آفتاب

پرفروش ترین سرور HPE کدام است؟



یکی از سوالات متداول در مورد خرید و فروش سرور HP این است که پر فروش ترین سرور HPE کدام است.

در حال حاضر یکی از پرفروش ترین سرورهای HP در بازار ایران سرور HP DL380 G10 است که دارای مشخصات فنی فوق العاده ای است که در آینده با این سرور HP بیشتر آشنا خواهیم شد. شما می توانید این سرور ها را از شرکت های معتبری از جمله شرکت تجارت سرور پارسه که ارائه دهنده و پشتیبان محصولات HPE هست تهیه نمایید.

اصلی ترین ویژگی سرور HP

اگر به دنبال یک سرور قابل اطمینان HP هستید ، ممکن است این محصول بهترین انتخاب باشد. DL380 Gen10 بر روی رک نصب شده و دو واحد را در رک اشغال می کند. یکی از مزایای سرور اصلی HP این است که می توان آن را ارتقا داد و علاوه بر اندازه مناسب ، عملکرد قابل قبولی نیز خواهد داشت. مهمترین عملکرد HP Server سازگاری با کنترلرهای نسل 10 ، امنیت و مدیریت بالا و قابلیت استفاده از حافظه های NVDIMM و LRDIMM و سازگاری با آن است. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10  امکان پشتیبانی تا حداکثر 6 ترابایت رم را دارد.


تعریف سرور

سرور چیست؟ سرور ترکیبی از سخت افزار و سیستم عامل است که با انتخاب اجزای مختلف می تواند نیازهای مختلف کاربر یا سازمان را برآورده کند. این اجزا می توانند فضای دیسک ، CPU و RAM باشند. سرورها با رایانه های شخصی کمی متفاوت هستند. با خرید سرور HP مناسب ، می توانید هر شغلی را از کوچک تا بزرگ توسعه دهید.
 


مزیت سرور HP

یکی از مزیت های سرور HP این است که HP یکی از شرکت هایی است که موفقیت چشمگیری در زمینه تولید سرور کسب کرده است و در زیر به مزایای این سرور اشاره کرده ایم.
1)    اجزای سخت افزاری سرورهای HP بسیار متنوع هستند و می توان آنها را با هر پیکربندی سفارش داد.
2)    جلوگیری از قطع شدن شبکه بسیار مهم است. سرورهای HP به گونه ای طراحی شده اند که کارآمدترین هستند.
3)     طراحی سرور HP با توجه به جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری مراکز داده ساخته شده است.
4)    سرور HP انعطاف پذیری زیادی دارد و به راحتی با انواع تجهیزات شبکه و نرم افزار متناسب است.
 

خرید سرور اچ پی

مسلماً سرورها یکی از مهمترین تجهیزات ارتباطی در دفاتر و سازمانها هستند. به همین دلیل ، استفاده از آن در مشاغل مختلف همچنان در حال افزایش است. با قابلیت های خارق العاده ، سرورهای HP می توانند ویژگی های متنوعی را در شبکه شما ایجاد کنند. این امر فروش سرورهای HP را به یکی از مهمترین مشاغل تبدیل می کند. به همین ترتیب ، خرید سرور با قیمت مناسب بسیار مهم است. اگر به دنبال خرید سرور HP  هستید، حتما به موارد بالا توجه داشته باشید.
از آنجا که سرورهای HP با تنظیمات مختلف وجود دارند و هر کدام ویژگی ها و برنامه های خاص خود را دارند. این امر باعث می شود که قیمت و هزینه های جانبی محدوده دیگری داشته باشد.
 


ارزان ترین سرور اچ پی

برای سرورهای HP قیمت مشخصی وجود ندارد ، اما ارزان ترین سرور اچ پی  را از ما بخواهید. پیکربندی سرور تا حد زیادی به کاربر و نوع استفاده بستگی دارد. با به روزرسانی اجزا و در نتیجه افزایش قدرت سخت افزاری ، طبیعتاً باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. تنوع سخت افزار در تجهیزات HP بسیار زیاد است و بسته به سخت افزار انتخاب شده قیمت سرور HP متفاوت خواهد بود.

انواع سرور HP

سرورهای اچ پی در دسته‌بندی‌های گوناگونی عرضه شده‌اند که به طور خلاصه در زیر به بررسی آن می‌پردازیم.

سرور اچ پی سری ML

انعطاف پذیرترین سرور اچ پی سری ML است ، یک سرور سری HP ML بسیار قابل ارتقا بوده و دفاتر و شرکت های کوچک و متوسط با چندین شعبه گزینه خوبی برای استفاده از این مجموعه هستند. نصب و راه اندازی سرورهای سری HP ML نیازی به رک شبکه ندارد و به آن برج سرور گفته می شود. از مهمترین محصولات این مجموعه می توان به شرح زیر نام برد:
HP ProLiant ML30 G10
HP ProLiant ML150 G10
HP ProLiant ML350 G10
اگر از نظر میزان فروش بخواهیم بررسی کنیم؛ سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 از سری ML300 پرفروش‌ترین محصول در بازار شبکه ایران محسوب می‌شود.




سرور اچ پی سری DL

سرور اچ پی سری DL یکی از مهمترین و پرفروش ترین سرورهای مورد استفاده در ایران است. برخلاف مدل قبلی ، از این نوع سرور HP به عنوان توصیه استفاده می شود. طبقه بندی این مجموعه به شرح زیر است:
DL100
DL300
DL500
 هر یک از این دسته‌بندی‌ها محصولات بی‌شماری  دارند. به عنوان مثال HPE ProLiant DL180 Gen10 از سری DL100 و سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از سری DL300 و HP Proliant DL580 G10 از سری DL500 از معروف‌ترین محصولات این سری هستند.

سخت ‌افزار سرورهای اچ پی

سرورهای HP به تجهیزات بسیار متنوعی مجهز هستند و شرکت های فروشنده سرور HP باید بتوانند آن را به خوبی برای مشتریان خود تنظیم کنند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین سخت افزار یکی از مهمترین متغیرها هنگام خرید است. از میان تجهیزات سرور HP می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

پردازنده سرور اچ پی

بدون شک CPU یکی از مهمترین اجزای سرور است. پردازنده سرور به مدل و نسل هر سرور بستگی دارد. برای سرورهایی که از دو پردازنده پشتیبانی می کنند ، هر دو CPU باید یک مدل باشند. هنگام خرید CPU ، فرکانس ، تعداد هسته ها ، تعداد رشته ها و حافظه پنهان آن را در خاطر داشته باشید.

خرید هارد سرور HP

در انتخاب هارد دیسک باید نهایت دقت را داشته باشید. عملکرد مناسب فضای ذخیره‌سازی در گرو انتخاب بهترین قطعه است. برای خرید هارد سرور HP مناسب به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر سرعت بالا باید بتواند عملیات مربوط به ذخیره‌سازی داده را به بهترین نحو انجام دهد. هارد سرور از لحاظ سرعت انتقال داده به 3 دسته Gb/s 3 ، Gb/s 6 و Gb/s12 تقسیم می‌شوند. همچنین سرعت چرخش دیسک نیز می‌تواند بین 7200، 10000 و 15000 دور در دقیقه یا rpm باشد.

رم سرور HP

مهمترین نکته ای که باید هنگام خرید رم سرور HP در نظر بگیرید ، نوع سرور و سازگاری آن است. هر رم برای یک سرور خاص طراحی شده است. به عنوان مثال ، RAM  سرور PC3L-10600R 16 GB می تواند در سرورهایی مانند HP G8 و G7 استفاده شود.






وبگردی