آفتاب

هدلایت چیست؟



هدلایت نسل جدید روشنایی خودرو می باشد که اخیرا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

این نوع سیستم روشنایی برخلاف زنون نور خیره کننده ای نداشته لیکن برخلاف زنون دید رانندگان مقابل را به مخاطره نمی اندازد. از دیگر مزیت های هدلایت نسبت به زنون می توان به فاقد ترانس بودن، روشن شدن آنی و سهولت در نصب اشاره کرد. هدلایت ها ساختار تقریبا مشابهی دارند. اجزای اصلی هدلایت ها شامل: یک برد الکترونیکی، دو ال ای دی -که انواع مختلفی دارند – و یک فن و هیت سینک است.
کمپانی mzm اولین شرکت تولید کننده هدلایت در ایران است که با طراحی خاص چیپ cob، معایب این نوع چیپ را برطرف نموده و با تقویت برد الکترونیکی، باعث افزایش نوردهی و فکوس نور شده است. کمپانی mzm انواع هدلایت را برای انواع سلیقه ها تولید و به بازار عرضه نموده که می توان به مدل های D5-D11-D3-D9-D22-D33 اشاره کرد. مدل هدلایت D9 و هدلایت D5 پرفروش ترین و محبوب ترین هدلایت تولید شده توسط شرکت Mzm میباشد.
نکته بسیار مهم هنگام خرید هدلایت توجه به نوع کاسه چراغ و کد پایه لامپ خودرو است.
مدل d5 چهارحالته نسل به روز رسانده ی مدل D5 می باشد که به تازگی وارد بازار شده است و طرفدارهای پرشماری پیدا کرده است. این هدلایت با هربار خاموش و روشن کردن تغییر رنگ میدهد. این مدل سه رنگ دارد: سفید-زرد-آفتابی و حالت چهارم که این هدلایت را نسبت به سایر مدل ها متمایز تر نموده حالت فلشری یا پلیسی این محصول است.

چه هدلایتی مناسب من است؟

هر شخص بسته به نوع نیاز, نوع خودرو، بودجه و سلیقه خود باید هدلایت مناسب خود را انتخاب کند هدلایت ها را میتوان به چند طریق دسته بندی کرد :
نوع پایه لامپ
نوع چیپ
نوع فن
تعداد ضلع نور ده
نوع درایور

نصب هدلایت هدلایت D5 :

بعد از زنون، نسل جدید سیستم روشنایی خودرو هدلایت است که دارای نوری به مراتب بیشتر از هالوژن ها می باشد که این موضوع باعث پر نور شدن چراغ ها و بالطبع آن دید بهتر راننده در شب می شود. از آنجایی که هدلایت ها به دلیل ساختار متفاوت و استفاده از LED ها در آن به نسبت هالوژن ها و زنون ها گرمای بسیار کمی دارند، مناسب جهت استفاده در چراغ های اسپرت می باشد. هدلایت دو رنگ D5 نور قوی و یک دست و شفافی دارد. توان مصرفی این هدلایت روی بسته بندی 55 وات درج شده است از آنجایی که معمولا میزان توان مصرفی و شدت نوری که بر روی هدلایت ها و بسته بندی آن ها درج می گردد جنبه تبلیغاتی دارد لذا میزان توان مصرفی هدلایت توسط کارشناسان ما محاسبه می گردد که با توجه به تستی که در فروشگاه طمطراق صورت گرفته است توان محاسبه شده برای این هدلایت حدود 24 وات برای هر لامپ است. شدت نور برای هر لامپ روی بسته بندی محصول 5500 لومن درج شده است.
کمپانیMZM به عنوان نخستین تولید کننده ی داخلی هدلایت خودرو در سال 1396 فعالیت خود را در ایران آغاز و در حال حاضر بزرگترین عرضه کننده ی انواع هدلایت در سراسر کشور می باشد. تولید کننده و وارد کننده لوازم روشنایی MZM با گارانتی: لامپ خودرو- هدلایت- زنون- لامپ سکن





وبگردی