آفتاب

خرید کولر گازی بانه با گارانتی 5 سال بهترین و ارزانترین مدلها از سایت بانه انتخاب



دستگاهی به نام کولرگازی عملکردی را از خود به نمایش گذاشته است که این عملکرد جذاب همه افراد را در شرایط سخت و گرم تابستانی مجذوب خودکرده است.

تعریفی مختصر از کولرگازی ال جی و اجنرال

دستگاهی به نام کولرگازی عملکردی را از خود به نمایش گذاشته است که این عملکرد جذاب همه افراد را در شرایط سخت و گرم تابستانی مجذوب خودکرده است. فرایندی که کولرگازی طی می‌کند، ازبین‌بردن گرما و رطوبت آزاردهنده یک محیط بسته است. ارتباط نزدیکی بین سرمایش و گرمایش هر فضا با حس آرامش و آسایش آن محیط وجود دارد و یک‌خانه زیبا هرچند با بهترین وسایل لوکس تزیین شده باشد، اما اگر دمای آن بسیار سرد و یا خیلی گرم باشد اصلاً حس خوبی برای افراد حاضر در آن نخواهد داشت و آن‌همه زیبایی به چشم نخواهد آمد.

در واقع استفاده از وسایل سرمایش و گرمایش در تابستان و زمستان، باعث ایجاد دمای مطبوع در محیط زندگی و کار شما می‌شود و فضای مورداستفاده شما را به یک فضای دلنشین تبدیل می‌کند. در اینکه چندین نوع متفاوت از وسایل گرمایشی و سرمایشی در بازار وجود دارد شکی نیست، اما یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین آنها کولرگازی است. شما باتوجه‌به متراژی که دارید، می‌توانید مناسب‌ترین نوع کولرگازی را برای محل زندگی خود از فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب با خیال آسوده و درب منزل تهیه کنید. علاوه بر محیط منزل، می‌توان از این دستگاه در محیط کاری نیز استفاده کرد.

 این دستگاه‌ها در محیط‌های تجاری هم قابل‌استفاده هستند. بخصوص در مکان‌هایی که دستگاه‌های تولید حرارت از قبیل سرورهای رایانه‌ای، دستگاه‌های تقویت‌کننده، دستگاه‌های الکتریکی و همچنین برخی محصولات ظریف مانند آثار هنری وجود دارند.

چه کولرگازی را انتخاب کنیم که مناسب آب‌وهوای محل زندگی‌مان باشد؟

قبل از خرید کولر گازی اجنرال یا هر برند دیگری به اولین نکته‌ای که باید توجه کنید، منطقه جغرافیایی محل زندگی و آب‌وهوای آن منطقه است. اکثر کولرهای گازی که در کشور موجود هستند، به سفارش کشورهای عربی ساخته شده‌اند. این کشورهای عربی که امارات و دبی هم جزو آنها می‌باشند، دارای آب‌وهوای بسیار گرمی هستند. در نتیجه این کولرهای گازی همگی پاسخگوی آب‌وهوای مناطق ایران می‌باشند، زیرا ایران دارای آب‌وهوای معتدل است. تمامی مدل‌های این کولرها، از کمترین توان تا بیشترین توان آن می‌تواند کل مناطق ایران را ساپورت کنند.

 اما برای برخی افراد نیز این موضوع همچنان یک سؤال باقی‌مانده است که چه کولری برای منطقة آب‌وهوایی ما مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال خود را با درک بهتر از کولر گازی ال جی و اجنرال و سایر برندها دریابید.

انواع کمپرسورهای مورداستفاده در کولرهای گازی

در ابتدا باید گفت که دو نوع موتور کولرگازی T1 و T3 وجود دارد که هرکدام متناسب با منطقه جغرافیایی و آب‌وهوای خاص، مورداستفاده قرار می‌گیرد. نوع اول برای مناطقی تا دمای 47 درجه سانتی‌گراد که آب‌وهوای معتدل و نیمه گرم دارند کاربرد دارد و نوع دوم نیز برای مناطقی تا دمای ۵۷ درجه سانتی‌گراد که گرمسیری هستند بیشتر استفاده می‌شود. البته این دسته‌بندی به این معنا نیست که از کولرهای گازی که کمپرسور T3 دارند، نمی‌توان در شرایط آب‌وهوایی معتدل استفاده کرد. مشکل این است که در صورت استفاده، هزینه برق مصرفی بالا رفته و همچنین از طول عمر کولرگازی کاسته می‌شود و بنابراین انتخاب مناسب‌تر کمپرسور T1 است.

گزینه دیگر در انتخاب کولرگازی، نوع ساختار کمپرسور آن است. کمپرسورها از لحاظ ساختاری به سه نوع پیستونی، اسکرول و روتاری تقسیم می‌شوند. کمپرسورهای پیستونی مناسب مناطق با آب‌وهوای بسیار گرم هستند. این کمپرسورها به دلیل وزن زیادی که دارند، به کمپرسور سنگین معروف می‌باشند. این کمپرسورها دارای موتور T3 هستند، قدرت زیاد دارند و بازدهی آنها خوب است. نقطه‌ضعفی که کمپرسورهای پیستونی دارند این است که مصرف انرژی بالایی دارند و از گاز R22 در آن‌ها استفاده می‌شود که این گاز تأثیر منفی و مخربی بر روی محیط‌زیست و لایه اوزون می‌گذارد.

کمپرسورهای اسکرول هم تنها در قالب T3 تولید و ساخته می‌شوند. این موتورها مصرف انرژی کمتری دارند و این امر می‌تواند نسبت به موتورهای پیستونی، حق انتخاب بیشتری در اختیار شما قرار بدهد. کمپرسورهای روتاری در دو نوع T1 و T3 مونتاژ می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که این موتورها در هر شرایط آب‌وهوایی بتوانند خودی نشان دهند.

یک ویژگی خوب دیگری که موتورهای اسکرول و روتاری نسبت به پیستونی دارند این است که در اکثر آنها از گاز مبرد  R410 استفاده شده است. این گاز علاوه بر این‌که برای محیط‌زیست مناسب و بی‌خطر است، دارای سرمایش بیشتری نیز می‌باشد. بیشتر کمپرسورهای موجود در بازار از نوع روتاری است که صدای کمی هم دارند.

نکات مهم و ضروری در مورد نصب و اجرای کولر

اگر یک کولرگازی اسپلیت خریداری کرده‌اید، باید برای نصب آن از یک متخصص کمک بگیرید. هر دو قسمت داخلی و خارجی این کولرگازی بر روی دیوار نصب می‌شوند. این کار بسیار تخصصی است، بنابراین وجود یک متخصص را جهت نصب طلب می‌کند. اگر نصب و راه‌اندازی کولر به شیوة درست انجام نشود، تأثیر زیادی بر میزان کارکرد و سرمادهی کولرگازی می‌گذارد و البته هزینه بیشتری هم نسبت به کولرهای قابل‌حمل و پنجره‌ای به همراه دارد.

کم‌صداترین کولرگازی نوع دیواری آن است، زیرا کمپرسور آن در خارج از محیط نصب می‌شود و این کار باعث حذف صدای موتور می‌شود. کولرگازی‌های قابل‌حمل و پنجره‌ای صدای بیشتری را ایجاد می‌کنند، زیرا کمپرسور آنها روی خودشان است و از آنها جدا نیست.

کولرهای گازی در مناطق مرطوب کارایی زیادی دارند زیرا رطوبت‌زدا هستند، اما کولرهای آبی که در برخی مناطق استفاده می‌شود به دلیل رطوبت زا بودنشان در مناطق مرطوب کارایی ندارند. کولرهای گازی پرتابل در مکان‌های کوچک مثل اتاقک‌ها عملکرد بهتری دارند، این کولرها قابل‌حمل هستند و نیاز به نصب در یک جای ثابت ندارند. برخی کولرگازی‌ها که دوتکه هستند و از یک پنل داخلی و یک پنل خارجی تشکیل شده‌اند، به‌گونه‌ای می‌باشند که باید پنل داخلی را در ساختمان و پنل خارجی را در بیرون از ساختمان نصب کرد.

خرید کولرگازی از بانه

کولرهای گازی همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، محبوبیت زیادی در بین مردم دارند. این امر باعث شده که شرکت‌ها و برندهای متفاوتی اقدام به تولید کولرهای گازی با امکانات و ویژگی‌های متفاوت کنند. اما باتوجه‌به شرکت سازنده کولرگازی و متریال مورداستفاده در ساخت آن و همچنین فناوری و تکنولوژی‌های به رفته در آنها، قیمت این دستگاه‌های خنک‌کننده با هم در سراسر دنیا متفاوت است.

این موضوع در کشور خودمان ایران هم به چشم می‌خورد و شما در فروشگاه‌های مختلف شاهد قیمت‌های متفاوت کولرهای گازی خواهید بود، اما همین دستگاه‌ها در برخی نقاط قیمت‌های مناسبی دارند. مثلاً قیمت این کولرهای گازی در بانه بسیار متفاوت‌تر از قیمت آنها در شهرهای دیگر است. این تفاوت قیمت به دلیل فروش بی‌واسطة اجناس در بانه است.

در واقع این تغییر قیمت‌ها به دلیل وجود واسطه‌ها است. این موضوع که قیمت کولرهای گازی در بانه ارزان‌تر است کاملاً درست است، اما در کنار این قیمت‌های مناسب گاهی افراد سودجو هم پیدا می‌شوند که قصد کلاهبرداری از خریداران را دارند. برای اینکه گرفتار دام این کلاهبردارها نشوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌هایی خرید کنید که کاملاً به آنها اطمینان دارید.

اگر چنین فروشگاه‌هایی را سراغ ندارید باید به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که اگر جنس خریداری شده مطابق با خواسته شما نبود و یا حتی در مشخصات فنی کاملاً مغایر با دستگاهی بود که به شما تحویل داده شده است، آن جنس را پس گرفته و یا تعویض کنند و همچنین خود را موظف بدانند که همراه با دستگاه کارت، ضمانت‌نامه آن دستگاه را به شما ارائه کنند.

در برخی از کولرهای گازی تقلبی، نوع کمپرسور و ظرفیت آن با چیزی که به شما گفته شده است فرق می‌کند. مثلاً ممکن است به شما بگویند دستگاه ظرفیت 30000 را دارد، اما دستگاهی به شما تحویل بدهند که ظرفیت آن 24 هزار باشد و یا در نمونه‌های اصلی از لوله‌های مسی با جنس مقاوم استفاده می‌کنند، اما دستگاهی به شما بفروشند که لوله‌های آن از جنس مس با مقاومت پایین باشد. پس در این زمینه‌ها باید دقت کافی را داشته باشید.

قیمت کولرگازی در بانه

اگر اطلاعات کافی در مورد این موضوع ندارید و یا فکر می‌کنید نمی‌توانید کولرگازی مناسبی را از بانه خریداری کنید و ممکن است از شما سو استفاده شود، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب (https://banehentekhab.com/) مراجعه کنید و با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما شما را در این مورد به‌خوبی راهنمایی خواهند کرد و همچنین می‌توانید لیست بروز قیمت کولر گازی در بانه را از آن‌ها بخواهید تا شما را از آن مطلع کنند.




وبگردی