آفتاب

۲۵ نکته کوتاه که به شما کمک می‌کند تا مهارت خود را در فروش ملک افزایش دهید



خرید خانه یکی از مهم ترین و البته گران ترین تصمیمات هر فردی در طول زندگی است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند فردی را به عنوان مشاور املاک انتخاب کنند که آن فرد با تجربه و مهارت بالایی در مذاکره داشته باشد.

معمولا همه‌ی افراد قبل از خرید هر وسیله‌، ابزار و ... در رابطه با خریدی که می‌خواهند انجام دهند تحقیق می کنند و از صاحب نظران و کارشناسان مربوطه درباره آن کالا، ابزار و خدمات سوال می‌پرسند.
خرید خانه یکی از مهم ترین و البته گران ترین تصمیمات هر فردی در طول زندگی است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند فردی را به عنوان مشاور املاک انتخاب کنند که آن فرد با تجربه و مهارت بالایی در مذاکره داشته باشد.

اگر شما هم به عنوان یک مشاور املاک تا به حال در زمان مذاکره با چالش و مشکلات زیادی مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به شما ۲۵ نکته کوتاه اما بسیار کاربردی در جهت افزایش مهارت فروش را به شما می‌گوییم.

۲۵ نکته مهم که باعث افزایش مهارت شما در فروش می‌شود

•    صداقت
•    عجله نکنید
•    ویژگی‌های ملک را به طور کامل برای مشتری بیان کنید
•    همراه مشتری باشید
•    سعی کنید سوالات مشتری را کامل پاسخ بدید
•    توضیحات ملک را کامل به مشتری توضیح دهید
•    ملاقات اول را به مشتری اختصاص دهید
•    برای فروش از روش‌های مختلف استفاده کنید
•    منافع دو طرف را در زمان فروش بسنجید
•    خوب گوش کنید
•    سعی کنید ذهن مشتری را بخوانید
•    به مشتری اعتماد کنید
•    رضایت مشتری را دریابید
•    تکنیک‌های فروش را تمرین کنید
•    تقلید نکنید
•    بدقولی ممنون
•    در قرار اول فقط شنونده باشید
•    تعریف مناسبی ارائه دهید
•    اهداف فروش خود را مشخص کنید
•    برنامه خوب گوش کردن و سوال پرسیدن را تمرین کنید


۱.صداقت

صداقت مهم‌ترین، اصلی‌ترین و اولین نکته حرفه فروش و بازاریابی هر محصول و کالایی به‌ویژه ملک و ساختمان است. پس همیشه سعی کنید که در زمان انجام همه‌ی کارها صداقت داشته باشید.

۲. عجله نکنید

هر شغلی آفتی دارد. آفت فروش هم عجله است و غرور. عجله برای عقد قرارداد و غرور برای اولین موفقیت ها.

۳. ویژگی‌های ملک را به طور کامل برای مشتری بیان کنید

گاهی مشخصات ملک و ساختمان برای مشتری مهم نیست بلکه آنچه از خریدمحصول عایدش می‌شود اهمیت دارد، آن‌ها را توضیح دهید. مشتری هنگام خرید تلویزیون مارک آن را خریداری نمی‌کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و ... را می خرد.

۴.همراه مشتری باشید

مطمئن باشید از مشتری عاقل تر نیستید پس بهتر است نقش آن‌ها را نیز بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پایین در هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش.

۵. سعی کنید سوالات مشتری را کامل پاسخ بدید

دانش و اطلاعات خود را به رخ مشتری نکشید. و فقط سوالات او را پاسخ دهید.

۶. توضیحات ملک را کامل به مشتری توضیح دهید

املاک و ساختمان‌های خود را بی‌عیب و نقص معرفی نکنید چرا که واقعا این طور نیست. عنوان کردن این مسئله نسبی است. پس به بیان تفاوت‌ها و تغییرات احتمالی در کارایی ساختمان بپردازید.



۷.ملاقات اول را به مشتری اختصاص دهید

ملاقات اول را به شنیدن خواسته‌ها و نیازهای مشتری اختصاص دهید در مورد خرید آپارتمان سعی نکنید در ملاقات اول قرارداد ببندید. قرارداد در ملاقات‌های بعدی محکم تر و منطقی تر خواهد بود. چرا که فرصت بیشتری به خود و مشتری جهت بررسی نیازها و رفع آن داده‌اید.

۸.برای فروش از روش‌های مختلف استفاده کنید

روش های فروش برای ملک‌ها و ساختمان‌های متفاوت یکی نیستند، تفاوت‌ها را هوشمندانه ببینید و متفاوت با آن به تدوین و انتخاب روش بپردازید.

۹.منافع دو طرف را در زمان فروش بسنجید

فرایند فروش میدان مبارزه نیست که فقط شما از آن پیروز خارج شوید. دو طرف پیروز یعنی فروش پایدار. پس به توافقی دست یابید که منافع دو طرف در آن لحاظ شده باشد در غیر این صورت منتظر نقص قرارداد و مشکلات بعدی باشید.

۱۰.خوب گوش کنید

هنر خوب شنیدن را بیاموزید. هوشمندانه شنیدن شرط اول فروش صحیح و موفق است.

۱۱. سعی کنید ذهن مشتری را بخوانید

سعی نکنید پیشاپیش جواب سوالات احمالی مشتری را بدهید حتی بهتر است جواب سوالات را به بررسی بیشتر موکول نمایید.

۱۲.به مشتری اعتماد کنید

سعی کنید برخلاف توصیه های عمومی به مشتری اعتماد کنید.  و البته جایی که ارزش اعتماد شما حفظ شود تفاوت زیرکی را با ترس دریابید.

۱۳. رضایت مشتری

فروش لذت بخش است و الفبای فروش یکی است و اولین حرف آن رضایت مشتری است.

۱۴. تکنیک‌‌های فروش را تمرین کنید

تکنیک‌ های فروش را به جای مشتریان با سایر همکاران خود تمرین کنید. در این حالت شما می توانید توانایی های خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در نتیجه به خاطر داشته باشید که، یکی از رمزهای موفقیت در فروش، تمرین و تمرین کردن است.

۱۵. تقلید نکنید

هرگز تقلید نکنید در انتخاب روش فروش از رهبر و پیشرو و بازاری که در آن فعالیت می‌کنید تقلید نکنید چرا که در هر حال و در عین موفقیت کامل یک دنباله رو هستید آیا شما از یک دنباله رو خرید می‌کنید؟

۱۶. بدقولی ممنوع

برای فروش موفق بدقولی ممنوع، انتخاب زمان با مطالعه قبلی و مدیریت زمان جهت تحویل ملک یا ساختمان یا اتمام پروژه‌هایی که متعهد شده‌اید اولین سابقه مثبت و تبلیغ مستقیم را برای شما رقم خواهد زد. این فرصت را از دست ندهید.

۱۷. در قرار اول فقط شنونده باشید

اولین ملاقات با مشتری را فقط به شنیدن نیازها و نقطه نظرات او اختصاص دهید و دومین جلسه را جهت ارائه راه حل و امکانات خود تعیین نمایید. و بدین ترتیب ارزشی را که برای گفته‌های حلسه اول قائل شده‌اید نشان دهید.

۱۸. تعریفی مناسب ارائه دهید

با ارائه تعریفی متناسب با خواسته‌های مشتریان و تبلیغات مناسب آن را به محصولی جهت رفع نیاز آن ها تبدیل نمایید.

۱۹. اهداف فروش خود را مشخص کنید

هنگامی که اهداف فروش خود را مشخص کردید، نیازمندید تا آن‌ها را به اهداف روزانه تقسیم کنید، و سپس برنامه‌ها و اهداف روزانه خود را یادداشت کنید.

۲۰. برنامه خوب گوش کردن و سوال پرسیدن را همیشه تمرین کنید

همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین‌های بزرگ و کسانی که فروش بزرگی دارند، در یک چیز مشترکند، آن‌ها همگی برنامه‌‌ای را که شامل سوال کردن و گوش دادن به مشتریان است، دنبال می‌کنند.

۲۱. نقص ها را بپذیرید

نقص کوچکی را پیشاپیش بپذیرید تا از عیب جویی های بزرگ‌تر در امان باشید و بعد در جهت رفع آن نقص صادقانه بکوشید. ضمن آن‌که با این روش همدردی مخاطب را نیز جلب نموده و او را با خود همراه ساخته‌اید.

۲۲. در زمان تبلیغات از کیفیت مصالح صحبت نکنید

در تبلیغ و اعلان برای یک ملک ساختمان یا آپارتمان از کیفیت مصالح سازه و .... صحبت نکنید. خیلی تکراری شده و به جای آن یک ویژگی متفاوت را که در ذهنها می‌ماند عنوان نمائید.

۲۳. بیشتر به تفاوت ها بپردازید

بیشتر به تفاوت‌های ملک خود با ملک‌ها و ساختمای دیگر بپردازید. تفاوت ها در ذهن ما می‌مانند نه برتری‌ها.

۲۴. (همیشه حق با مشتری است)

شعار ( همیشه حق با مشتری است ) را شنیده‌اید؟ لطفا آن را باور کنید. چون مشتری جرات کرده و در این بازار شما را برای خرید انتخاب کرده.

۲۵. به سادگی امتیاز ندهید

به سادگی امتیاز ندهید حتی امتیاز‌های از پیش تعیین شده را هنگامی رو کنید که در قبال آ چیزی گرفته باشید.



 

نتیجه گیری :

همه‌ی ما برای خرید یک کالا و یا یک ابزار از متخصص مربوطه کمک می‌گیریم. خرید ملک یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی است که معمولا افراد به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آیند و معمولا از یک مشاور املاک راهنمایی می‌گیرند. در نتیجه اگر دوست دارید تا شما را به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای انتخاب کنند با صداقت و پیگیری می توانید مشتریان را جذب کنند. همچنین می‌توانید برای تبلیغات و ایجاد زنگخور با کیفیت از خدمات وب سایت شابش استفاده کنید. در شابش می توانید هم آگهی اجاره و هم خرید ملک را ثبت کنید. و با داشتن یک پروفایل حرفه‌ای هوشمندانه کار کنید.




وبگردی