آفتاب

مزایده گوگل ادز چیست و چگونه انجام می گیرد؟



گوگل ادز یا ادوردز همان سیستم تبلیغات گوگل می باشد که مدیران تبلیغات با پرداخت مبلغی به گوگل باعث می شوند تا در هنگام جستجو کلمات خاصی (کلید واژه ها) گوگل تبلیغ قابل کلیک آنها را در صفحه نتایج گوگل نمایش دهد.

گوگل ادز که سابقا با نام گوگل ادوردز می شناختیم، چیست؟

گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز یا ادوردز همان سیستم تبلیغات گوگل می باشد که مدیران تبلیغات با پرداخت مبلغی به گوگل باعث می شوند تا در هنگام جستجو کلمات خاصی (کلید واژه ها) گوگل تبلیغ قابل کلیک آنها را در صفحه نتایج گوگل نمایش دهد. از آنجایی که کارشناسان تبلیغات باید برای هر کلیک آن پول پرداخت کنند، ما در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که گوگل چگونه از جستجو های ما پول در می آورد. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید گوگل چگونه کار می کند و جزییات مهمی در مورد مزایده گوگل ، روند پیشنهادات قیمت را برای شما شرح میدهد و همچنین ما به شما راهکارها و عوامل مهم درباره امتیاز کیفیت (Quality Score) صفحات را توضیح خواهیم داد تا بتوانید هزینه هر کلیک خود را بهتر و موثرتر مدیریت کنید. اگر همیشه از خودتان می پرسیدید که : "گوگل ادز چگونه کار می کند؟" خوب این مقاله برای شماست.

آیا گوگل ادز واقعا کار می کند؟

آیا گوگل ادز کار می کند؟ خوب بستگی به میزان رقابتی بودن کلید واژه ای (Keyword) دارد که شما دارید برای آن پیشنهاد قیمت می دهید و همین طور میزان مربوط بودن کلید واژه به فعالیت کاری شرکت شما ، ادوردز ممکن است برای کار شما مناسب باشه و یا نباشد. در بیشتر بخش ها ، تجربه ما نشان می دهد که گوگل ادوردز برای بیشتر انواع مشاغل بسیار موثر و بازده خوبی دارد ، البته تا وقتی که مدیران این مشاغل پول خود را روی کلیدواژه های اشتباه و نادرست هزینه نکنند و یا با نوشتن متن تبلیغ ضعیف بر علیه خود کار نکنند!

گوگل ادز چقدر هزینه دارد؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند روی هزینه گوگل ادز برای کسب و کار تاثیر بگذارد. شما می توانید برای اطلاع از هزینه ، چگونگی کارکرد سیستم پیشنهاددهی و متوسط قیمت هر کلیک و چند مطلب مهم دیگر به مقاله: " گوگل ادز چقدر هزینه دارد؟" مراجعه کنید.

چگونه با گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

با باز کردن یک حساب گوگل ادز ساده می توان تبلیغ خود را شروع کرد. شما می توانید با مطالعه مقاله :"چطور اکانت گوگل خود را بسازم؟" تبلیغ مناسب خود را بسازید یا می توانید با راهنمایی های گوگل در هنگام ساختن اکانت استفاده کنید و کمپین خود راه بیندازید.

سیستم پیشنهاد قیمت گوگل ادز یا ادوردز چطور کار می کند؟

مکان واقعی تبلیغ شما با رتبه تبلیغ (Ad Rank) شما (حداکثر قیمت پیشنهادی x امتیاز کیفیت) مشخص می شود. تبلیغی که بالاترین رتبه را کسب کند در مکان اول قرار می گیرد. هزینه واقعی هر کلیک برای شما از تقسیم رتبه (Ad Rank) بالاترین رقیب شما بر روی امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغ شما بدست می آید. تنها استثنا این قانون وقتی است که شما تنها پیشنهاد دهنده باشید و یا اینکه پیشنهاد قیمتی شما پایین ترین پیشنهاد باشد ، آن موقع است که شما بالاترین پیشنهاد قیمتی خودتان را پرداخت می کنید! ادوردز قوانین تنبیهی بسیار سختی برای تبلیغ دهنده هایی دارد که با امتیاز کیفیت پایین پیشنهاد قیمتی ثبت می کنند. در مقابل برای آنهایی که امتیاز کیفیت بالایی دارند امتیاز های قایل می شود که رتبه بالاتر تبلیغ و کمتر کردن میانگین قیمت را شامل می شود.

مزایده گوگل کی انجام می شود؟

مزایده گوگل میلیاردها بار در ماه تکرار می شود. در نتیجه کاربران می توانند تبلیغ های مرتبط تری با چیزی که جستجو می کنند پیدا کنند ، تبلیغ کنندگان هم می توانند با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط بگیرند و البته کمترین هزینه ممکن را پرداخت کنند و گوگل هم میلیاردها دلار درآمد را به چنگ می آورد!

مزایده گوگل چگونه کار می کند؟

به محض اینکه درخواستی در گوگل ایجاد شود ، موتور جستجو شروع به پردازش درخواست می کند و مزایده را اجرا کرده و رتبه تبلیغ (Ad Position  ) و همین طور هزینه هر کلیک (CPC) را محاسبه می کند.

چطور به مزایده گوگل وارد شویم؟

 به محض اینکه شما بر روی کلید واژه های مورد جستجوی کاربران شروع به قیمت دهی (bidding) کنید ، تبلیغ گوگل شما واجد شرایط شرکت در مزایده گوگل می شود. قیمت پیشنهادی (bid) ، امتیاز کیفیت (Quality Score) ، ارتباط بیشتر کسب و کار شما با تبلیغ مشخص می کند که تبلیغ شما شایسته نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را دارد یا نه.

چی باعث میشه که وارد مزایده گوگل بشیم؟

وقتی که یک مدیر تبلیغات توانست کلید واژه هایی را که برای کسب و کار مناسب می بیند را پیدا کند و پیشنهاد خود را روی کلمات قرار دهد ، گوگل آن کلمات کلیدی (Keyword) را از اکانت شما گرفته و آنها را در مزایده هایی که توسط الگوریتم ها تشخیصی پیچیده خودش مرتبط ترین مزایده ها به موضوع کسب و کار و سایت شماست شرکت می دهد. قیمت کلمات کلیدی اکانت که در حداکثر پیشنهاد قیمت (maximum bid) تعیین کرده اید توسط گوگل به عنوان قیمت پیشنهادی شما ثبت می شود.

CPC چیست؟

CPC (cost per click) یا قیمت هر کلیک مقدار هزینه ایست که با هر بار کلیک روی تبلیغ شما توسط گوگل از حساب شما برداشته می شود.

CPC چطور کار می کند؟

هزینه هر کلیک (CPC) توسط عوامل مختلفی مثل میزان رقابت برای کلمه کلیدی ، حداکثر پیشنهاد قیمتی و میزان امتیاز کیفیت کمپین شما بستگی دارد.

امتیاز کیفیت چیست؟

امتیاز کیفیت یا (Quality Score) معیاری است که گوگل برای مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ شما برای کاربر مشخص می کند ، گوگل برای این امتیاز دهی به چند عامل مهم توجه می کند. در درجه اول کلیک به ازای نمایش یا CTR که فاکتور بسیار مهمی است و نشان میدهد که کاربر از چند بار نمایش تبلیغ شما ترغیب به کلیک روی آن شده است. دوم ارتباط کلمات کلید با کسب و کار شما و سومین عامل مهم کیفیت صفحه فرود (landing page) شماست.
هرچقدر که امتیاز کیفیت بالاتری داشته باشید چه بهتر: کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت بالاتر باعث می شوند هزینه شما کاهش پیدا کند و در صفحه نتایج گوگل از رتبه بالاتری برخوردار شوید.

رتبه تبلیغ در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل (Google Ad Rank) رتبه ایست که گوگل بر اساس ترکیب دو عامل تعیین کننده یعنی: حداکثر پیشنهادهای قیمتی و امتیاز کیفیت شرکت شما به تبلیغ شرکت شما می دهد.

رتبه تبلیغ یا امتیاز کیفیت؟

رتبه تبلیغ (Ad Rank) نشان دهنده این است که تبلیغ شما تا چه میزان می تواند در صفحه نتایج جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان داشته باشد. اما در طرف دیگر امتیاز کیفیت (Quality Score) به مرتبط و مفید بودن تبلیغ برای کاربر جستجو کننده بستگی دارد و تنها بخشی از پروسه تعیین جایگاه تبلیغ می باشد. از سال 2013 امتیاز کیفیت به مرور به فاکتور مهم تر و با ارزش تری نزد گوگل مبدل شد به گونه ای که متوسط امتیاز سایت ها را از 7 به 5 کاهش داد و برای امتیاز سخت گیری بیشتری انام می دهد.

جایگاه تبلیغ در گوگل به چه معناست؟

جایگاه تبلیغ (ad position) به مکانی در صفحه نتایج گوگل که تبلیغ شما در آنجا نمایش داده می شود گفته می شود.

CPC واقعی چیست؟

هزینه کلیک واقعی (Actual CPC) مقدار هزینه است که تبلیغ کننده هر بار که جستجوگری روی تبلیغش کلیک می کند می پردازد ، این عدد بستگی به تبلیغ کنندگانی که در مزایده کلمه کلیدی شرکت کردند دارد و همچنین عدد آن همیشه مقداری کمتر از حداکثر پیشنهاد می باشد.

گوگل چگونه هزینه کلیک واقعی را محاسبه می کند؟

هزینه کلیک واقعی از تقسیم رتبه تبلیغ به نسبت رقیبانی که زیر تبلیغ شما هستند (نسبت رتبه تبلیغ به میزان کلیک) بر روی امتیاز کیفیت به اضافه 0.01 دلار می باشد.

آیا روش های دیگری هم وجود دارد؟

برای جایگزین روش قیمت دهی می توان از روش CPM و CPA استفاده کرد.

روش  CPM چیست؟

CPM به معنی هزینه برای هزار نمایش می باشد. این روش بیشتر بر روی نمایش بیشتر تبلیغ شما تاکید دارد و می توان به صورت مکمل با روش CPC مورد استفاده قرار گیرد.

CPC یا  CPM

CPC روشی است که هزینه آن بر مبنای تعداد کلیک هایی که تبلیغ دریافت می کند در حالیکه در روش CPM هزینه بر مبنای تعداد نمایش تبلیغ محاسبه می شود. این روش بیشتر برای تبلیغاتی کاربرد دارد که نیاز به دیده شدن هرچه بیشتر یک تبلیغ وجود دارد و کلیک خوردن آن اهمیت کمتری دارد. بنابراین با تجوه به استراتژی انتخابی می توان از هر دو روش به صورت هم زمان نیز استفاده کرد.

کلیدواژه های در گوگل چه هستند؟

کلیدواژه ها در گوگل  کلماتی و عباراتی هستند که تبلیغ کنندگان پیشنهادهای خود را بر روی آنها می دهند به این امید که تبلیغ شان را وقتی کاربران به دنبال محصول یا سرویس خاصی هستند در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.
 به طور مثال : اگر شما فروشگاه کفش آنلاین دارید، می توانید روی کلید واژه هایی مثل "کفش نایک" یا "پوتین زنانه" پیشنهادهای خود را قرار بدهید. جستجوی کلیدواژه مناسب برای شما فرآیندی است که در آن با استفاده از ابزارهای مناسب و اطلاعاتی که از جستجوهای مرتبط بدست می آورید کلیدواژه ای را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک مرتبط با کسب و کار شما را به سمت سایت شما هدایت کند.

سئو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (SEO) مجموعه ای از روش ها است که نمایش سایت و یا صفحه خاصی را در نتایج موتورهای جستجو به صورت ارگانیک افزایش می دهد. در این روش با بکار بردن بیشتر کلمات کلیدی مهم در محتوای سایت موتور جستجو را به ایندکس بهتر سایت وامیداریم.
با این روش موتورهای جستجو با سرعت بیشتری سایت شما را پیدا کرده و با دقت بیشتر می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی کلید واژه های مرتبط تر نمایش دهد. قدرت دامنه سایت و لینک دهی به سایت شما هم نقش مهمی در رتبه ای که موتور جستجو برای شما در نظر میگیرد دارد.

شبکه نمایش گوگل چطور کار می کند؟

شبکه نمایش گوگل یا به اختصار (GDN) تعداد بسیار زیادی از سایت ها هستند که به گوگل اجازه می دهند تا تبلیغات خود را در قسمت های مختلف سایت آنها نمایش دهد. جالب است بدانید که بزرگی این شبکه به اندازه 90% تمام کاربران اینترنتی است!
به طور کلی تبلیغ در شبکه نمایش گوگل برای مدیران تبلیغات ازان تر از تبلیغ در صفحه نتایج جستجو درمی آید، و تاثیرگذاری ای روش بستگی بسیار زیادی به نوع جامعه هدف شما در تبلیغات دارد.
در ابن نوع تبلیغ نسبت هزینه به نمایش می تواند بالا باشد ولی هزینه هر کلیک پایینی داشته باشد. برای امتحان و مقایسه استراتژی ها مختلف می توانید با ما تماس بگیرید.

گروه تبلیغ در گوگل ادز چیست؟ یک گروه تبلیغ چه طوری کار می کند؟

یک گروه تبلیغ (Ad Group) در کمپین شما شامل تمام تبلیغ ها ، کلید واژه ها و صفحات ورود شما می شود. گوگل دوست دارد تا به تبلیغ کنندگانی که کمپین های خود را با ساختاربندی گروه های تبلیغی مرتب نگه دارند جایزه انضباط بدهد!
برای گوگل بسیار اهمیت دارد که کلیدواژه ها و تبلیغات مختلف را در یک کمپین شلخته و بدون نظم روی هم نریزید و در عوض آنها را مرتب در کشوهایی به اسم گروه ها تبلیغاتی (Ad Groups) مختلف قرار دهید تا گوگل درک بهتری از الگوریتم تبلیغاتی شما داشته باشد.

مرتبط بودن تبلیغ در گوگل ادوردز چیست؟

ارتباط تبلیغ (Ad relevance) روش گوگل برای درک محتوا تبلیغ و نمایش بهتر آن است. گوگل ارتباط کلمات کلیدی که برای تبلیغ انتخاب می کنید را با متن تبلیغ و همین طور محتوای صفحه ورودی که انتخاب می کنید می سنجد. هر چقدر که این ارتباط بین کلمات کلیدی و محتوا صفحه و متن تبلیغ بیشتر باشد امتیاز کیفیت بالاتر (Quality Score) و در نتیجه میزان کلیک و رتبه بالاتری نصیب تبلیغ شما بشود.

برای بهتر کردن نرخ تبدیل چه کاری انجام دهیم؟

بهینه ساز نرخ تبدیل در گوگل ادز یک ابزار پرکاربرد و مهم در پیشنهاد دهی قیمت کلمات است. این ابزار قیمت کلمات را به گونه ای مدیریت می کند که تا جای ممکن زیر حداکثر قیمت تعیین شده توسط کاربر باشد. با این کار هزینه هر کلیک کمپین شما کاهش پیدا می کند.

من می خوام در گوگل ادز تبلیغ می کنم باید چکار کنم؟

ما در زیماادز وظیفه مدیریت اکانت صدها مشتری را در زمینه ها و صنایع مختلف را بر عهده داریم. ساده ترین راهی که شما برای امتحان ما دارید این است که وظیفه شناسی ما را در مدیریت اکانت تبلیغ خود به ما بسپارید. ما به شما نشان خواهیم داد که چطور با کمترین نرخ کلمهج کلیدی و هزینه کمپین خود را راه اندازی کنید و همه کار را از ساخت و شارژ اکانت تا ساخت کمپین ، انتخاب کلمات کلیدی را به ما بسپارید و شما تنها از نمایش تبلیغ خود در صفحه نتایج گوگل لذت ببرید.




وبگردی