آفتاب

بهترین دانشگاه دندانپزشکی در روسیه کدام است؟



در روسیه تعداد زیادی از موسسات آموزشی و دانشگاه ها به تحصیل دندانپزشکی می پردازند. در ادامه برخی از مهمترین و بهترین دانشگاههای روسیه را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی معرفی می کنیم که در سطح جهانی از شهرت بالایی برخورداند.

کشور روسیه از نظر سطح علمی دانشگاهی یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات آکادمیک است. بر همین اساس هر ساله تعداد زیادی از علاقه مندان تحصیل در روسیه به این کشور سفر می کنند تا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند.
دنداپزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیل در روسیه محسوب می گردد! ارزان و پایین بودن هزینه های تحصیل در روسیه، سطح بالای علمی و آینده شغلی مناسب از مزایایی است که بسیاری از متقاضیان را برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه روانه این کشور پهناور می کند. اما بهترین دانشگاه دندانپزشکی روسیه کدام است؟


 

معرفی بهترین دانشگاه‌ های دندانپزشکی روسیه

در روسیه تعداد زیادی از موسسات آموزشی و دانشگاه ها به تحصیل دندانپزشکی می پردازند. اما در ادامه برخی از مهمترین و بهترین دانشگاههای روسیه را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی معرفی می کنیم که در سطح جهانی از شهرت بالایی برخورداند.

دانشگاه فدرال کازان روسیه (Kazan (Volga region) Federal University):

این دانشگاه با قدمت ۲۰۰ ساله یکی از بهترین دانشگاه های روسیه است که رشته دندانپزشکی را نیز تدریس میکند. عدم نیاز به معدل بالا و مدرک زبان، نداشتن شرط سنی و هزینه های پایین شهریه کازان، باعث شده تا بسیاری از دانشجویان علاقه مند تحصیل در دندانپزشکی کازان باشند.
“دانشجویانی که زبان انگلیسی را برای تحصیل دندانپزشگی کازان انتخاب می کنند باید مدرک بین المللی آیلتس و یا تافل را با نمره حداقل ۷ به دانشگاه ارائه دهند، این دانشجویان، اجباری در سپری کردن دوره پادفک نداشته و باید شهریه بالاتری را به دانشگاه پرداخت کنند، دانشگاه فدرال کازان رشته پزشکی و دندانپزشگی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد”. (منبع: https://abadisparsian.com)


 

دانشگاه سماشکو (یوداکیموف)

دانشگاه سماشکو روسیه در سال ۱۹۲۲ تأسیس شد اما در سال ۲۰۱۲ بنام یکی از دندانپزشکان برجسته روسیه ”یوداکیموف“ تغییر کرد. دانشگاه دندانپزشکی سماشکو واقع در شهر مسکو یکی از بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل دندانپزشکی روسیه می باشد. توجه داشته باشید که تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی امکان پذیر است.

دانشگاه پیراگوا

یکی از دانشگاه های مهم کشور روسیه است که در شهر مسکو واقع شده و هر ساله بیش از ۱۰۰۰۰ متقاضی از کشورهای مختلف در آن پذیرش می شوند. این دانشگاه قدیمی در سال ۱۹۰۶ میلادی تاسیس شده  که در ابتدا دوره های پزشکی زنان در آن تدریس می شد و بعدها به دانشگاه تبدیل شد. در حال حاضر دانگاه پیراگوا یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در روسیه می باشد.

دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ، از بزرگترین و زیباترین شهرهای روسیه، بعد از مسکو می باشد که دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است. دانشگاه سنت پترزبورگ یکی از بهترین دانشگاه‌ های روسیه است که رشته های متعددی در آن تدریس می شود. اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارید، حتما این دانشگاه را مدنظر قرار دهید که از شهرت جهانی برخوردار است.  تحصیل دندانپزشکی دانشگاه ملی سنن پترزبورگ به صورت تمام وقت و به دو زبان روسی و انگلیسی می باشد.
شاخه ‌های دندانپزشکی دانشگاه سن پترزبورگ عبارتند از:
1. مقدمه ‌ای بر بیماری‌ های دهان و دندان
2. دندانپزشکی پروتزی
3. دندانپزشکی کودک
4. جراحی دندان و ارتودنسی
5. دانشگاه دوستی ملل(RUDN):
این دانشگاه را نیز می توان یکی از بهترین دانشگاههای دندانپزشکی روسیه دhنست. رودن در سطح جهانی شناخته شده و از اعتبار بالایی برخوردار است. این دانشگاه برنامه های مشترک علمی با کشورهایی آلمان، انگلیس،  شانگ ‌های، یونان، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، چین و فرانسه برگزار می کند.
تحصیل دندانپزشکی در روسیه پنج ساله می باشد که از همان سال اول کارهای عملی را آغاز می کنند.


 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه چیست؟

برخی از مهمترین مزایای تحصیل در روسیه برای رشته دندانپزشکی عبارتند از:
• تحصیل بدون آزمون، بدون شرط معدل و شرط سنی
• هزینه تحصیل در روسیه ارزانو اقتصادی است
• اعطای بورسیه دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی
• امکان بهره ‌مندی از آموزش ‌های عملی دندانپزشکی در سطوح بالای علمی
• تدریس رشته دندانپزشکی به دو زبان روسی و انگلیسی.
• کیفیت بالای آموزش
• ارائه مدرک تحصیلی معتبر.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه با توجه به نوع دانشگاه، شهر محل تحصیل، سطح علمی اساتید و محتوای آموزشی و همچنین امکانات دانشگاه متفاوت است.
به عنوان مثال هزینه تحصیل دندانپزشکی در کازان روسیه مبلغ 383 هزار و 940 روبل در سال است. که شهریه دانشگاه در همین رشته  به زبان انگلیسی 493 هزار و 740روبل می شود. بنابراین نوع زبان آموزشی نیز در هزینه تحصیلی موثر است.

شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی روسیه

همانطور که گفته شد روسیه با دارا بودن مزیت هایی همچون عدم شرط سنی، عدم نیاز به مدرک زبان و شرط معدل یکی از آسان ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی است با این وجود داشتن این چند ویژگی کمک می کند تا شرایط شما برای ورود به بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه بهتر از سایرین باشد.  
مهارت در زبان انگلیسی ILETS، TOFEL

حداقل كسب 50% نمره در دروس دبیرستان

گذراندن دوره پادفک رشته هاي زیست شناسی، شیمی و فیزیک

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

اگر قصد دارید تا به راحتی و بدون کنکور دندانپزشکی بخوانید، می توانید در یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه تحصیل کنید. برای ثبت نام باید مدارک زیر را ارائه دهید:
• فرم درخواست همراه با عکس پیوست
• ریز نمرات دانشگاهی
• اصل گواهینامه های مدرسه
• فرم پذیرش
• فتوکپی پاسپورت
• دریافت هزینه درخواست


 

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در روسیه

دانشجویان خارجی می توانند پس از گذراندن آزمون دولتی یا آزمون ورودی (EGE) برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه اقدام کنند. هر ساله دولت روسیه بورسيه تحصيلي را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا بتوانند بدون پرداخت شهریه از سطح بالای آموزشی برخوردار شوند. دانشجویانی که قصد دارند به صورت تمام وقت دندانپزشکی روسیه را دنبال کنند، حتما برای اخذ بورسيه تحصیلی روسیه اقدام نمایند.

چگونه در روسیه دندانپزشکی بخوانیم؟

برای تحصیل در روسیه نیاز به داشتن شرایط خاصی نیست. بلکه باید مدارک خود را آماده کرده و از طریق یکی از موسسات مجاز اعزام دانشجو به روسیه جهت ثبت نام اقدام کنید. به طور مثال موسسه آبادیس پارسیان دانش یکی از معتبرترین مراکزی است که می تواند صفر تا صد پذیرش شما را در بهترین دانشگاههای روسیه با تعرفه دولتی انجام دهد. شما می توانید در هر سنی که هستید در یکی از دانشگاه های روسیه ثبت نام کرده و در رشته دلخواهتان تحصیل کنید.

گالری تصاویر


وبگردی