آفتاب

چگونگی اخذ اقامت برای خود و اعضای خانواده با خرید ملک در امارات



اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به همراه خانواده‌تان در کشوری پیشرفته و امن و در خانه خود زندگی کنید، با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره چگونگی اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات یاد بگیرید و نخستین قدم را برای تحقق رؤیای خود بردارید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در کشوری پیشرفته و امن زندگی کنید، در بازاری پررونق خانه بخرید و سرمایه گذاری کنید و خود و اعضای خانواده خود را از آینده‌ای روشن مطمئن کنید، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چگونه با خرید یک ملک در امارات، می‌توانید اقامت دائمی برای خود و اعضای خانواده خود کسب کنید و از مزایای زندگی در یک کشور در حال توسعه لذت ببرید. شما ابتدا باید یک ملک با شرایطی بخصوص در امارات خریداری کنید تا بتوانید برای خود ویزای خرید ملک دریافت کنید و پس از آن شرایط حمایت مالی از خانواده خود را برآورده کنید تا برای آنها ویزای خانوادگی بگیرید. با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات یاد بگیرید و نخستین قدم را برای تحقق رؤیای خود بردارید.



خرید ملک در امارت‌های مختلف امارات

اولین قدم برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات این است که یک ملک خریداری کنید؛ اما چه ملکی؟ امارات متحده عربی دارای 7 امارت است که قوانین مالکیت دارایی در آنها متفاوت است، به طور کلی، سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی فقط می‌توانند در مناطق آزاد مالکیت داشته باشند. دبی در میان سایر امارت‌های کشور امارات در صدر فهرست مالکیت املاک خارجی قرار دارد.

ابوظبی

ابوظبی یکی از مناطقی است که در امارات خارجی‌ها می‌توانند در آن صاحب املاکی باشند.

دبی

مالکیت خارجی در دبی در منطقه‌ای که به عنوان مالکیت آزاد طراحی شده است مجاز است. مهاجران می‌توانند تا 99 سال در مناطق آزاد دبی دارای ملک باشند. اسناد مالکیت توسط اداره زمین در امارات صادر می‌شود.

شارجه

خرید ملک در امارات شارجه برای خارج نشینان و شرکت‌های متعلق به اتباع خارجی از طریق سیستم انتفاع است. پس از ثبت حق انتفاع در اداره ثبت املاک شارجه، مهاجران می‌توانند به مدت 100 سال صاحب حقوق مالکیت شوند.

در سایت دی ایکس بی اف پلن شما می‌تواند املاک موجود در این مکان‌ها را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام شهر برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

برای دریافت ویزای اقامت ملک خریداری شده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اول از همه، ملکی که خریداری می‌کنید می‌تواند تجاری یا مسکونی باشد. این نوع ملک را فقط در مناطقی می‌توان خریداری کرد که در آن مالکیت ملک آزاد برای خارجی‌ها مجاز است.

برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از یک میلیون درهم باشد. اگر یک واحد توسط چندین خریدار خریداری شود، ارزش سهام هر خریدار نباید کمتر از یک میلیون درهم باشد.

در سال 2019 اصلاحیه مهمی در این قانون اعمال شد. اگر قبلاً این قانون برای یک دارایی با حداقل مقدار داده شده قابل اعمال بود، اکنون این یک میلیون درهم می‌تواند مقدار مبلغ کل دو ملک با هم باشد.

همچنین ساخت یک ملک باید تکمیل شود. واحدهایی که هنوز در حال ساخت هستند، صرف نظر از ارزش نهایی آن پس از ساخت، تا پایان ساخت، حق دریافت ویزای اقامت را اعطا نمی‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای خرید ملک

برای دریافت این نوع ویزا به مدارک زیر نیاز است:

  • سند ملک

  • قرارداد خرید و فروش

  • کپی پاسپورت مالک ملک

  • کپی ویزای فعلی (توریستی یا بازدید)

  • عکس (اندازه پاسپورت)

الزامات حمایت مالی برای ویزای خانوادگی امارات

برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات باید علاوه بر داشتن ویزای خرید ملک، شرایط حمایت مالی از آنها را هم داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

مهاجران مرد باید حداقل حقوق 4000 درهم در ماه یا 3000 درهم در ماه به اضافه محل اقامت و مهاجران زن باید حداقل حقوق ماهیانه 10000 درهم یا 8000 درهم به اضافه محل اقامت داشته باشند.

خوب است بدانید برای داشتن شرایط حمایت مالی مطابق قانون امارات هیچ شغلی به بقیه شغل‌ها ارجحیت ندارد و هر شغلی که درآمد کافی را داشته باشد قابل قبول است.

علاوه بر این، تمام اعضای خانواده که بالای 18 سال سن دارند، باید یک تست تناسب اندام پزشکی را که در یک مرکز بهداشتی مورد تایید دولت در امارات متحده عربی انجام می‌شود، بگذرانند. آنها برای HIV و سل آزمایش خواهند شد.

چه کسی را می‌توانید برای ویزای خانوادگی امارات حمایت کنید؟

شرایط حمایت مالی برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات برای یک مرد مهاجر آسان‌تر از یک زن است. اگر مردی هستید که با ویزای اقامت در امارات متحده عربی هستید، می‌توانید اعضای خانواده نام برده در زیر را با ویزای خانوادگی به امارات بیاورید:

همسر: اگر مقیم مسلمان هستید، می‌توانید دو همسر را نیز حمایت کنید، اما باید شرایط خاصی را که توسط GDRFA تعیین شده است رعایت کنید.

فرزند پسر: اگر پسرانتان 18 سال یا کمتر داشته باشند می‌توانید اسپانسر آنها شوید. اگر پسران شما بالای 18 سال سن داشته باشند، همچنان می‌توانید اسپانسر آنها باشید، اما فقط در صورتی که دانشجو باشند و آن هم فقط تا سن 21 سالگی. علاوه بر این، اگر پسران بالای 18 سال دارید که در خارج از امارات تحصیل می‌کنند باید حداقل هر شش ماه یک بار وارد امارات شوند. در غیر این صورت ویزای امارات متحده عربی آنها لغو خواهد شد.

فرزند دختر: شما فقط در صورتی می‌توانید اسپانسر دختران خود باشید که ازدواج نکرده باشند.

والدین: شما همچنین می‌توانید از والدین خود حمایت مالی کنید، مشروط بر اینکه شرایط زیر را داشته باشید:

  1. باید حتماً از هر دو والدین حمایت کنید مگر اینکه یکی از آنها فوت کرده باشد.

  2. باید مبلغی معادل 2500 درهم به عنوان ضمانت برای هر یک از والدین بپردازید. (حتماً با اداره مهاجرت مربوطه مشورت کنید زیرا ممکن است این هزینه تغییر کند.)

  3. باید برای والدین خود یک بیمه نامه پزشکی دریافت کنید.

  4. باید حقوق ماهیانه 20000 یا 19000 درهم به اضافه یک اقامتگاه دو خوابه داشته باشید.

فرزند ناتنی: شما همچنین در صورت دریافت گواهی نامه کتبی عدم اعتراض والدین بیولوژیکی، می‌توانید از فرزندان ناتنی خود حمایت مالی کنید. اعتبار ویزای فرزندان ناتنی یک‌ساله و قابل تمدید است.




حمایت مالی زنان از اعضای خانواده

زنان هم می‌توانند مانند مردان برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات از اعضای خانواده خود حمایت مالی کنند؛ اما شرایط این کار برای آنها کمی متفاوت است:

  1. اعضای خانواده‌ای که زنان می‌تواند حمایت مالی کنند، شوهر و فرزندانشان هستند.

  2. آنها باید حقوق ماهیانه 10000 یا 8000 درهم به اضافه محل اقامت داشته باشند.

  3. آنها باید به عنوان یک مهندس، معلم یا یک حرفه مرتبط با بخش پزشکی (پزشک، پرستار و غیره) کار کنند. (در موارد خاص و فقط با تأیید DRND، اگر زن حقوق ماهانه کافی داشته باشد، حتی اگر در یکی از دسته‌های فوق‌الذکر شاغل نباشد، می‌تواند واجد شرایط حمایت مالی باشد.)

  4. زنان اگر شوهری داشته باشند که بتواند به جای آن بچه‌ها را حمایت کند، خودشان مجاز به این کار نیستند.

برای اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات می‌توانید در زمینه خرید ملک در امارات و کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به امارات از خدمات و اطلاعات سایت در ایکس بی اف پلن استفاده کنید تا در این مسیر یک راهنمای حرفه‌ای داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای خانوادگی امارات

  • فرم درخواست ویزای امارات

  • کپی پاسپورت اعضای خانواده تحت حمایت

  • تصاویری در اندازه پاسپورت از اعضای خانواده که اسپانسر می‌شوند

  • گواهی پزشکی برای هر عضو خانواده بالای 18 سال

  • کپی قرارداد کاری اسپانسر یا قرارداد شرکت

  • اثبات حقوق ماهیانه اسپانسر

  • سند ازدواج قانونی

  • مدرک اقامت در امارات متحده عربی، مانند قرارداد اجاره ثبت شده

  • آخرین قبض آب و برق

چگونه برای ویزای خانوادگی امارات اقدام کنیم؟

ویزای خانوادگی برای امارات متحده عربی می‌تواند توسط مهاجر یا کارفرمای او اخذ شود. به عنوان یک مقیم خارجی، باید ظرف 60 روز پس از دریافت ویزای اقامت امارات، درخواست ویزای خانوادگی امارات را ارسال کنید.

درخواست برای مجوز ورود

قبل از اینکه اعضای خانواده شما برای پیوستن به شما به امارات متحده عربی سفر کنند، شما (کارفرمایتان) باید برای اجازه ورود به این کشور در وهله اول درخواست دهید. شما می‌توانید برای مجوز ورود اعضای خانواده خود در یکی از موارد زیر درخواست دهید:

  • اداره کل اقامت و امور خارجی - GDRFA به صورت آنلاین یا حضوری. (در صورت درخواست حضوری، باید این کار را از طریق یکی از مراکز تایپ دارای مجوز GDRFA در هر امارت یا از طریق یکی از مراکز عامر در دبی انجام دهید.)

  • اداره فدرال هویت و شهروندی

  • پورتال eChanel ICA

  • برنامه‌های موبایل برای اپل و اندروید (می‌توانید برنامه‌های موبایل GDRFA Dubai برای اپل و اندروید را به ترتیب در اپ استور و پلی استور پیدا کنید.)

درخواست ویزای خانوادگی امارات

ویزای خانوادگی امارات متحده عربی نوعی ویزای اقامت است و به این ترتیب، شما باید آن را از طرف اعضای خانواده خود پس از حضور در کشور با مجوز ورود ارائه دهید. می‌توانید درخواست ویزای خانواده را به دفاتر اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) امارت مربوطه ارسال کنید.

با دانستن این مطالب، اگر از شما بپرسند که: "بهترین روش مهاجرت به امارات چیست؟"، تعجبی ندارد که اخذ اقامت از طریق خرید ملک را انتخاب کنید!



مدت اعتبار این نوع ویزا

هنگام اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات باید بدانید که تا چه زمانی این ویزا معتبر است. ویزایی که بر اساس مالکیت ملک صادر می‌شود به مدت 2 سال با امکان تمدید اعتبار دارد. همچنین ویزای خانوادگی امارات متحده عربی را می‌توان برای 1، 2 یا 3 سال صادر کرد و حداقل 30 روز قبل از انقضا قابل تمدید است. ویزای اعضای خانواده وابسته به اسپانسر است، بنابراین اگر ویزای اسپانسر منقضی شود یا لغو شود، ویزای اعضای خانواده نیز باطل خواهد شد.

با این حال، اعضای خانواده تحت تکفل یک مهلت 30 روزه دریافت می‌کنند که در طی این مدت می‌توانند ببینند که آیا می‌توانند ویزای اقامت خود را تمدید کنند یا خیر.

جمع بندی

اگر به دنبال اخذ اقامت خود و خانواده با خرید ملک در امارات هستید، امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله مراحل و نکات مربوط به اخذ این نوع اقامت را به خوبی برای شما شرح بدهیم؛ اما قطعاً این متن همه ماجرا نیست. در سایت dxboffplan.com، شما می‌توانید به راحتی و با خیال راحت، ملک خود را در بهترین منطقه‌های امارات پیدا کنید و نکات لازم در این مسیر را بدانید و به زودی لذت زندگی در یک کشور پویا و پر جذابیت را تجربه کنید.

گالری تصاویر


وبگردی