آفتاب

بیش از 7 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا



اگرچه آلوئه ورا اکثرا برای خاصیت ضد سوختگیش معروف است و مورد استفاده قرار می گیرد، اما این گیاه هزاردرمان، مزایا و خواص گسترده ای دارد که برخی از آنها شاید به گوشتان نیز نخورده باشد.

در دنیا بیش از 250 گونه از انواع نژاد های آلوئه ورا وجود دارد، اما نژاد باربادنسیس میلر شناخته شده ترین آلوئه وراست که قابلیت خوراکی نیز دارد. این گیاه برای رشد، نیاز به آب و هوای گرم و خشک دارد که شرایط مناسب در آسیا، آفریقا و ایالات متحده وجود دارد.
در این مقاله از سایت IQNA به بررسی خواص گسترده این گیاه معجزه گر میپردازیم، با ما همراه باشید.

آلوئه ورا چیست و چه سابقه ای دارد؟

گیاه آلوئه ورا از حدود 6 هزار سال است که جایی در تمدن بشریت برای خود باز کرده است. طبق نوشته سایت NCCIH از آلوئه برای تقدیس فراعنه در هنگام تشییع جنازه استفاده می شده است. بعد از مدت ها کشت این گیاه در آسیا توسط چینی ها توسعه یافت و در سراسر جهان گسترده شد.
این روزها آلوئه ورا یک صنعت کامل در پشت خود دارد. از ژل آن در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی مانند انواع مرطوب کننده ها، صابون ها، ضد آفتاب حاوی آلوئه ورا و ... استفاده می شود.
گیاه آلوئه ورا دو قسمت مفید برای سلامتی دارد. ژل داخل برگه آلوئه ورا اولین قسمت است. این ژل از گیاه استخراج می شود و معمولاً روی پوست برای بهبود سوختگی و بیماری های مختلف پوستی استفاده می شود. این ژل همچنین به صورت خوراکی نیز مصرف می شود.
دومین ماده ای که داخل این گیاه وجود دارد، لاتکس آلوئه نام دارد. این ماده زرد رنگ است که درست در زیر سطح خارجی برگ گیاه پیدا میشود. مشخص شده است که لاتکس آلوئه ورا خاصیت ملین دارد و معمولاً به صورت خوراکی برای بهبود یبوست نیز مصرف می شود.

مزایا و خواص آلوئه ورا برای سلامتی

• بهبود مشکلات گوارشی

همانطور که گفته شد، لاتکسی که داخل آلوئه ورا وجود دارد، حاوی آلوئین است و در رفع یبوست و بیماری سندرم روده تحریک پذیر بسیار کمک میکند. طبق بررسی و مطالعه سه پژوهش در این رابطه، نشان داده شد که مواد داخل آلوئه ورا توانایی بالایی در افزایش آب در لومن روده دارد.

• بهبود بیماری های پوستی مانند پسوریازس و آکنه

کرم های حاوی آلوئه ورا اثر آرامش بخش روی پوست داشته و باعث کاهش التهاب و خارش می شوند. ژل این گیاه دارای آنزیم‌های گلوکوماناز، آرابینانز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات بسیار مناسب می باشد.

• تسکین آفتاب سوختگی و التیام زخم ها

اثر خنک کنندگی سطح ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی و حتی سوختگی های خفیف کاربرد فراوانی دارد. ژل این گیاه در تسریغ روند بهبودی سوختگی های خفیف نیز موثر است. در بررسی چهار آزمایش تحت کنترل بالینی متشکل از 371 بیمار آفتاب سوخته، محققان دریافتند که زمان بهبودی برای بیمارانی که آلوئه ورا را در محل سوختگی خود قرار داده اند حدود 9 روز کمتر از کسانی است که از دارو بدون آلوئه ورا استفاده کرده اند. (منبع: بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم)

• تسکین درد های شکمی

عصاره ای در آلوئه ورا وجود دارد که ترکیب آن در شربت، علائم مشکلات گوارشی و معده مانند سوزش، ریفلاکس و ... را تا حدود 30 درصد کاهش میدهد و این مورد میتواند به علت خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا باشد.

• کاهش و تنظیم قند خون

آزمایش بالینی در مجموعه NIH آمریکا نشان داد که نوشیدن دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا هر روز و به مدت دو هفته به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. سطح تری گلیسیرید در شرکت کنندگان در این مطالعه نیز بهبود یافت که می تواند برای افراد دیابتی فایده بیشتری داشته باشد.

• خواص زیبایی آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل آبرسانی فوق العاده و ایجاد شفافیت برای پوست شناخته شده است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E میباشد و حاوی هفت مورد از هشت اسید آمینه ضروری برای بدن است. مطالعه ای دیگر در زمینه تاثیر آلوئه ورا روی پوست بانوان انجام شده که نشان می دهد 30 خانم بعد از 3 ماه مصرف منظم آلوئه ورا، تاثیرات چشمگیری در بهبود چین و چروک روی پوستشان تجربه کردند.
ترکیبات داخل ژل آلوئه ورا همچنین می توانند بعنوان نرم کننده ای عمیق و طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

محصولات فوراور، خالص ترین آلوئه ورا


فوراور لیوینگ شرکتی است که بیش از 40 سال در زمینه کشت تخصصی و تولید محصولات بر پایه آلوئه ورا در سراسر دنیا شهرت دارد. این شرکت توانسته اولین گواهینامه استفاده از آلوئه ورا خالص در محصولاتش را از مجموعه IASC (انجمن بین المللی و تخصصی آلوئه ورا) دریافت کند.
فوراور لیوینگ در بیش از 170 کشور دنیا نماینده اختصاصی دارد و مجموعه فوراور ایران، نمایندگی این محصولات در ایران را بر عهده دارد. برای خرید محصولات مراقبتی و سلامتی فوراور میتوانید به سایت این مجموعه سری بزنید.




وبگردی