آفتاب

راهنمای جامع انتخاب اسباب بازی موزیکال برای سنین مختلف



اسباب بازی های موزیکال مناسب چه سنینی هستند؟ محدودیت های انتخاب اسباب بازی موزیکال برای هر گروه سنی

بیشترین استفاده از  اسباب بازی های موزیکال در خردسالی کودکان است.


بدون شک شما والدین عزیز، با اسباب بازی های موزیکال آشنا هستید. اسباب بازی هایی که قابلیت پخش افکت های صوتی و یا موسیقی را داشته باشند، موزیکال نامیده می شوند. با این تعریف بسیاری از محصولات موجود در فروشگاه ها موزیکال به حساب می آیند.
اسباب بازی های موزیکال؛ بیشتر مورد استفاده خردسالان و کودکان قرار می گیرند. اگر شما نیز به دنبال خرید اسباب بازی موزیکال هستید، می توانید با مراجعه به راهنمای جامع خرید اسباب بازی موزیکال مطالعه کاملی درباره نکات مختلف داشته باشید.
با بزرگ تر شدن فرزند شما، اسباب بازی های موزیکالی که می توانید برای او تهیه کنید نیز تغییر می کنند. در این مقاله قصد داریم تا بر اساس رده بندی های سنی مختلف، بهترین اسباب بازی های موزیکالی را که می توانید تهیه کنید، به شما معرفی کنیم.

چرا اسباب بازی های موزیکال؟

اول ببینیم در فروشگاه اسباب بازی، به چه نوع اسباب بازی هایی موزیکال گفته می شود. اسباب بازی موزیکال؛ تمامی اسباب بازی هایی که موزیک پخش می کنند و صدایی را از خود ساطع می کنند، موزیکال هستند. برخی از این محصولات را اسباب بازی موزیکال چراغ دار و برخی دیگر را اسباب بازی موزیکال حرکتی(متحرک) می نامیم.
اسباب بازی های موزیکال به دلیل صدا هایی که از خود تولید می کنند، می توانند بسیار جذاب تر و سرگرم کننده تر باشند، و همین مسئله اصلی ترین دلیل محبوبیت آن ها است. همچنین این محصولات باعث آشنایی فرزند شما با اصوات مختلف شده، و می توانند علاوه بر رشد خلاقیت او، تاثیر ویژه ای بر شناخت او از دنیای اطراف داشته باشند.
البته باید در نظر داشته باشید که صدای اسباب بازی های موزیکال، باید استاندارد و مناسب سن فرزند شما باشد. چرا که صدا های زیاد و آزار دهنده، می تواند باعث ترس و یا کلافگی کودک شما شود.

از چه سنی باید اسباب بازی موزیکال بخریم؟

شما والدین عزیز می توانید از هر زمانی که بخواهید، اسباب بازی های موزیکال مختلف را برای فرزند خود تهیه کنید. البته باید توجه داشته باشید که ویژگی ها و امکانات محصولی که خریداری می کنید، با سن و توانایی های کودک شما همخوانی داشته باشد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا برای سنین مختلف، بهترین اسباب بازی های موزیکال را عنوان کنیم.

اسباب بازی موزیکال برای نوزاد (از بدو تولد تا 1 سالگی)

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، انتخاب های شما والدین برای خرید اسباب بازی موزیکال برای یک نوزاد؛ بسیار محدود است. از جمله معروف ترین محصولات موزیکالی که برای نوزاد خریداری می شود، می توان به جغجغه اشاره کرد. آویز های موزیکال، یکی دیگر از معروف ترین اسباب بازی های موزیکال هستند، که می توانید برای نوزاد خود تهیه کنید. این آویز ها به گهواره و یا تخت فرزند شما متصل می شوند، و می توانند او را سرگرم کنند.



 
در سنین نوزادی تفاوتی بین اسباب بازی های موزیکال دختر ها و پسرها وجود ندارد.


از حدود 6 ماهگی به بعد، می توانید برخی از مدل های پیانو های اسباب بازی را خریداری کنید. نوزاد شما از طریق بازی با این محصولات، با صداهای مختلف از جمله صدای حیوانات آشنا می شود. سرگرم شدن نوزاد شما با اسباب بازی های موزیکال مختلف، می تواند باعث رشد خلاقیت او شده و تاثیر بسیار مثبتی بر رشد او داشته باشد.
یکی از مهم ترین مسائلی که باید در هنگام خرید اسباب بازی موزیکال، به آن توجه داشته باشید، بهداشتی بودن اسباب بازی است. نوزادان به صورت غریزی وسایل مختلف را در دهان خود قرار می دهند، تا از این طریق شناخت خود را نسبت به آن وسیله بیشتر کنند. همین مسئله در صورتی که اسباب بازی نوزاد شما، با مواد شیمیایی و سمی ساخته شده باشد، می تواند سلامت او را در معرض خطر قرار دهد.

بهترین اسباب بازی های موزیکال برای خردسالان (1 تا 3 سال)

در این بازه سنی، شما انتخاب های بیشتری برای خرید خواهید داشت. همچنین از سنین خردسالی به بعد، مسئله جنسیت در اسباب بازی های موزیکال مطرح می شود. در این سنین فرزند شما تمایل دارد، تا خودش اسباب بازی موزیکالش را انتخاب کند. باید توجه داشته باشید که خردسالی، یک بازه سنی بسیار حساس در سن فرزند شما می باشد. چرا که بسیاری از توانایی های او در این سنین شکل خواهند گرفت.
فرزند شما در سنین خردسالی، کنترل بیشتری بر روی دست ها و انگشتان خود دارد. به همین دلیل اسباب بازی های موزیکالی که برای این سنین تولید می شوند، نیاز به تعامل و دخالت بیشتر از سمت فرزند شما دارند. در این سنین معمولا پسر بچه ها به ماشین های پلاستیکی و ربات های حرکتی علاقه مند می شوند. حال آنکه تلفن های موزیکال و عروسک های رقصنده، بیشتر مورد توجه دختر بچه های قرار می گیرند.

اسباب بازی های موزیکال برای کودکان (3 تا 5 سال)

بدون اغراق می توانیم بگوییم که این بازه سنی، از نظر آزادی عمل برای خرید اسباب بازی های موزیکال، جذاب ترین سن برای کودکان خواهد بود. اسباب بازی های موزیکالی که می توانند مورد استفاده سنین 3 سال به بالا قرار بگیرند، بسیار متنوع و جذاب هستند. این محصولات امکانات و قابلیت های بسیار زیادی دارند، و می توانند فرزند شما را برای ساعت ها سرگرم نگه دارند.


 
3. در سنین 3 سال به بالا می توان اسباب بازی های موزیکال را با هدف آموزش برای بچه ها تهیه کرد.


اسباب بازی های موزیکالی که در این سنین برای فرزند خود تهیه می کنید، نقش بسیار مهمی در رشد و شکل گیری شخصیت او خواهند داشت. به همین دلیل شما والدین عزیز، باید تقویت مهارت های مختلف فرزند خود را مد نظر قرار دهید.
اگر فرزند شما دختر است، می توانید اسباب بازی های موزیکالی مانند انواع عروسک ها، پیانو های فانتزی، لوازم خانه داری بچه گانه و حیوانات رباتیک را برای او تهیه کنید. اگر برای پسر بچه خود به دنبال خرید اسباب بازی موزیکال هستید نیز، می توانید ماشین های موزیکال، اسباب بازی های مشاغل، فیگور های شخصیتی، ربات های کنترلی و ابزار های بچه گانه را خریداری کنید.

سخن پایانی

اسباب بازی های موزیکال، یکی از اصلی ترین بخش های خرید والدین است. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله، بهترین اسباب بازی های موزیکال را برای سنین مختلف معرفی کنیم. همچنین مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید این مدل از اسباب بازی ها، رعایت کنید را ذکر کردیم. مطالعه این موارد می تواند دید خوبی برای خرید، به شما والدین گرامی بدهد. همچنین خرید یک اسباب بازی متناسب با نیاز های فرزند شما، باعث می شود تا او به راحتی از آن محصول استفاده کرده، و ساعت های زیادی سرگرم بماند.
مطلب فوق بر گرفته از وبسایت کودک پلاس؛ مرجع خرید انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه به آدرس https://koodakplus.com/ می باشد.
اینستاگرام: koodakplus
ایمیل: [email protected]
شماره تماس: 09177242254

گالری تصاویر


وبگردی