آفتاب

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردهایی دارد؟



در سقف هایی که از ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می شود با گذشت زمان نیازی به اصلاح نیست. برای داشتن زیباترین سقف ها و نمای بیرونی، انتخاب پانل پلی یورتان از میان پانل های موجود در بازار، مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد.

ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل ها که از جمله قطعات پرکاربرد در صنعت ساختمان هستند، اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی توسعه یافته اند. به طور کلی، محصولاتی که به طور مکرر در بخش ساخت و ساز استفاده می شوند، شروع به تغییر کرده اند. هر روز که می گذرد، مواد و سازه های کاربردی و با کیفیت بیشتری در بخش ساختمان تولید می شوند.

این پانل ها نیز به دلیل ساختار مفید و کاربردی که دارند، توسط بسیاری از مهندسان و کارفرماها ترجیح داده می شوند. عموما برای نماهای بیرونی توسعه یافته و به عنوان پوششی برای فضاهای پشت بام به کار می­روند. همچنین به عنوان یک سیستم عایق مخصوص برای ساختمان های صنعتی تولید می شوند.

ساندویچ پانل

 

ویژگی های ساندویچ پانل

مواد عایقی پرکننده داخل ساندویچ پانل ها می توانند با توجه به موارد استفاده، از خواص متفاوتی برخوردار باشند. به منظور اطمینان از استفاده موثر، مواد پانل را می توان از پشم شیشه یا مواد پشم سنگ تولید کرد. در این صورت می توان از آن­ها به عنوان مصالح سقف و دیوار در صنعت ساختمان سازی استفاده کرد. چرا که از نظر گرما، صدا و رطوبت می توانند عایق بسیار موفقی را ارائه دهند. این مواد که دارای ظرفیت تحمل بار معینی هستند، در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم می باشند.

ساندویچ پانل در کجا استفاده می شود؟

این پانل ها که به دلیل ویژگی های مختلفی که دارند اغلب ترجیح داده می شوند، بیشتر برای عایق کاری بیرونی در ساختمان ها استفاده می شوند. علاوه بر این، یک محصول پرکاربرد برای سقف های کامپوزیت هستند.

ساندویچ پانل سقفی و دیواری که به شکل مربع های کوچک تهیه و به فروش می رسند، امروزه در بخش ساخت و ساز ترجیح داده می شوند زیرا عایق حرارتی و عایق صدای خوبی بوده و همچنین مقاوم در برابر رطوبت و آتش هستند. ساندویچ پانل­ها که بسیار کاربردی بوده و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند، باعث می شوند که اغلب متخصصان بخش صنعت ساختمان آن را ترجیح دهند. این متریال که در ساخت و ساز استفاده می شود در زمینه های مختلف مزایای بسیاری را برای کاربران خود فراهم می کند.

 

استفاده از ساندویچ پانل برای عایق صدا و حرارت

علاوه بر مفید و کاربردی بودن، کیفیت آن نیز از جمله ویژگی های قابل توجه آن است. این محصول به دلیل ساختار با کیفیتی که دارد از ویژگی عایق صدا برخوردار است.

مزایای مواد پلی اورتان مورد استفاده برای ساخت این پانل ها نیز بسیار زیاد است. همچنین امکان انتخاب رنگ دلخواه برای فلزات قسمت های پایین و بالایی پانل ها وجود دارد.

ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

عوامل موثر زیادی در تعیین قیمت ساندویچ پانل وجود دارد که می توان از آنها در هر نقطه دلخواه برای مصارف مختلف استفاده کرد. کیفیت بالای پنل های مورد استفاده برای عایق صدا باعث تغییر قیمت می شود. همچنین این قیمت با توجه به سایز و ابعاد پانل­ها متفاوت است.

علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، قیمت آن نیز مناسب و کاملا مقرون به صرفه است. حتی می­توان گفت قیمت مناسب پانل ها از جمله دلایلی است که اغلب آنها را ترجیح می دهند.

استفاده از ساندویچ پانل برای پشت بام

از جمله مزایای استفاده از این پانل­ها، مواد بادوام و با کیفیت بالای آن­ها به ویژه برای سیستم های سقفی است. در سقف هایی که از ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می شود با گذشت زمان نیازی به اصلاح نیست. برای داشتن زیباترین سقف ها و نمای بیرونی، انتخاب پنل پلی یورتان از میان پانل های موجود در بازار، مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد.

البته برای جلوگیری از بروز مشکل در سقف، داشتن طرز کار خوب و نصب خوب بسیار مهم است. اما به هر حال با توجه به کیفیت مواد عایق، سقف ساخته شده، مشکلی ندارد.

ساندویچ پانل

 

نحوه استفاده و مزایای ساندویچ پانل برای عایق حرارتی

ساندویچ پانل به روش های مختلفی برای عایق کاری ساختمان اجرا می شود. یکی از رایج ترین روش ها قرار دادن آن بین دیوارها است. با توجه به کیفیت بالای آن در بسیاری از ساختمان ها، برای عایق کاری حرارتی استفاده می شود. ساختار مناسب ساختمان ها برای عایق کاری حرارتی بسیار مهم است تا عایق کاری به راحتی انجام شود. برای این منظور پانل ها باید به گونه ای روی دیوار نصب شوند که فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد.

عایق صدا و حرارت بودن از جمله ویژگی های قابل توجه و مهم این پانل ها می باشد. در برخی موارد از پانل های پلی اورتان نیز برای سقف ها استفاده می شود. ساختار بادوام آن یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آن در سقف ها می باشد.

به طور کلی خلاقیت، طول عمر، برتری فنی، ویژگی‌های اقتصادی و اکولوژیکی، فرصت‌های کاری سریع و ایمن و سازگاری با فناوری‌های جدید از دلایل اصلی ترجیح این پانل ها در صنعت ساختمان سازی است.

در نهایت باید بگوییم، ویرا پانل با هدف جلب رضایت مشتریان خود، آماده ارائه باکیفیت ترین و مرغوب ترین انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری می­باشد.

گالری تصاویر


وبگردی