آفتاب

قیمت جهانی ورق گالوانیزه



فروشگاه اینترنتی آهن پخش از مراکز فروش و عرضه انواع ورق گالوانیزه در کشور است. از رسالت های آهن پخش، افزایش سطح آگاهی در زمینه انواع مقاطع فولادی و مسائل مرتبط به آن ها می باشد، در همین راستا هم تکنون به بررسی قیمت جهانی ورق گالوانیزه می پردازیم.

عدم ثبات در قیمت ورق گالوانیزه در بازار جهانی از معضلاتی است که در چند سال اخیر توجه تجار را به خود جلب کرده است. با توجه به تاثیری که تجارت ورق گالوانیزه در اقتصاد کشورهای جهان دارد، بررسی قیمت آن در سطح جهانی را می توان مورد اهمیت دانست. عموما انجام معاملات و خرید آهن آلات بر اساس پیش بینی ها انجام می شود. آمار ها حاکی از آن است که در دو سال اخیر پیش بینی شرکت های معتبری مانند تیسن کروپ 50 تا 60 درصد به واقعیت نزدیک بوده است. گفتنی است سرمایه گذاران بورس با پیش بینی های شرکت های معتبر به خرید و فروش سهام خود می پردازند.
عدم ثبات در قیمت جهانی را می توان ناشی از تغییرات در پارامتر های تاثیرگذار در قیمت ورق گالوانیزه و شرایط داخلی کشور های جهان دانست. از جمله مهم ترین موارد موثر در قیمت ورق گالوانیزه، تغییرات نرخ دلار است. کشور های صادرکننده ورق گالوانیزه مانند آمریکای لاتین و برزیل نقش پر رنگی در تعیین قیمت جهانی ورق گالوانیزه دارند. در ماه ژانویه 2021 با حمل نزدیک به 40 هزار تن ورق گالوانیزه از برزیل به اروپا، هر تن تا 700 دلار معامله شد. با وجود این قیمت گذاری، پیش بینی قیمت ورق گالوانیزه نشان از انتظار افزایش قیمت ها در سطح جهانی است.


 قیمت جهانی گالوانیزه

افزایش قیمت ورق گالوانیزه وارادتی به کشور های آسیایی

هند و دیگر کشور های آسیای شرقی از جمله بزرگ ترین واردکنندگان ورق گالوانیزه محسوب می شوند. طبق آمار، واردات ورق گالوانیزه به هند در دو ماه ابتدایی سال 2021 با بی ثباتی همراه بوده است. کشور چین در دو ماهه ابتدایی سال 2021 به دلیل بی ثباتی تا 30 درصد از تقاضای خود را کاهش داد. شرایطی که بیماری کرونا در سال 2020 در کشور هایی مانند چین ایجاد کرد، باعث رکود در تجارت ورق گالوانیزه شد که باعث افت شدید قیمت این محصول در اواسط سال 2020 گردید.
در فروشگاه اینترنتی آهن پخش امکان مشاهده تغییرات قیمت انواع ورق گالوانیزه در بازه های پانزده روزه برای هر محصول وجود دارد. برای اطلاع از روند تغییرات قیمت در بازه های زمانی طولانی تر با مشاورین آهن پخش در تماس باشید.

افزایش قیمت ورق گالوانیزه صادراتی ترکیه

در هفته های اخیر، بازار تجارت ورق های گالوانیزه در ترکیه شرایط مطلوبی نداشته است و با وجود کاهش تقاضای خرید، قیمت این محصول در بازار ترکیه رو به افزایش بود. پیشنهادهایی که به شرکت های ترکیه ای برای خرید هر تن ورق گالوانیزه اعلام شده است، مبلغ 500 تا 550 دلار به ازای هر تن در fob بوده است. از طرفی با مذاکراتی که از سوی سهامداران بازار بورس در ترکیه و دیگر کشور های آسیای شرقی در حال انجام است، ممکن است با صادرات عظیم ورق گالوانیزه به این کشور ها، قیمت ورق های گالوانیزه آمریکای لاتین و برزیل تا حد زیادی افت داشته باشد.


 قیمت جهانی گالوانیزه

تاثیر قیمت لیر و صادرات ورق گالوانیزه ترکیه

با کاهش قیمت لیر در دسامبر و نوامبر 2020 شاهد تضعیف معاملات آهن آلات و ورق گالوانیزه در ترکیه بوده ایم. تضعیف ارزش پول در هر منطقه از عوامل موثر بر انجام معاملات اقتصادی است. در ماه پایانی سال گذشته میلادی با بالا رفتن ارزش لیر، قیمت ورق گالوانیزه نیز تا حدی افزایش داشته است.

افزایش قیمت جهانی ورق گالوانیزه چینی

صادرات ورق گالوانیزه چینی در سال 2021 بسیار پر رونق بوده و با اعلام وضعیت سفید بیماری کرونا در چین و بازگشت صنایع و مشاغل به فعالیت، صنایع فولاد و تولید ورق گالوانیزه به ویژه ورق سرد چینی، در صدر صادرات این محصول قرار دارد. با توجه به رکودی که در دیگر کشورها بخصوص کشورهای آسیایی در منطقه خاورمیانه وجود داشته است، کشور چین حاضر به فروش ورق گالوانیزه صادراتی خود به کمتر از 600 دلار برای هر تن نبوده. شرکت های مطرحی مانند benxi iron steel پیشنهاد خرید ورق گالوانیزه از چین را 580 دلار برای هر تن اعلام کردند.


 قیمت جهانی گالوانیزه

تاثیر قیمت جهانی ورق گالوانیزه بر بازار ایران

ایران درحال حاضر یکی از کشورهای محدود در زمینه تجارت محسوب می شود. مهم ترین عامل ایجاد این محدودیت ها، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران و تنش های حاکی از آن است. عوامل داخلی و خارجی در کشور ایران باعث شده که ورق گالوانیزه در ایران در سال 2020 و 2021 به صورت تصاعدی، روند صعودی قیمت را طی کند. تحریم های اقتصادی، کاهش فروش نفت، کاهش ارزش پول ملی، رکود  اقتصادی، بیماری کرونا و ... از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی ایران می باشند. از عوامل مهم دیگر کمتر شدن بهره برداری از معادن داخلی به دلیل نبودن تجهیزات لازم برای استخراج منابع می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ورق گالوانیزه و مشاهده آخرین لیست قیمت این محصول می توانید به سایت آهن پخش مراجعه و یا با کارشناسان مجرب مجموعه آهن پخش تماس حاصل نمایید.




وبگردی