آفتاب

بهترین روش های پیکر تراشی



عمل پیکرتراشی و لاغری موضعی بدن از رایج ترین جراحی های زیبایی و همینطور عمومی در کشور ما و جهان است که با توجه به اهمیت روز افزون اندام و هیکل متناسب، رشد بیشتری هم پیدا کرده است.

 روش های مختلفی برای پیکرتراشی بدن و اندام های خاص آن وجود دارد و فردی که قصد لاغری موضعی و از بین بردن چربی های خود را دارد، با روش ها و اسامی عجیب و غریب زیادی روبرو خواهد شد. به همین دلیل بهتر است به روش های مرسوم و بهترین متد برای پیکرتراشی بدن و اندام های مختلف نگاهی داشته باشیم.
 


بسیاری از افراد اشتباها عمل پیکرتراشی را به عنوان روشی برای کاهش وزن تصور می کنند. باید به این نکته دقت داشت که با انجام جراحی پیکرتراشی می توان چربی های موضعی انباشته شده در قسمت های مختلف بدن را خارج کرد و به این ترتیب باعث ظاهر بهتر و تناسب اندام شد. اما این عمل های زیبایی نمی توانند تغییر زیادی در وزن فرد ایجاد کنند. البته ممکن است پس از عمل کاهش وزن در حد چند کیلو هم مشاهده شود. نکته بسیار مهم بعد از این جراحی ها، رعایت رژیم غذایی و پیروی از الگو و سبک زندگی سالم است تا نتایج عمل به مدت طولانی باقی بماند.
در ادامه به بررسی مهمترین روش های عمل پیکرتراشی می پردازیم.

لیپوماتیک

لیپوماتیک از رایج ترین روش ها برای لاغری موضعی و پیکرتراشی بدن است. اگر به لیست محبوب ترین و رایج ترین عمل های زیبایی نگاهی بیندازید حتما نام لیپوماتیک را مشاهده کرده اید. پیکرتراشی بدن با کمک لیپوماتیک مانند اکثر روش ها از ساکشن چربی استفاده می کند اما وجود چند ویژگی باعث ایجاد نتایج بهتر و ماندگاری بیشتر بر ای لیپوماتیک شده است. در این روش برای بیرون آوردن چربی ها از کانولای اتوماتیک و مرتعش استفاده می شود. کانولا نام وسیله ای است که چربی ها را با کمک نیروی مکش به خارج از بدن منتقل می کند. استفاده از کانولای مرتعش برای لاغری در روش لیپوماتیک باعث می شود تا تخلیه چربی به شکل یکنواخت انجام شده و بعد از عمل ظاهر ناحیه کاملا صاف و بدون پستی و بلندی باشد. از طرف دیگر با کمک نیروی ویبره و ارتعاش دستگاه، نیاز به اعمال نیروی فیزیکی از جانب جراح کمتر شده و در نتیجه دقت وی برای تخلیه چربی ها بیشتر می شود. عمل لیپوماتیک فرآیند تقریبا ساده و در عین حال حساسی دارد و باید حتما توسط بهترین و ماهر ترین جراح لیپوماتیک و لاغری موضعی انجام شود. از لیپوماتیک می توان برای لاغری نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو و پشت، ران، سینه،بازو، باسن و ساق پا استفاده کرد.


لیپوساکشن

عمل لیپوساکشن از روش های قدیمی تر برای پیکرتراشی و لاغری بدن و استخراج چربی های موضعی است. سایر روش های پیکرتراشی مانند لیپولیز لیزر، لیپوماتیک و لیپو اولترازد در واقع اصلاح شده و ارتقاء یافته این روش هستند. در متد لیپوساکشن نیروی فیزیکی مورد نیاز برای تخریب و استخراج سلولهای چربی توسط جراح تامین می شود. نتیجه این عمل، خستگی و در برخی مواقع کاهش دقت جراح است که می تواند ظرافت عمل را کاهش داده و حتی باعث آسیب رسیدن به اندام های دیگر بدن شود. روش های مختلفی برای انجام لیپوساکشن وجود دارد که یکی از آن ها، لیپوساکشن تومسنت یا تامی سنت است که در آن قبل از عمل محلولی متشکل از اپی نفرین، لیدوکایین و بی حس کننده موضعی به محل جراحی تزریق شده و خونریزی ناشی از عمل را کمتر و آمادگی بیمار برای تخلیه چربی موضعی را بیشتر می کند. از دیگر روش های انجام عمل لیپوساکشن می توان به لیپوساکشن اولترازد اشاره کرد که از امواج اولتراسونیک برای تخریب و تضعیف سلولهای چربی استفاده می کند. همانند دیگر روش ها، از لیپوساکشن می توان برای لاغری نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از روش های جراحی تقریبا تهاجمی برای پیکرتراشی و لاغری ناحیه شکم و پهلو است. در برخی موارد، حجم چربی های این ناحیه و اضافه وزن فرد بیش از حد بوده و این امر باعث کشیدگی پوست و افتادگی شدید آن می شود. روش های مرسوم مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک نمی توانند برای معضل پوست شل و افتاده کارساز باشند و چاره ای جز بریدن و حذف پوست و بافت اضافه این ناحیه باقی نمی ماند. عمل ابدو پلاستی بهترین روش برای از بین بردن بافت و همینطور چربی تجمع یافته در طی دوران بارداری است. در این عمل، چربی های موضعی با کمک روش های مختلف خارج می شود. همینطور با بالا زدن پوست شکم، عضلات دیواره شکمی با کمک بخیه به هم نزدیک تر شده و ظاهر باریک تری ایجاد می شود. در مرحله آخر با کشیدن پوست و بریدن بخش اضافه آن و همینطور بالا بردن موقعیت ناف، برش های جراحی بسته شده و بخیه می شود. ابدومینوپلاستی به دلیل ماهیت تهاجمی خود محل برش و جای زخم تقریبا طولانی در بالای ناحیه شرمگاهی به جای می گذارد که با گذشت زمان کمرنگ شده و در خط بیکینی مخفی می شود. اثرات این عمل بسیار شگفت انگیز و محسوس است و دوره نقاهت آن مقدار طولانی تر از سایر روش ها است. می توان گفت بهترین راه برای لاغری و پیکرتراشی شکم و پهلو بعد از حاملگی، عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک است.

هزینه عمل پیکرتراشی

هزینه پیکر تراشی دارای مقدار خاصی نیست و وابسته به موارد زیادی است. برای مشخص کردن قیمت پیکرتراشی بدن باید قبل از هر چیز فرد متقاضی توسط جراح معاینه شده و آزمایش های لازم را انجام دهد. بسته به محل مورد نظر برای لاغری موضعی، بهترین روش برای پیکرتراشی انتخاب شده و در این مرحله قیمت نهایی مشخص خواهد شد. هزینه جراحی پیکرتراشی بدن با توجه به روش مورد استفاده یعنی لیپوماتیک، لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی و عمل های جانبی، مهارت و تجربه جراح، مرکز جراحی یا بیمارستان، کادر درمانی و هزینه های جانبی متفاوت بوده و از حدود 15 میلیون تومان آغاز می شود.


بهترین جراح پیکرتراشی

مسلما اصلی ترین و مهم ترن عامل تعیین کننده موفقیت عمل، مراجعه به بهترین دکتر پیکرتراشی است. دکتر خوب برای پیکرتراشی از روش مورد نیاز فرد آگاهی داشته و کلیه عمل های پیکرتراشی را با نهایت دقت انجام می دهد. حجم و وسعت عمل بی خطر و ایمن برای بیمار و همینطور موثر توسط دکتر با تجربه پیکرتراشی مشخص شده و بیمار با خیال راحت جراحی خود را به وی می سپارد. بهترین پزشک پیکرتراشی مشاوره صادقانه به بیمار را اولویت اصلی خود قرار داده و کلیه موارد مورد انتظار و همینطور عوارض پیکرتراشی را به اطلاع وی می رساند. بهترین و به صرفه ترین قیمت برای عمل پیکرتراشی را نیز می توان از پزشک ماهر و با تجربه این جراحی جویا شد.

عوارض پیکرتراشی

عوارض عمل پیکرتراشی ناگزیر وجود داشته و هر فرد که قصد انجام این عمل را دارد باید از آن آگاه شود. هر روش جراحی چه زیبایی و چه درمانی، از عوارض مخصوص خود برخوردار است زیرا روش های جراحی که با تغییرات در بدن همراه هستند، باعث بروز عوارض ناخواسته می شوند. البته بیشتر این موارد نادر بوده و در همه افراد بروز پیدا نمی کنند لکن آگاهی از این عوارض و آمادگی برای آنها از ضروریات است.
•    تورم و کبوید
•    درد در محل عمل
•    بی حسی ناحیه تحت جراحی
•    ایجاد بافت اسکار یا زخم
•    ایجاد هماتوم یا تجمع مایع
•    ورم بیش از حد
•    عفونت و خونریزی
•    سوختگی سطح پوست
•    نکروز بافتی
•    خطرات بیهوشی
•    آمبولی چربی
•    عدم تقارن در ناحیه تحت جراحی
•    تغییرات در احساس پوستی
•    ترومبوز وریدی عمقی
•    عوارض قلبی و ریوی




وبگردی