آفتاب

راهنمای نصب جعبه آتش نشانی



جعبه آتش نشانی یا فایر باکس از اولین و ضروری ترین تجهیزات آتش نشانی است که هنگام بروز حوادث جهت مقابله و مهار حریق به آن نیاز داریم.

نصب جعبه آتش نشانی در مراکز صنعتی ، کارخانجات و کارگاه ها و حتی ساختمان های مسکونی ، تجاری ضروری و الزامی است. جعبه آتش نشانی یا فایر باکس از اولین و ضروری ترین تجهیزات آتش نشانی است که هنگام بروز حوادث جهت مقابله و مهار حریق به آن نیاز داریم. فایرباکس ها محل نگهداری شیلنگ آتش نشانی هستند و ۲ نوع لوله کشی ( خشک و تر ) در آنها وجود دارد. سیستم خشک برای استفاده آتش نشانی است و لوله ی ورودی آب آن معمولا جلوی درب ساختمان می باشد. و سیستم تر ( هوزریل ) با یک شیلنگ سبک تر ( ۳/۴ اینچ ) برای استفاده عموم افراد است که کار کردن با آن ساده تر است.  در ادامه ی این مقاله به معرفی انواع فایر باکس و استانداردهایی که در زمان نصب باید در نظر بگیرید می پردازیم :

انواع جعبه آتش نشانی

جعبه های روکار : این نوع جعبه ها را در هر مکانی می توان نصب نمود ( روی سطح دیوار نصب می شوند ) و به همین جهت کاربرد آنها بیشتر است. جعبه های روکار معمولا دارای قابلیت ضد الکتریسیته و عایق در برابر گرما و حرارت هستند.
جعبه های توکار : این جعبه های داخل دیوار و هم سطح با دیوار نصب می شوند و مکان کمتری را اشغال می کنند
جعبه آتش نشانی هوزریل : این یک اصطلاح اشتباه است که در بین عموم افراد رایج شده است، در حقیقت تمام جعبه های آتش نشانی امکان نصب قرقره هوزریلی را دارند و تفاوتی در نوع جعبه وجود ندارد ! در سیستم های هوزیل تنها شیلنگ و قرقره متفاوت است.

راهنمای نصب جعبه آتش نشانی

پیش از اینکه به مسائل فنی نصب بپردازیم باید به این نکته توجه داشته باشید که محل نصب جعبه باید محلی در دسترس عموم ( محل پر رفت و آمد ) و در معرض دید باشد .بدین ترتیب در شرایط اضطراری و وقوع حوادث دسترسی به آن سریع و راحت است.

در صورتی که از یک جعبه ی توکار استفاده میکنید باید آن را توسط یک کلاف فلزی در محل نصب ( داخل دیوار ) مهار کنید. سپس به وسیله ی پیچ و رولپلاک جعبه را به دیوار پشتی نصب کنید. ( جعبه باید کاملا ثابت باشد )

نصب جعبه های روکار : نصب این نوع جعبه ها بسیار ساده تر است. جعبه را به وسیله ی ۴ عدد رول بولت HSA ( سایز m6 ) به دیوار متصل کنید.

نکته : توجه کنید که جعبه کاملا ثابت باشد و به وسیله ی تراز از صاف بودن جعبه اطمینان حاصل کنید.

فروشگاه رهاورد فایر


فروشگاه اینترنتی رهاورد فایر اسپانسر این مقاله ، عرضه کننده و پخش کننده انواع جعبه آتش نشانی، کپسول اطفا حریق ، تجهیزات آتش نشانی و ایمنی است. جهت اطلاعات بیشتر ، مشاوره خرید و بررسی و مقایسه ی محصولات می توانید به سایت این مجموعه به آدرس www.rahavardfire.com مراجعه نمایید.





وبگردی