آفتاب

مهاجرت به کانادا با الوویزا



کشور پهناور کانادا ١٠ امین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. سیاست های مهاجر پذیری کانادا، دانشگاه ها و مدارس برتر، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین متقاضیان مهاجرت شده است.

امروزه مهاجرت برای کسب فرصت های شغلی مناسب، تحصیل و ادامه زندگی از جمله علل اصلی مهاجرت افراد به خارج از کشور می باشد. اما یکی از بزرگترین دغدغه افراد و خانواده ها انتخاب کشور و محل زندگی مناسب می باشد که در این مورد 2 نکته اهمیت دارد؛ ابتدا شناخت نیازهای خود و علت مهاجرت و سپس، کسب اطلاعات کافی درباره کشورهای مختلف و نحوه اقامت در آن ها به ویژه کشورهای مهاجرپذیر به منظور اخذ ویزای آنان. اما یکی از علل اساسی مهاجرت افراد مربوط به اشتغال است. افراد برای کسب موقعیت های شغلی می توانند با توجه به توانایی های خود برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. یکی از کشورهای مناسب برای این امر، کشوری است که در شمال قاره آمریکا در جوار ایالات متحده قرار گرفته، در 1867 با نام کانادا به استقلال رسید و امروزه بیشترین میزان تعاملات اقتصادی را با ایالات متحده آمریکا دارد.
کشور پهناور کانادا ١٠ امین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. سیاست های مهاجر پذیری کانادا، دانشگاه ها و مدارس برتر، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین متقاضیان مهاجرت شده است.
مهاجرت به کانادا رویای بسیاری از افراد برای رفاه بیشتر و ادامه زندگی می‌باشد. اما بسیاری از افراد از مراحل و فرآیند مهاجرت و همچنین شیوه های مختلف مهاجرت به این کشور ناآگاه بوده یا سوالاتی در این زمینه دارند. در ادامه سعی می کنیم جدیدترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه اخذ ویزای کاری

برای دریافت ویزای کاری در ابتدا نیازمند این هستید که دعوت نامه ای از طرف یک کارفرما داشته باشید. در واقع داشتن جاب آفر از اساسی ترین مراحل برای دریافت ویزای شغلی هر کشوری می باشد. البته بعضی از کشورها بدون نیاز به ارائه دعوت نامه از سمت کارفرما نیز ویزای شغلی صادر می کنند. جاب آفر شما باید از سمت یک سازمان یا شرکت و یا یک کارفرما فرستاده شود.در نامه ی دعوت کاری از شما حتما باید به جزییات کاری شما و اطلاعات شخصی شما اشاره دقیق بشود. اطلاعاتی مانند شرکتی که می‌خواهید برای آن کار کنید، پوزیشن شغلی شما، مدت زمانی که باید در این شرکت کار کنید، میزان حقوقی که کارفرما به شما می‌دهد، آدرس و شماره ی تلفن محلی که در این مدت می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید و غیره. پس از اینکه اطلاعات شما به طور کامل در متن دعوت نامه ذکر شد، تمامی مدارک شما باید به تایید یک سازمان دولتی برسد.
شما برای دریافت جاب آفر باید به زبان کشوری که می‌خواهید ویزای شغلی آن را بگیرید تسلط کامل داشته باشید چرا که شما در تماس مستقیم با جامعه هستید و باید بتوانید با افراد ارتباط موثر برقرار کنید. برای تایید تسلط بر زبان مقصد، باید مدرک و گواهی زبان ارائه کنید.

برای دریافت ویزای کاری بهتر است در شغلی که می‌خواهید برای آن اپلای کنید سابقه و تجربه شغلی داشته باشید. هرچقدر در انجام کار خود مهارت بیشتری داشته باشید و دارای حداقل دوسال سابقه ی شغلی باشید، شانس بیشتری برای دریافت این نوع ویزا خواهید داشت. برای گرفتن ویزای کاری کشورهای مختلف، قوانین و شرایط خاصی وجود دارد اما به طور کلی،  موارد بالا اصول اولیه و مهم کار در یک کشور خارجی است.

ویزای کاری کانادا

کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر دنیا است که امروزه نیاز شدیدی به نیروهای کار متخصص دارد به همین میزان بالایی از درخواست های ویزای کاری را قبول می کند و محبوبیت زیادی برای متقاضیان دارد.
کشور کانادا برای تامین نیاز خود به نیروهای متخصص برنامه ای را تدوین و طراحی کرده است که افراد را با توجه به شرایطی که دارند مورد بررسی قرار می‌دهد و طبق یک امتیازسنجی افرادی که بالاترین امتیاز را دریافت می‌کنند کاندید حضور در مراحل بالاتر برای رقابت جهت دریافت شهروندی کانادا می شوند. در این سیستم که به عنوان سیستم اسکیل ورکر شناخته می شود شما مرحله به مرحله جلو می‌روید و در هر کدام از مراحل با افراد دیگری رقابت می‌کنید تا در نهایت به عنوان نیروی کار بتوانید از جمله ی افرادی باشید که با در دست داشتن شهروندی و ویزای کاری وارد کشور کانادا می شوند.



 

شرایط مهاجرت کاری به کانادا


کانادا از لحاظ شرایط زندگی کشوری آرام و مطمئن به شمار می رود. پس بی دلیل نیست متقاضیان مهاجرت کاری برای این کشور زیاد باشند.
کشور کانادا برای افراد متخصص سرزمینی رویایی است که برای مهاجرت کاری نیز میتوان به بازار کار آن اعتماد لازم را کرد. اقتصاد و سیاست های با ثبات در این کشور از دیگر عوامل تمایل افراد برای مهاجرت شغلی است. کانادا هر ساله برنامه های مهاجرت کاری ویژه ای را ارائه میدهد که برای شرکت در آن ها، باید حداقل امتیازات طراحی شده برای این برنامه ها را دریافت کرد. به متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا بسته به تخصص و مهارت هایی که دارند می توانند در زمینه های شغلی مختلف برای ویزای کاری این کشور اقدام کنند.


مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا

•    پاسپورت
•    ارائه شناسنامه به همراه ترجمه
•    ارائه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
•    اسناد نشان دهنده تمکن مالی
•    مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
•    مدارک سوابق کاری اعم از بیمه و یا قرارداد کاری یا فیش حقوقی
•    نامه عدم سوء پیشینه
•    تست های پزشکی



 



در این مطلب به نکات مربوط برای کسب اقامت کاری در کانادا پرداختیم اما دو نکته حائز اهمیت می باشد. اول اینکه کانادا به علت داشتن برترین فرصت های شغلی، رفاه اجتماعی و اقتصادی همواره مقصد بسیاری از افراد بوده است. و نکته دوم این است که می بایست مشاوره درستی در این رابطه توسط افراد از مراکز معتبر دریافت شود. الویزا از جمله معتبرترین مراکز مشاوره برای مهاجرت کاری است. کارشناسان الوویزا راهنمای امین شما در مورد مسائل مربوط به ویزای کاری خواهند بود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مجموعه الوویزا مراجعه نمایید.






وبگردی