آفتاب

چرا باید عصب کشی انجام دهیم؟



روت‌کانال روشی برای برداشتن پالپ ملتهب یا آلوده از داخل دندان است. برای از بین بردن پالپ آلوده، تمیز کردن کانال، پر کردن فضای خالی دندان باید عصب‌کشی انجام شود.

عصب‌کشی یکی از فرایندهای درمانی دندان است که بسیاری از افراد از آن می ترسند. چرا؟ به این دلیل که در زمان های قدیم روش های نوین مانند عصب کشی با دستگاه وجود نداشت و این فرایند درمانی برای بیمار دردآور بود.
اما امروز با پیشرفت تکنولوژی، ماجرا فرق کرده است. شما می توانید با مراجعه به بهترین دندانپزشکی غرب تهران، دندانپزشکی یاس بارین، تجربه ای فوق العاده از روت کانال بدون درد و راحت داشته باشید.
اما با این وجود ممکن است از خود بپرسید که اصلا چرا به روت کانال نیاز داریم؟

ضرورت نیاز به روت کانال

 



روت‌کانال روشی برای برداشتن پالپ ملتهب یا آلوده از داخل دندان است. برای از بین بردن پالپ آلوده، تمیز کردن کانال، پر کردن فضای خالی دندان باید عصب‌کشی انجام شود.

بروز مشکلات سلامتی


این مهم است که پالپ آلوده دندان از بین برده شده و فرایند روت کانال به درستی انجام شود. زیرا در غیر این صورت، بافت آلوده می تواند در دهان گسترش یافته و باعث مشکلات جدی فراتر از سلامت دهان و دندان شود.
در صورت عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک و عدم درمان، امکان از دست رفتن دندان و کشیدن آن وجود دارد. همچنین این امر عواضی مانند آبسه، عفونت های شدید و دردهای طاقت فرسا نیز به همراه خواهد داشت.

درد شدید


هنگامی که پالپ دندان آسیب ببیند، دندان دردآلوده شده و به گرما و سرما حساس می شود. شاید تجربه کرده باشید؛ دندان درد می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. درد ناشی از آلوده شدن پالپ دندان بسیار زیاد است و می تواند به راحتی آسایش را از فرد سلب کند. لذا تنها راه برطرف کردن و از بین بردن این درد، مراجعه به دندانپزشکی و عصب‌کشی است.

از دست رفتن دندان


مسلما هیچ چیز نمی تواند جای دندان های طبیعی را بگیرید. از سوی دیگر می دانید که کاشت های دندانی اغلب بسیار هزینه بر هستند. این در حالی است که شما می توانید به راحتی با مراجعه به دندانپزشکی، عصب کشی ارزان را تجربه کنید و دندان اصلی خود را حفظ نمایید.


 

چه عواملی به روت کانال می انجامند؟


پوسیدگی: پوسیدگی یکی از مهم ترین مسببان روت‌کانال است. اگر حفره های ایجاد شده در دندان بسیار بزرگ شوند، می توانند به مکانی برای تحمع باکتری ها تبدیل گردند. این موضوع درد و عفونت را نیز به همراه خواهد داشت. در نتیجه برای نجات دندان، باید عصب کشی انجام شود.

ضربه: اگر دندان شما بر اثر ضربه، ترک خورده یا شکسته شود، احتمال نیاز به عصب‌کشی افزایش میابد. چرا که ضربه می تواند پالپ دندان را هدف قرار دهد و به عصب آسیب وارد سازد. از این رو برای نجات دندان باید این فرایند درمانی روی دندان شما صورت گیرد.

بهترین راه محافظت از عصب دندان، به کارگیری روش های جلوگیری از پوسیدگی دندانهاست. دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید، هر روز از نخ دندان استفاده کنید، هر 6 ماه یکبار برای چکاپ به دندانپزشکی بروید و از ضربه های احتمالی به دندان جلوگیری نمایید.
در صورت پیدایش هرگونه حفره در دندان، به شما پیشنهاد می کنیم به سرعت به دندانپزشکی مراجعه نمایید و نسبت به پرکردن این حفره ها اقدام نمایید. به این صورت راه را بر روی تجمع باکتری ها خواهید بست و در نتیجه احتمال نیاز به عصب‌کشی را کاهش می دهید.

سخن پایانی


با وجود پیشرفت تکنولوژی و پیدایش شیوه های نوین در دندانپزشکی، هنوز هم بسیاری از افراد از این فرایند درمانی وحشت دارند. اما همان طور که گفته شد، امروز افراد متخصص از مدرن ترین تجهیزات برای سهولت در فرایند عصب‌کشی استفاده می کنند.
توجه داشته باشید که عدم غلبه بر ترس، می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی یاس بارین، بدون ترس و نگرانی سلامت را به دندان های خود بازگردانید.



وبگردی