آفتاب

سئوبهینه چگونه سایت شما را به صفحه اول گوگل می رساند؟



قرار گرفتن یک سایت به ازای عبارات کلیدی ( نام محصولات و خدمات ) در صفحه اول گوگل به معنی جذب بازدیدکننده و مشتریان بیشتر و در نهایت کسب سود و درآمد بالا برای یک کسب و کار می باشد و مرتبا به افراد و شرکت هایی که از طریق گوگل کسب درآمد می کنند افزوده می شود، پس چرا شما جز این دسته نباشید؟

اما امروزه با افزایش وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی ، رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز به تخصص زیادی دارد ، به خصوص در شرایطی که سایت های قدیمی تر رتبه های برتر در گوگل را به خود اختصاص داده اند. ولی اگر یک وب سایت نوپا و جدید دارید اصلا ناامید نباشید ، زیرا هیچ کاری اگر از راه و روش صحیح انجام شود ، نشدنی نیست. بدون شک برای اینکه بتوانید درآمد قابل توجه و خوبی از وب سایت خود کسب کنید ، باید اقدام به سئو و بهینه سازی وب سایت خود نمایید.


نقش سئو در ارتقا رتبه سایت


بهینه سازی سایت و ارتقا رتبه در نتایج گوگل یکی از خدماتی است که وب سایت سئوبهینه در حوزه تبلیغات اینترنتی به مشتریان خود ارائه می دهد. شما هم اگر یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی در هر زمینه ای دارید می توانید با مراجعه به وب سایت تخصصی سئو سئوبهینه به آدرس seobehine.ir  از مشاوره های رایگان ، آموزش سئو و خدمات بهینه سازی این مجموعه بهره مند شوید.

اهمیت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

فقط در ایران ، روزانه نزدیک به 25 میلیون جستجو در گوگل انجام می شود. یعنی کاربران ایرانی برای جستجوی محصول ، خدمات ، ویدئو یا مطالب مورد نظر خود ، در طی یک شبانه روز 25 میلیون بار از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند و این نشان دهنده محبوبیت بالای گوگل و اعتماد کاربران به این موتور جستجو در پیشنهاداتی است که ارائه می دهد. از این تعداد جستجو ، سایت هایی بیشترین سهم کلیک و بازدید را می برند که در صفحه اول گوگل قرار دارند. انواع سایت های خبری ، فروشگاهی ، شرکتی ، واسطه که در حوزه های پوشاک ، صنایع غذایی ، ارائه خدمات ، نرم افزار ، موبایل و کامپیوتر ، خودرو، عطر و ادکلن و هر محصول دیگری که فکرش را بکنید از طریق گوگل درآمدهای فوق العاده ای دارند.


 نقش سئو در ارتقا رتبه سایت


گوگل به اولین و مطمئن ترین منبع تامین نیازهای کاربران در اینترنت تبدیل شده و اگرچه بخشی از کاربران به سمت شبکه های اجتماعی گرایش پیدا کرده اند ، اما کماکان محبوبیت گوگل برای جستجو ، کسب اطلاعات دقیق و خرید محصولات یا دریافت خدمات ، بسیار بالاست تا جاییکه حتی بسیاری از کاربرانی که محصولی را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند ، برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی قیمت ، اقدام به جستجو در گوگل می کنند و وب سایت هایی که توسط گوگل در صفحه اول نتایج پیشنهاد می شود ، منایع معتبرتر و قابل اعتماد تری برای کاربران هستند.
تمامی این موارد اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را نشان می دهد. زمانیکه وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد ، مورد اطمینان کاربران هستید ، بازدید بیشتری کسب می کنید ، مشتری و درآمد وب سایت افزایش می یابد و به یک برند معتبر تبدیل خواهید شد.

نقش سئو در ارتقا رتبه سایت در گوگل

رسیدن به صفحه اول گوگل دو روش رایج دارد. یکی سئو و دیگری تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز. گوگل ادوردز قابلیتی را ایجاد کرده که وب سایت ها بتوانند با پرداخت هزینه در صفحه اول قرار بگیرند. اما این روش بسیار پرهزینه است و شما باید به ازای هر کلیک هزینه های دلاری بپردازید. همچنین نتیجه این روش دائمی نیست و برای مدت زمان محدودی که هزینه می پردازید در بالای نتایج قرار می گیرید.
اما سئو هزینه بسیار کمتری نیاز دارد و زمانیکه سایت به صفحه اول گوگل می رسد بصورت نامحدود کاربر و بازدید کسب می کند. سئو مجموعه اقداماتی است که منجر به بهبود شرایط ، محتوا ، عملکرد ، سرعت سایت و ارتباط بهتر با ربات های موتور جستجو می شود و نقش پررنگ و غیر قابل انکاری در موفقیت وب سایت و فروشگاه های اینترنتی دارد.

روش های اصلی قرار گرفتن در صفحه اول نتایج

سئو به یک یا دو روش محدود نمی شود و بهینه سازی بیش از 250 فاکتور در یک سایت را شامل می شود. اما می توان 4 روش زیر را اصلی ترین اقدامات سئو دانست. اجرای صحیح این روش ها تا حدودی تضمین کننده حضور سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو خواهد بود. البته در بسیاری از حوزه ها و کسب و کارهایی که رقبای سرسخت و قدیمی وجود دارند ، شما باید به فاکتورهای بیشتری توجه داشته باشید. حتی با در نظر گرفتن ورود کسب و کارهای بیشتر به رقابت گوگل در آینده ، می توان انتظار داشت که رسیدن به رتبه های برتر در گوگل نسبت به حال حاضر نیز سخت تر باشد ، پس باید به مرور زمان وب سایت خود را با اقدامات دیگری نیز تقویت کنید. معمولا برونسپاری سئو سایت به یک شرکت یا متخصص سئو ، منجر می شود که این فرآیند به مرور زمان و بصورت اصولی اجرا شود و شما هیچ دغدغه های از این بابت نخواهید داشت. اما اگر خودتان قصد بهینه سازی سایت را دارید ، حتما روش های زیر را در اولویت قرار دهید و در ادامه با مطالعه مقالات سئو و اطلاع از آخرین تغییرات سئو و موتورهای جستجو ، وب سایت خود را به روز نگه دارید.

تولید محتوا و انتشار مطالب جدید

برای اینکه بتوانید در موتورهای جستجو رتبه و بازدید خوبی داشته باشید ، باید محتوای جدید تولید کنید. هرگز از وب سایت های دیگر حتی یک پاراگراف را کپی نکنید. اینترنت پر شده از محتوای مشابه و تکراری. کاربران تشنه دریافت اطلاعات جدید و محتوای منحصر به فرد هستند. حتی صفحات محصولات و خدمات خود را نیز با محتوای دقیق ، غیرتکراری و متفاوت از سایر رقبا تکمیل کنید. سعی کنید بصورت مستمر ، مقالات و مطالبی در مورد محصولات ، خدمات ، مقایسه ، تحلیل قیمت و... منتشر نمایید. تولید محتوا نه تنها کمک می کند که بازدید سایت شما افزایش یابد ، بلکه اعتماد کاربران به برند شما را افزایش می دهد.

لینک سازی اصولی

لینک سازی از دو جنبه اهمیت دارد ، یکی لینک هایی که سایت شما دریافت می کند و دیگری لینک هایی که به صفحات سایت خود می دهید. در حالت اول به این نوع لینک ها ، بک لینک گفته می شود و حتما باید از سایت های معتبر و مرتبط دریافت شوند. بک لینک هایی ارزشمند هستند که بصورت طبیعی ساخته شوند و منجر به ورود کاربران به سایت شما شوند.
در لینکسازی داخلی باید بتوانید ارتباط مناسبی بین صفحات سایت خود ایجاد کنید ، لینک های داخلی مانند پلی هستند که کاربران را از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کنند که همین مسئله موجب افزایش بازدید و بالا رفتن اعتبار سایت می شود. لینکسازی اصولی یعنی اینکه لینک باکیفیت ، طبیعی ، مفید برای کاربر و مرتبط با محتوای سایت ایجاد کنید.

رعایت قوانین گوگل

هر موتور جستجو برای رتبه بندی قوانین و استانداردهای مشخصی دارد. در این میان گوگل به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان و ایران ، قوانین سخت گیرانه ای دارد. شما باید طبق قوانین گوگل گام بردارید. همچنین باید مرتبا اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید ، زیرا الگوریتم های رتبه بندی گوگل هر چند وقت یکبار اپدیت می شوند و قوانین رتبه بندی سختگیرانه تر و متفاوت تر خواهند بود. سایت هایی موفق خواهند بود که براساس استانداردهای گوگل حرکت کنند و از روش های متفلبانه که به اصطلاح به سئو کلاه سیاه معروف هستند دوری کنند.

بهبود فاکتور تجربه کاربری سایت

تجربه کاربری ux فاکتوری است که میزان رضایت و سهولت در استفاده از وب سایت را توسط کاربران نشان می دهد. در گذشته شما باید سعی می کردید که رضایت ربات ها و خزنده های گوگل را جلب کنید تا رتبه خوبی در نتایج داشته باشید ، اما امروزه علاوه بر رضایت موتور جستجو ، فاکتور تجربه کاربری اهمیت دارد. درواقع شما زمانی می توانید رتبه خوبی کسب کنید و رضایت موتور جستجو را تامین کنید که رضایت کاربران را تامین کرده باشید. طراحی جذاب ، سرعت بالا ، عملکرد خوب ، منو واضح ، تناسب سایت با نوع محصولات یا خدمات ، محتوای قابل فهم برای کاربر و بسیاری از نکات دیگر می تواند منجر به بهبود تجربه کاربری سایت شود.
شما می توانید سوالات خود را از مشاورین سئوبهینه با مراجعه به آدرس seobehine.ir بپرسید. همچنین مقالات رایگان آموزشی و بررسی رایگان سئو سایت در وب سایت سئوبهینه در دسترس شماست.






وبگردی