آفتاب

راه اندازی مغازه روغن گیری



با توجه به تقاضای بالا برای استفاده از روغن های ارگانیک، برای افرادی که به دنبال مشاغل مرتبط با این گونه محصولات هستند، این سوال مطرح است که: آیا تاسیس یک مغازه روغن گیری می توان سودآور باشد؟ و یا چه امکانات و تجهیزاتی برای دایر کردن یک مغازه روغن گیری نیاز است؟

گروه تولیدی بکردانه، از تولیدکنندگان معتبر انواع دستگاه های روغن گیری، ارده گیری، کره گیری و ... می باشد که در زمینه افزایش سطح آگاهی افراد جامعه درباره تغذیه سالم و استفاده از روغن های ارگانیک نیز تلاش های بسیاری نموده است و به لطف پروردگار تاکنون در این زمینه، موفق عمل کرده است.
با توجه به تقاضای بالا برای استفاده از روغن های ارگانیک، برای افرادی که به دنبال مشاغل مرتبط با این گونه محصولات هستند، این سوال  مطرح است که: آیا تاسیس یک مغازه روغن گیری می توان سودآور باشد؟ و یا چه امکانات و تجهیزاتی برای دایر کردن یک مغازه روغن گیری نیاز است؟
در این مقاله سعی بر آن شده تا تمامی موارد مورد نیاز در رابطه با راه اندازی مغازه روغن گیری بررسی شود.


 روغن گیری

نکات مهم برای راه اندازی کسب و کار روغن گیری

 از نکات مهم در هنگام راه اندازی کسب و کار روغن گیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فضای مورد نیاز: مغازه روغن کشی است فضایی است که در آن حداقل یک دستگاه روغن گیری، یک اپراتور و مقداری ذخیره دانه روغنی قرار می گیرند بر این اساس، حداقل فضای لازم برای تاسیس یک مغازه روغن گیری، فضایی به اندازه 3*4 متر مربع است.
برق مصرفی: برق مصرفی مغازه به دستگاه روغن کشی بستگی دارد. دستگاه های روغن گیری می توانند از برق تک فاز یا سه فاز استفاده کنند.
تعداد اپراتور: برای تولید روغن در یک مغازه با یک تا چند دستگاه، حداقل یک نفر اپراتور، لازم است.
نوع دستگاه مورد استفاده: برای تولید روغن ارگانیک و اعلا در مغازه، بهترین روش، استفاده از دستگاه های روغن گیری پرس سرد می باشد. در روش پرس سرد، دانه روغنی تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد تا روغن آن خارج شود، در این روش ناخالصی بسیار ناچیز است و کیفیت روغن بسیار بالاست.
آموزش کار با دستگاه روغن گیری: دستگاه های روغن گیری اغلب دارای مکانیسمی بسیار راحت هستند و به راحتی با کمترین میزان آموزش، می توان نحوه کار با آن ها را آموخت. نحوه کار اغلب دستگاه های روغن کشی شامل این مراحل می باشد: پوست گیری، پرک کردن، پختن یا تحت فشار، صاف کردن و بسته بندی.
ابزار و تجهیزات جانبی مورد نیاز: سایر وسایل مورد نیاز برای تاسیس مغازه روغن گیری می تواند شامل یک مخزن مطمئن نگهداری برای روغن های تولید شده و همچنین منبع تغذیه مداوم برای دستگاه روغن گیری باشد.
سرمایه مورد نیاز: سرمایه لازم برای خرید یک دستگاه روغن گیری و دیگر تجهیزات، می تواند بسیار کمتر از سرمایه مورد نیاز برای کارهای در مقیاس مشابه باشد و دوره برگشت این سرمایه در کمترین زمان و در ماه های ابتدای کار خواهد بود. برای استعلام قیمت انواع دستگاه های روغن گیری مناسب برای مغازه و کسب اطلاعات مورد نیاز، می توانید با کارشناسان مجرب بکردانه تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های تخصصی آن ها بهره مند گردید.


 روغن گیری

آیا مغازه روغن گیری درآمد بالایی دارد؟

با توجه به مصارف خوراکی و دارویی روغن های گیاهی و گرایشی که به سمت استفاده از آن ها وجود دارد، می توان از سودآوری این کسب کار مطمئن بود. از جمله کاربردهای روغن های حاصل از دانه های روغنی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    استفاده به عنوان دارو
•    تغذیه سالم با استفاده از روغن های ارگانیک
•    استفاده در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و شیمیایی
•    استفاده از کنجاله باقی مانده از فرایند روغن گیری در برخی از صنایع (کنجاله ای حاصل از پرس سرد از بهترین انواع کود محسوب می شود.)

شرکت های سازنده دستگاه روغن کشی

شرکت های سازنده دستگاه روغن کشی داخلی و خارجی در تولید و فروش محصولات خود دارای رقابت تنگاتنگی هستند. انواع دستگاه روغن کشی با توجه به کاربرد هایی که دارند، تولید و به مشتری تحویل داده می شود. دستگاه های روغن کشی در مقیاس خانگی، کارگاهی و صنعتی قابل طراحی و تولیدند. در حال حاضر دو نوع متداول دستگاه های روغن کشی با مکانسیم کولد پرس و هات پرس در بازار موجود می باشند. هات پرس یا پرس گرم برای روغن گیری در حجم بالایی از دانه های روغنی یا برای دانه هایی خاص که عمل روغن گیری از آن ها با روش مکانیکی میسر نیست، استفاده می شود.


 روغن گیری

خرید دستگاه روغن گیری از شرکت های تولید کننده

برای راه اندازی یک مرکز روغن گیری مانند یک مغازه یا کارگاه کوچک، مهم ترین بخش، خرید یک دستگاه مناسب و کارآمد برای تولید با کیفیت و با صرفه است. شرکت های تولید کننده دستگاه های روغن کشی اغلب آمادگی لازم را دارند تا از طریق مشاوران و کارشناسان فروش خود، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار خریدارن قرار دهند تا مصرف کنندگان با اطمینان خاطر و بسته به نیازشان، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین امکان خرید غیر حضوری و اینترنتی از اکثر شرکت های تولید کننده وجود دارد که از این راه نیز می توان به سفارش محصول مورد نظر اقدام کرد. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه خدمات و محصولات مرتبط با روغن گیری، بکردانه می باشد که امکان خرید حضوری و اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم نموده است.





وبگردی