آفتاب

با نان سنگک آشنا شوید + معرفی سامانه‌ی اسنپ فود برای خرید این نان



نان سنگک به ‌قدری پرطرفدار است که در هر خیابان شاید یک نانوایی مخصوص پخت آن را ببینید. حتی بسیاری از پلتفرمهای آنلاین فروش نان نیز بخش عمدهای از خدمات خود را برای نانواییهای سنگکی در نظر گرفتهاند که از جمله آنها میتوان به پلتفرم اسنپ فود اشاره کرد.


معرفی نان سنگک و نحوه سفارش آن از اسنپ فود

نان سنگک یکی از خوش‌خوراک‌ترین و قدیمی‌ترین نانهای ایرانی است که با وجود تولید و پخت انواع غلات فانتزی و جدید، هنوز جایگاه خود را در سبد غذایی خانواده های ایرانی‌ها حفظ کرده است و عده زیادی تمایل به صرف آن در وعده های غذایی مختلف دارند.
سنگک با ارزش غذایی بالا و ویتامینها و مواد مغذی برای بدن در صدر مقویترین نانها نیز قرار دارد. این نان خوشمزه را میتوانید در تمام وعدههای غذاییتان به خصوص صبحانه نوش‌جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
نان سنگک به ‌قدری پرطرفدار است که در هر خیابان شاید یک نانوایی مخصوص پخت آن را ببینید. حتی بسیاری از پلتفرمهای آنلاین فروش نان نیز بخش عمدهای از خدمات خود را برای نانواییهای سنگکی در نظر گرفتهاند که از جمله آنها میتوان به پلتفرم اسنپ فود اشاره کرد.

تاریخچه نان سنگک

نان سنگک از دیرباز در سبد غذایی خانوادههای ایرانی قرار دارد و برای همین برای ما ایرانی‌ها بسیار مهم است. روایتهای مختلفی درباره پیشینه این غلات وجود دارد؛ مثلاً بر اساس یکی از روایتها مورخین اعتقاد دارند که در دوران قبل از اسلام یکی از پزشکان ایرانی این غلات را برای درمان بیماری یکی از شاهان ساسانی بر روی سنگ‌ریزههایی پخت و از آن زمان به بعد مصرف آن بین ایرانیها رواج پیدا کرد.
در روایتی دیگر که البته بیشتر رسمیت دارد، مورخین ادعا میکنند که این نان توسط شیخ بهایی ابداع شده است. کمیته نانوایان تهران نیز این خبر را تأیید میکند.
در واقع در سال‌نمای سال 1326 کمیه نانوایان تهران میخوانیم که شاه عباس صفوی دستور داد تا نان سنگک را به‌دلیل خواص و ویژگیهای مثبت آن بپزند. از نگاه شاه عباس صفوی این نان بهترین گزینه برای سیرکردن شکم سربازان و تهی‌دستان در آن زمان بود.
در واقع او اعتقاد داشت که باید این نان را در تمام شهرهای ایران بپزند تا سربازها با ورود به هر شهر، یک نان واحد بخورند و معدهشان دچار مشکل نشود. شیخ بهایی دستور شاه عباس صفوی را اجرا و نانی را ابداع کرد که این روزها آن را با نام سنگک میشناسیم.
اسناد تاریخی موثقی در مورد نان سنگک وجود ندارد، اما در فرهنگ لغت برهان قاطع در سال 1062 هجری قمری نیز درباره نانی صحبت شده است که روی سنگ‌ریزهها پخته میشود و طعم فوقالعاده خوبی دارد. بسیاری از افراد معتقدند منظور از این نان سنگک است.

بررسی مزیت‌های نان سنگک

اما با وجود پیشینه تاریخی پرفراز و نشیب نان سنگک، چرا این غلات تا به امروز هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده و توانسته جزء بهترین نانها شناخته شود؟ پاسخ در مزیتها و فواید آن است. در ادامه مزیتهای مختلف سنگک را میآوریم تا دلیل محبوبیت بالای آن را متوجه شوید:

ارزش غذایی بالا

نان سنگک ارزش غذایی بالایی دارد و حتی میتوان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی کامل نیز مصرف کرد. این غلات را با آرد کامل یا آرد ستاره پخت میکنند که هر کدام ارزش غذایی خوبی دارند؛ البته ارزش غذایی آرد ستاره نسبت به آرد کامل کمتر است.



نان سنگک، نانی با ارزش غذایی بالا

در ادامه جدولی که در ادامه قرار می‌دهیم، ارزش غذایی نان سنگک را به‌ازای 100 گرم می‌گوییم:


کالری259 کالری
چربی0.41 گرم
کربوهیدرات55.10 گرم
پروتئین8.70 گرم
آب32.00 گرم
فیبر
1.30 گرم
تیامین (B1)0.33 میلی‌گرم
ریبوفلاوین (B2)0.04 میلی‌گرم
نیاسین (B3)3.10 میلی‌گرم
کلسیم57.00 میلی‌گرم
آهن2.35 میلی‌گرم

   

مفید برای کودکان

ویتامینها و مواد غذایی موجود در نان سنگک برای کودکان در سنین رشد بسیار مفید و ضروری است. این غلات باعث افزایش هوش و خوش‌رفتاری کودکان نیز میشود.

سازگاری با معده

در نان سنگک، سبوس وجود دارد که ارزش غذایی آن را بالا میبرد و این غلات را سلامت‌محور میکند. در واقع سبوس موجود در این نان باعث سلامتی معدهتان میشود.
نان سنگک جزء انواع غلات زودهضم نیز است. همچنین این غلات باعث ایجاد احساس سیری می‌شود، بنابراین برای کسانی که رژیم لاغری دارند نیز گزینه بسیار خوبی به‌شمار میآید.

پخت کامل

بسیاری از ما از خمیری‌بودن نانهای برخی از نانواییها گلایهمند هستیم؛ در واقع غلات برخی نانواییها مزه خمیر میدهد و انگار نان به‌طور کامل پخته نشده است. این مشکل در مورد سنگکها خیلی کم پیش میآید. دلیل این اتفاق را می‌توان نوع تنور نان سنگک دانست، در واقع این نان را با سنگهای داغ و تنورهای مخصوص میپزند.
نانهای معمولی با تنورهای صنعتی پخته میشوند، به‌همین‌دلیل بخش زیادی از آنها بعد از پخت خام باقی می‌ماند. اما تمام قسمتهای نان سنگک به‌دلیل تنور مخصوص آن پخته میشود؛ این غلات به‌دلیل همین ویژگی مثبت دورریز زیادی نیز ندارد.

اندازه بزرگ، قیمت مناسب

هزینه نان هر عدد نان سنگک تقریباً با هزینه نانهای دیگر مشابه است، اما این غلات اندازه بزرگی دارد و با خرید هر عدد از آن میتوانید یک یا حتی چند وعده غذایی کامل داشته باشید.


 سنگک، نانی با اندازه بزرگ و قیمت مناسب

حجم بزرگ و قیمت مناسب نان سنگک آن را جزء گزینههای مقرون‌به‌صرفه برای بسیاری از افراد میکند.

معرفی سامانه خرید آنلاین نان سنگک اسنپ فود

ازآنجاکه نان سنگک شهرت زیادی دارد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، همیشه صف نانواییهای آن شلوغ میشود. اگر حوصله صبرکردن در صفهای شلوغ را ندارید، از اپلیکیشن خرید نان آنلاین اسنپ فود استفاده کنید که امکان خرید این غلات را تنها با چند لمس ساده برایتان فراهم میکند.
با این پلتفرم میتوانید کیفیت نانواییها را با یکدیگر مقایسه کنید، سپس از بهترین فروشگاه خریدتان را انجام دهید تا غلاتی با کیفیت عالی بخرید. این پلتفرم حتی به کاربران خود تخفیفهای دورهای نیز میدهد؛ بنابراین با استفاده از این تخفیفها غلات را با قیمت ارزانتری نسبت به فروشگاههای حضوری میخرید.

نان سنگک، نانی محبوب و پرطرفدار بین ایرانیها

در این مطلب درباره نان سنگک، پیشینه آن و ویژگیها و مزیتهایش صحبت کردیم. اکنون میدانید که این غلات خوشمزه تا چه اندازه نسبت به انواع نانهای دیگر مقویتر است و مواد مغذی و سلامت‌محور بیشتری نسبت به آنها دارد. بنابراین پیشنهاد میدهیم حتماً مصرف آن را جزء برنامه‌ی غذاییتان قرار دهید.
با وجود سامانه خرید نان سنگک اسنپ فود، دیگر هیچ عذر و بهانهای بابت خرید این نان وجود ندارد. با این پلتفرم مشکل ساعتها ماندن در صف، ازدست‌دادن انرژی و زمان و ... از بین میرود. با اسنپ فود کافی است خرید کنید تا پرسنل نانواییها غلات را درب منزل برایتان ارسال کنند.

گالری تصاویر


وبگردی