آفتاب

آیا می‌دانید چگونه بهترین نتایج سئو را بگیرید؟



آن‌جایی که این روزها، بازاریابی محتوایی مهم‌ترین قدم در فروش اینترنتی است، بهتر است بدانیم چطور باید در سئو، موفق عمل کنیم؟

کسب رتبه اول، همیشه لذت‌بخش است؛ چه در مدرسه، چه در ورزش و چه در نتایج گوگل! بهترین نتایج سئو، وقتی خود را نشان می‌دهند که محتواها، در رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجو قرار بگیرند. از آن‌جایی که این روزها، بازاریابی محتوایی مهم‌ترین قدم در فروش اینترنتی است، بهتر است بدانیم چطور باید در سئو، موفق عمل کنیم؟ آیا سئو یک فرایند است یا یک تکنیک؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه باید بهترین نتایج سئو را به دست آوریم.



 

۹ نکته برای کسب بهترین نتیجه سئو

سئو وب سایت، یک کار تخصصی است که با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ابزارها به نتیجه عالی خواهد رسید. یادگیری این تخصص، به زمان و تجربه نیاز دارد اما با رعایت نکاتی، می‌توانید از همان مراحل ابتدایی در مسیر کسب بهترین نتیجه سئو قدم بردارید.


 

۱- محتواهای کاربرپسند بنویسید

محتوا برای مخاطب است، نه گوگل! وقتی تمرکز اصلی خود را روی جلب توجه موتورهای جست‌وجو بگذارید، ممکن است از کیفیت محتوا غافل شوید. این موضوع، روی چند چیز تاثیر خواهد گذاشت:
•    ماندگاری کاربران در صفحه را کم می‌کند.
•    نرخ کلیک را پایین می‌آورد.
•    باعث اسکرول کمتر می‌شود.
این موارد روی رتبه نهایی سایت شما اثر گذار خواهد بود. به همین دلیل همیشه باید پیش از تولید محتوا، نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرید و به سلیقه آن‌ها احترام بگذارید.

۲- به کلیدواژه‌ها وفادار باشید

کلمات کلیدی، بخش جدایی ناپذیر سئو سایت هستند. محتواهای شما باید بر اساس کلیدواژه‌های پرطرفدار موضوع مورد نظر نوشته شوند. در انتخاب کلیدواژه‌ها می‌توانید از جست‌وجو در گوگل، مشاهده سایت‌های رقیب یا ابزارهایی همچون KwFinder استفاده کنید. برای اینکه کلیدواژه‌ها، موجب بهترین نتایج سئو شوند، باید نکات زیر را رعایت کنید:
•    واژه‌های کلیدی باید بین ۰.۵ تا ۱ درصد متن را پوشش دهند. یعنی در یک متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای، کلمه کلیدی باید ۵ الی ۱۰ بار تکرار شده باشد.
•    استفاده از کلید واژه در تیترهای اصلی و زیرعناوین ضروری است.
•    بهتر است کلیدواژه اصلی را در پاراگراف اول متن خود به کار ببرید.
•    در بخش متا دیسکریپشن، از واژه کلیدی خود استفاده کنید.
•    برای جلوگیری از تکرار بیش از حد، مترادف‌های واژه کلیدی را به کار ببرید.

۳- عنوان URL را معنادار انتخاب کنید

گوگل برای اعتباردهی به صفحات محتوا، از فاکتورهای مختلفی استفاده می‌کند. یکی از این فاکتورها، عنوان و URL صفحات شماست. این موضوع، شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما در اعتبار صفحه بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. عنوان صفحه که به نام Title شناخته می‌شود، باید به محتوای آن صفحه اشاره دقیق داشته باشد و می‌تواند فارسی یا انگلیسی باشد.
URL که همان آدرس اینترنتی سایت است، بهتر است به زبان انگلیسی نوشته شود؛ زیرا موتورهای جست‌وجو در این بخش نمی‌توانند حروف فارسی را شناسایی کنند.

۴- محتواها را به صورت منظم به‌روزرسانی کنید

تازگی محتوا، هم روی دید مخاطب و هم روی اعتبارسنجی موتورهای جست‌وجو موثر است. مخاطبان، عموما سراغ محتواهایی می‌روند که به تازگی منتشر شده باشند و گوگل نیز اغلب اوقات، جدید بودن محتوا را به عنوان یک ملاک مثبت در نظر می‌گیرد. در وردپرس، برای اینکه بدون نیاز به بازنشر محتوا، تاریخ آن را به روزرسانی کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date بهره ببرید.

۵- تیتر بندی درست داشته باشید

عناوین یا همان Heading صفحات، تاثیر شگفت‌انگیزی در نتایج سئو دارد. محتواهای خود را عنوان‌بندی کنید و برای هر بخش، تیترهای جداگانه داشته باشید. عناوین اصلی با Heading ۲ و زیر عناوین به ترتیب با Heading ۳ و Heading ۴ مشخص می‌شوند. در استفاده از تیترها، زیاده‌روی نکنید و طول محتوا را در نظر بگیرید. همچنین بهتر است وارد طبقه‌های خیلی جزئی مانند Heading ۵ و پایین‌تر از آن نشوید، زیرا بدتر مخاطب را سردرگم خواهد کرد.

۶- از تصاویر، ویدئوها و فایل صوتی استفاده کنید

متن خالی، برای هیچکس جذاب نیست؛ حتی اگر پر از اطلاعات مهم و مفید باشد. برای اینکه مخاطب از خواندن متن خسته نشود، می‌توانید از محتواهای متنوع مانند تصویر، ویدئو و فایل صوتی در خلال متن استفاده کنید.
برای این نوع محتواها، Caption متناسب با کلیدواژه انتخابی بنویسید. همچنین، تا حد امکان از فایل‌های اختصاصی که خودتان تولید کرده‌اید برای این بخش استفاده کنید. در نهایت، اضافه کردن Alt text، به خصوص به محتواهای تصویری، تاثیر زیادی در کسب بهترین نتایج سئو خواهد داشت.


 

۷- قسمت‌های مهم را پررنگ کنید

هرچه محتوا خواناتر باشد، مخاطب بیشتر در صفحه شما می‌ماند. برای اینکه توجه مخاطبان خود را به محتوا جلب کنید، می‌توانید از بولد کردن، هایلایت و رنگی کردن بخش‌هایی از متن استفاده کنید. همچنین استفاده از شماره‌گذاری، لیست و جدول‌نویسی، یکی دیگر از راه‌های پررنگ کردن اطلاعات در متن است. به یاد داشته باشید که مخاطب به دنبال کسب اطلاعات است و هرچه زودتر آن را دریافت کند، راضی‌تر خواهد بود.

۸- لینک‌سازی منظم داشته باشید

محتواهای سایت خودتان را به یکدیگر لینک دهید تا مخاطب بین صفحات، راحت‌تر جابه‌جا شود. این کار، باعث می‌شود گوگل موضوع کار شما را بهتر بفهمد و در نتایج مرتبط، سایتتان را در اولویت قرار دهد. همچنین در صورتی که از صفحات معتبر برای نوشتن اطلاعات استفاده می‌کنید، حتما به آن‌ها لینک بدهید تا اعتبار بیشتری به محتوایتان ببخشید. البته بهتر است در این کار زیاده‌روی نکنید و در هر ۱۰۰۰ کلمه، بیشتر از ۴ ارجاع‌دهی خارجی نداشته باشید.

۹- طول استاندارد محتوا را رعایت کنید

اغلب تولیدکنندگان محتوا از خود می‌پرسند که «چقدر باید بنویسم؟» پاسخ این سوال، کاملا بستگی به شرایط دارد. برای فهمیدن این موضوع، سوالات زیر را از خود بپرسید:
•    رقبای من چقدر درباره این موضوع نوشته‌اند؟
•    موضوع چقدر کشش و تازگی دارد؟
•    چه حرف جدیدی برای گفتن دارم؟
سعی کنید تازگی محتوا و کیفیت آن را در اولویت قرار دهید و از درازگویی بیهوده پرهیز کنید؛ اما در شرایط کلی، بهتر است بیشتر از رقبا بنویسید.

سخن پایانی

کسب بهترین نتایج سئو، نیاز به صبر و حوصله دارد. در این مسیر، باید نکاتی را به صورت مداوم رعایت کنید و در کنار آن‌ها، از یک متخصص سئو کمک بگیرید. در این مقاله، به ۹ تکنیک برای سئو سازی بهتر اشاره کردیم که امیدواریم مفید بوده باشند. در پایان، اگر به دنبال تکمیل دانش و حرفه‌ای شدن هستید، شرکت در پکیج سئو مجموعه نوین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گالری تصاویر


وبگردی