آفتاب

مديريت انقلابی و جهادی بقائی در پاكسان نتيجه داد



پاکسان سال مالی منتهي به 30 آذر 1399 خود را در شرایطی با عملکردی متفاوت از پیش بینی اولیه به پایان برد که کشور با شرایط اقتصادی متورم و پر فراز و نشیبی نسبت به سال های قبل روبرو بود.

نگاهي به مجمع عمومي پاكسان؛
 پاکسان سال مالی منتهي به 30 آذر 1399 خود را در شرایطی با عملکردی متفاوت از پیش بینی اولیه به پایان برد که کشور با شرایط اقتصادی متورم و پر فراز و نشیبی  نسبت به سال های قبل روبرو بود.
فشار تحریم ها برای واردات کالا، مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز صنایع از یک سو، شرایط خاص معیشتی مردم از سوی دیگر و همچنين آسیب های شیوع بیماری کرونا تمام صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده بود.
اما تیم مدیریتی پاکسان با راهبری حسن بقائی با عملکردی درخشان نشان داد که هر ناممکنی با راهکارعلمی و عمل جهادی شدنی و سره از ناسره در محدودیت ها مشخص می شود.
حسن بقائی مدیرعامل پاکسان در حوزه عملکرد مالی پاکسان با کارنامه ای که از اقدامات صورت گرفته در این شرکت به سهامداران ارایه کرد. نشان داد که می توان با مدیریت انقلابی و جهادی در شرایط سخت  اقتصادی هم چرخ صنعت را با قدرت به حرکت درآورد و برند های با سابقه و خوشنام کشور را که برای اعتلای آن ها زحمات زیادی کشیده شده است حتی در شرایط نابسامان اقتصاد کلان کشور هم پرفروغ نگه داشت.
بقائی در سال مالی 2020 نشان داد که حتی با وجود محدودیت های عدیده در حوزه تامین مواد اولیه، ملاحظاتی مانند قیمت گذاری دستوری محصولات و...  می توان تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد و با امکانات موجود اعم از برند های با سابقه و سرمایه های انسانی توانمند با اقدامات جهادی در عرصه شکوفایی اقتصادی گام های اثر گذاری برداشت تا نتیجه آن کام همه را شیرین کند.
پس از سال ها فعالیت این مجموعه، مدیرعامل پاکسان توانست برای اولین بار با استفاده از زیر ساخت های موجود انبار اختصاصي گمرک را در مجموعه راه اندازی کند تا مشکلات مربوط به دموراژ، انبارداری و ترخیص کالاهای مورد نیاز پاكسان به حداقل رسیده و اين مجموعه دغدغه های موجود در این حوزه را نداشته باشد.
وی با کمک دانش، توان فنی و مهندسی موجود در کارخانه یکی از وابستگی های پاکسان به تجهیزات فنی را کاهش داد و برای اولین بار در پاکسان دستگاه کاتر صابون بومی سازی شده را در خطوط تولید مستقر کرد تا اين شركت در این حوزه بی نیاز از واردات باشد و با صرفه جویی هایی که از این محل ایجاد می شود توسعه سایر خطوط را تسهیل کند.
بقائي در ادامه ي اولين ها در پاکسان، یکی از دغدعه های دیرینه شرکت را نیز  با استفاده از امکانات به خاطره تبدیل کرد و توسعه بر بستر دارایی هاي موجود با راه اندازی طرح پایلوت سولفوناسیون در پاکسان جامه عمل به تن کرد، با این اقدام دیگر نیازی به توقف خطوط تولید در بسياري از موارد وجود ندارد.
آغاز فاز مطالعاتي راه اندازي پاكسان صنعتي نيز از جمله طرح هايي است كه به ثمر نشستن آن موجب تحولي عظيم در حوزه توليد مواد اوليه مورد نياز شركت هاي توليدكننده مواد شوينده و بهداشتي خواهد بود.
همچنین مدل کسب و کار پاکسان با توجه به نوع قیمت گذاری محصولات و کمبودها برای تامین مواد اولیه و ناپایداری و رشد سرسام آور قیمت ها در سال مالی گذشته توانست تا شرکت را از خطر ورود به حاشیه زیان در برخی محصولات حفظ کند.
  این اقدام نه تنها خللی در تامین مواد شوینده برای آحاد مردم جامعه در دوران کرونا به وجود نیاورد بلکه  نشان داد که می توان حتی در محدودیت ها نیز فراتر از پیش بینی حرکت کرد و یک نام و نماد ملی را با صلابت در فضای مه آلود تحریم از خطرات حفظ کرد.




وبگردی