آفتاب

روتین مراقبت از پوست صورت



یکی از اصلی ترین دغدغه های ما روش های اصولی و موثر جهت رعایت بهداشت پوست است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به نکات مهم و ضروری در این رابطه بپردازیم.


رعایت بهداشت پوست یکی از مهم ترین مراحل حفظ سلامتی است که نه تنها بر روی سلامتی جسمی بلکه بر روی افزایش اعتماد به نفس، حفظ زیبایی و شیک بودن ظاهر افراد موثر می‌باشد. یکی از اصلی ترین دغدغه های ما روش های اصولی و موثر جهت رعایت بهداشت پوست است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به نکات مهم و ضروری در این رابطه بپردازیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل به مراحل و مواد آرایشی، بهداشتی و مراقبتی مرتبط با حفظ سلامت و بهداشت پوست و روتین مراقبت از پوست بپردازیم.

ساختار و انواع پوست

همان طور که می دانیم پوست و مو نیز مانند سایر اجزای بدن از سلول و اجزای بسیار ریزی تشکیل شده اند. قبل از معرفی نکات بهداشتی در رابطه با مراقبت از پوست و مو می خواهیم شما را با اجزای تشکیل دهنده و ساختار پوست و مو آشنا سازیم. پوست انسان از سه بخش یا سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است که لایه بیرونی پوست اپیدرم نام دارد و بسیار نازک می‌باشد که جالب است بدانید اپیدرم از چند زیر لایه از قبیل شاخی، ریزدانه، خاردار، زاینده و... است. اپیدرم از آب و چربی تشکیل شده است که در صورت عدم مراقبت صحیح دچار آسیب های جدی می گردد و به مرور زمان دهیدراته، جوش زا، خشک و چروک می‌شود. با توجه به نوع پوست باید از موادی استفاده نماییم که میزان چربی پوست را تنظیم کنند و از کم آبی پوست پیشگیری نمایند. در ادامه پس از بررسی انواع پوست صورت به روش های مراقبت از پوست خواهیم پرداخت. پوست و موی انسان بر اساس ژنتیک، محیط، مراقبت و ... انواع مختلف دارد که اولین شرط برای مراقبت از پوست و مو شناخت نوع آن ها است. پوست به طور کلی در پنج گروه چرب، خشک، مختلط، نرمال و حساس تقسیم می شود که برای مراقبت از آن ها و حفظ بهداشت مواد آرایشی و بهداشتی متناسب با نوعشان و روتین مخصوص به خودشان باید رعایت گردد. پوست های چرب پس از شستشو اگر حتی هیچ کرم مرطوب کننده یا آبرسانی استفاده نکنند بعد از یک ساعت چربی پوست قابل مشاهده است اما در پوست های خشک پوست پس از شستشو دچار خشکی و پوسته پوسته های ریز می‌شود. پوست مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک است یعنی شخص اگر بعد از یک ساعت که از زمان شستشو می گذرد به پوست صورت خود دقت کند بخش T یعنی پیشانی و بینی چرب هستند و بخش های دیگر پوست خشک و دارای حالت کشیدگی می‌باشند. پوست های نرمال بهترین نوع پوست هستند که پس از شستشو در حد تعادل چربی پوست تنظیم می‌گردد و پوست دچار خشکی بیش از حد یا چربی زیاد نمی گردد، اما در پوست های حساس مشکلاتی از قبیل التهابريال قرمز شدن پوست و کهیر زدن به وفور رخ می‌دهد. تا اینجا با انواع پوست آشنا شدیم در ادامه قصد داریم در رابطه با روش های مراقبت از پوست و مواد مراقبتی و بهداشتی مناسب صحبت کنیم.

مراقبت از پوست

همان طور که ذکر شد پوست به گروه های مختلف تقسیم می شود که پس از تشخیص نوع پوست به راحتی می‌توانید مراقبت اصولی از آن را انجام دهید. به طور کلی جهت محافظت از پوست باید به طور مداوم حتی ساعتی که در منزل هستید از ضد آفتاب استفاده کنید و بهتر است ضد آفتاب را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. علاوه بر ضد آفتاب یکی از موثر ترین مراحل روتین پوست استفاده از سرم های مختلف همچون سرم ویتامین سی، سرم ضد چروک و سایر سرم های تقویتی پوست صورت است که نقش مهم و اساسی در جوان سازی پوست و شفاف نمودن صورت بر عهده دارند. با توجه به این که پوست به دلایل مختلفی همچون بدون محافظت در معرض آفتاب و اشعه های مضر قرار گرفتن، مشکلات هورمونی و بیماریهای کبد و کلیه به مرور دچار لک و تیرگی می‌گردد باید در روتین مراقبت از پوست کرم روشن کننده صورت و بدن را جای داد. به طور کلی در روتین های انواع مختلف پوست چرب، خشک و معمولی باید در نوبت صبح و شب از روتین مراقبتی به شرح زیر استفاده نمود.
برای شروع روز و در اول صبح بهتر است از روتین بهداشتی و مراقبتی به ترتیب زیر استفاده نمایید:
•    شوینده مناسب پوست
•    کرم آبرسان و مرطوب کننده
•    کرم دور چشم
•    ضد آفتاب
بدون شک در طول روز به دلایل مختلفی از قبیل آرایش کردن، بیرون رفتن و در معرض محیط قرار گرفتن، ترشح چربی پوست و... بر روی سطح پوست آلودگی هایی قرار می گیرد و باید در انتهای روز یک روتین ثابت به صورت زیر داشته باشید:
•    میسلار واتر
•    شوینده مناسب پوست
•    تونر
•    کرم آبرسان و مرطوب کننده
•    کرم دور چشم
•    سرم های مراقبتی و کرم روشن کننده
لازم به ذکر است در تمامی مراحل از محصولات مناسب نوع پوست خود استفاده نمایید که به پوست صورتتان آسیب وارد نشود.
در بخش بالا اگر دقت نمایید به مواردی همچون ضد آفتاب، سرم مراقبتی و کرم روشن کننده اشاره نموده ایم در ادامه به معرفی تعدادی از محصولات برندهای مختلف خواهیم پرداخت که با توجه به نوع پوستتان می توانید در روتین خود جای دهید.


 مراقبت از پوست

ضد آفتاب لافارر

برند لافارر یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در تولید محصولات مراقبت از پوست صورت است که انواع ضد آفتاب رنگی و بی رنگ مناسب پوست چرب، خشک و نرمال تولید نموده است یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند، ضد آفتاب لافارر رنگی مخصوص پوست چرب SPF40 است که در سه رنگ بندی روشن، متوسط و تیره تولید شده است. این مدل ضد آفتاب علاوه بر محافظت بالایی که از پوست در برابر اشعه های نضر آفتاب ایجاد می کند با وجود ساختار سبکی که دارد از پوشانندگی بالایی برخوردار است که پوست را زیباتر جلوه می دهد. از نکات مثبت این مدل ضد آفتاب لافارر می توان به مواردی همچون  ضد لک بودن، مات کنندگی، جلوگیری از ایجاد جوش و حساسیت پوستی و... اشاره نمود.

ضد آفتاب بدون رنگ سینره

سینره یکی از برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی است که محصولات مراقبتی و آرایشی مختلفی را تولید می نماید. ضد آفتاب سینره در مدل های مختلف رنگی و بدون رنگ با SPF متفاوت مناسب پوست های چرب، خشک، معمولی و حساس تولید می‌شود. ضد آفتاب بدون رنگ سینره در سه SPF مختلف 30، 60 و 50 جزء پرطرفدارترین ضد آفتاب های ایرانی است که برای پوست های چرب، خشک و حساس تولید شده است. این مدل ضد آفتاب دارای ترکیبات گیاهی است و بسیار سبک می‌باشد که از قدرت محافظت بالایی در برابر اشعه های مضر خورشید برخوردار است.

سرم ویتامین سی لافارر

سرم های مراقبتی یکی دیگر از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست هستند. سرم ویتامین سی یکی از سرم های مناسب جهت شفاف نمودن و لایه برداری پوست صورت است که توسط برند لافارر تولید و عرضه می شود. بدون شک به دلایل مختلف همچون آفتاب، آکنه، بارداری و مشکلات هورمونی کدری و لک هایی بر روی پوست صورت ایجاد می شود که برای رفع آن ها می توان از سرم ویتامین سی لافارر که درای ویتامین C و E می باشد استفاده نمود. این مدل سرم لافارر دارای ویتامین سی با غلظت 20 درصد است که جهت رفع لک، ایجاد شفافیت و پیشگیری از چین و چروک و افتادگی صورت قابل استفاده است.


 مراقبت از پوست

کرم روشن کننده درمالیفت

علاوه بر ژنتیک که تعیین کننده رنگ پوست صورت است موارد مختلفی از قبیل مشکلات و بیماری های جسمی، بارداری، اشعه های مضر آفتاب، آکنه و جوش و ... می توانند به مرور زمان رنگ پوست را تغییر دهند و علاوه بر تیرگی پوست دچار کدری و لک می شود. برای رفع لک و کدری پوست صورت و بدن بهتر است از کرم های روشن کننده استفاده نمود. درمالیفت برای صورت و بدن به طور جداگانه کرم روشن کننده تولید نموده است که خواص بالایی برخوردار هستند. کرم روشن کننده درمالیفت از توانایی بالایی جهت لایه برداری پوست بهره مند است و نقش محافظتی جهت پیشگیری از لک ایفا می کند. برای کسب نتیجه دلخواه بهتر است که از کرم روشن کننده درمالیفت دو بار در طی روز استفاده شود و نکته مهم در زمان مصرف کرم روشن کننده این مورد است که در طول روز باید از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید که به پوست صورت آسیب وارد نشود.


 مراقبت از پوست

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی پیراکده

پیراکده یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است که به عنوان نمایندگی برندهای مختلفی همچون سینره، سی گل، لافارر، درمالیفت، جی، کامان و... فعالیت می کند. برای خرید محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست صورت می توانید به فروشگاه اینترنتی پیراکده که دارای مجوز کسب و کار الکترونیکی و ای نماد می باشد مراجعه کنید و با خیال راحت به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی برندهای معتبر اقدام نمایید.




وبگردی