر می‌توانید به آن برسید‌. این جنگل با رامسر ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و در ۱۰ کیلومتری دریا نیز واقع شده است. در بازدید از جنگل دالخانی می‌توانید سری به ساحل زیبای خزر نیز بزنید. کافیست یکی از بهترین هتل های بابلسر را برای اقامت انتخاب کرده و سپس به گشت و گذار در شهر بپردازید. جنگل دالخانی اگر چه نزدیک به بابلسر نیست، اما ارزش این را دارد که یک روز از سفر خود را به بازدید از آن اختصاص دهید.

رزرو بهترین هتل‌های مازندران از وبسایت فلای تودی

انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب شرط مهمی برای داشتن سفری دلچسب و خاطره‌انگیز است. اگر بتوانید هزینه‌های سفر را با رزرو هتل‌های ارزان قیمت و پرواز اقتصادی کم کنید، می‌توانید بودجه بیشتری را به تفریح در شهر مقصد اختصاص دهید. از سوی دیگر صرفه‌جویی در وقت با رزرو آنلاین هتل و خرید آنلاین بلیط از دیگر مواردی است که خیال شما را آسوده خواهد کرد.
وبسایت فلای تودی بیش از ۷ سال است که برای تحقق چنین مواردی تلاش می‌کند. در حال حاضر می‌توانید بلیط هواپیما و بلیط قطار را با چند کلیک از فلای تودی خریداری کنید و هتل های بابلسر یا هر جای دیگر از دنیا را نیز در کمتر از چند دقیقه رزرو نمایید. همین حالا سری به وبسایت فلای تودی بزنید و برای سفرهای آتی خود برنامه‌ریزی کنید.

گالری تصاویر


وبگردی