آفتاب

فروشگاه دی بوک، پرچم‌دار بعدی فروشگاه‌های آنلاین کتاب



فروشگاه اینترنتی کتاب دی بوک سعی نموده تا با فراهم نمودن کارآمدترین و جدیدترین منابع و متدهای آموزشی و دانشگاهی و ارائه کتاب‌های پرفروش گام مثبتی از لحاظ کیفی در مسیر خود بردارد و با تسهیل شرایط خرید از جمله تخفیف‌های دائمی یا دوره‌ای این امکان را به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها به وجود آورد.

فروشگاه اینترنتی کتاب دی بوک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در قالب پخش کتاب و ثبت سفارش تلفنی آغاز نمود و از سال ۱۳۹۷ تحت‌نظر گروه انتشارات فرا زبان و شرکت کاربینان فعالیت فروشگاهی خود را توسعه داد. هدف اصلی این فروشگاه در سه سال آینده قرارگرفتن در جمع 10 فروشگاه برتر کتاب در ایران به‌عنوان یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب است. این فروشگاه سعی نموده تا با فراهم نمودن کارآمدترین و جدیدترین منابع و متدهای آموزشی و دانشگاهی و ارائه کتاب‌های پرفروش گام مثبتی از لحاظ کیفی در مسیر خود بردارد و با تسهیل شرایط خرید از جمله تخفیف‌های دائمی یا دوره‌ای این امکان را به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها به وجود آورد. همه عوامل و خدمتگزاران این فروشگاه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان عرضه نمایند.



 

معرفی برخی کتاب‌های پرفروش ادبیات ایران

1 – کتاب کلیدر

کتاب کلیدر طولانی‌ترین و حجیم‌ترین رمان ایرانی است که استاد محمود دولت‌آبادی آنها در طی ۱۵ سال به رشته تحریر درآورده است. در برخی منابع نیز ذکر شده است که این رمان دومین رمان بلند جهان بعد از مجموعه «در جستجوی زمان ازدست‌رفته» مارسل پروست است. نام این رمان برگرفته از نام روستایی در بخش سرولایت شهرستان نیشابور در پایکوه حیدری است که برخی ماجراهای این رمان در آن اتفاق می‌افتد و اشاره به زندگی و آداب و رسوم آن منطقه دارد. کلیدر از نظر تاریخی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شاهد سال‌ها مقاومت و تلاش اهالی خراسان و عشایر کردی بوده که به آنجا کوچ کرده‌اند.
دوره وقوع داستان به فضای اجتماعی و سیاسی ایران در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد که بیشتر روی زندگی و مسائل رعایا و طبقه متوسط و پایین جامعه تمرکز می‌کند. شخصیت‌های بسیاری در طول داستان حضور دارند اما «گل محمد سبزواری» یکی از شخصیت‌های اصلی است که فاقد خصوصیات ظاهری خاصی است اما به‌مرور به یک قهرمان در بین افرادی مثل خودش تبدیل می‌شود. قهرمانی که در مقابل ظلم و استبداد ایستاده و جانش را بر سر ایمانش می‌گذارد.



2 – مجموعه کتاب هزار و یک شب

مجموعه کتاب هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی می باشد که در یک مجموعه نفیس شش جلدی ارایه شده است. این مجموعه به خواسته بهمن میرزا فرزند عباس میرزا در دوره ی محمد شاه قاجار نوشته شده است. کتاب هزار و یک شب از قرن شانزدهم میلادی در اروپا ترجمه و منتشر شده و حتی تفسیرهایی نسبت به آن صورت گرفت. اما ترجمۀ فارسی آن از نسخه عربی کتاب در قاهره صورت گرفته و تردید نیست که این اثر نیز در گذر زمان و مهاجرت از زبانی به زبانی دیگر دچار دگرگونی و تغییرات فراوان شده و افتادگی‌ها و افزودگی هایی در آن راه پیدا کرده است و کار تحقیقی بسیاری لازم است تا اصل آن به زبان سانسکریت احیاء شود.
طبق اسناد موجود نخستین کتاب ترجمه فارسی مربوط به سال ۱۲۶۱ هجری قمری در تبریز یافت شده است. کتاب حاضر اولین چاپ هزارویک‌شب در ایران است و نشان می‌دهد که ترجمه آن باید بیش از تاریخ یاد شده به انجام رسیده باشد، زیرا چاپ چنین اثری و خطاطی آن قطع کمتر از یک یا دو سال زمان نمی‌برده است.
این مجموعه دارای سه لوحه زیبای تزیین‌شدهٔ اسلیمی و ۴۱ تصویر است که ۲۲ تصویر در جلد اول و ۱۹ تصویر در جلد دوم آمده است. تصاویر سیاه‌قلم، در برخی نسخه‌ها با دست رنگ شده‌اند. نقاش تصاویر آقامیرزا سید حسن موسوی اصفهانی است که در پایین چهار نقاشی امضاء کرده است. صفحه‌آرایی و حروف‌نگاری چشم‌نواز مجموعه هزار و یک شب اثر عبداللطیف تسوجی که با بهره‌وری از هنر گرافیک صورت‌گرفته، زیبایی ویژه‌ای به کتاب بخشیده و آن را گزینه‌ای مناسب برای هدیه دادن نموده است.


3 – کتاب‌های صادق هدایت

مجموعه کتاب‌های صادق هدایت در یک دوره ۱۸ جلدی تهیه شده است. کمتر کسی است که نام صادق هدایت را نشنیده باشد یا حداقل کتابی از او نخوانده باشد. صادق هدایت نویسنده مشهور ایرانی، در سال ۱۲۸۱ در شهر تهران متولد شد. هدایت یکی از پیش‌گامان داستان‌نویسی نوین با ادبیات منحصربه‌فرد در ایران می‌باشد که در طول زندگی پرماجرای خود کتاب‌های زیادی از خود به جا گذاشت هرچند گفته شده تعدادی از آثارش را قبل از خودکشی از بین برده است. از مشهورترین آثار صادق هدایت می‌توان به بوف کور، سه قطره خون، سگ ولگرد و زنده به گور اشاره کرد که بن‌مایه‌های پوچ‌گرایی و فلسفه مرگ و زندگی در این آثار به‌خوبی نمایان است. مجموعه آثار صادق هدایت
بیشتر پژوهشگران و کارشناسان ادبی، بوف کور را درخشان‌ترین کتاب هدایت نام برده‌اند. طبق گفته خود هدایت، کتاب‌های وی برگرفته از ذهنیاتش پس از مطالعه کتاب‌های نویسندگان بزرگی چون کافکا، ژان پل سارتر و آنتوان چخوف به روی کاغذ تراوش کرده است. صادق هدایت در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در شهر پاریس با باز گذاشتن شیر گاز هنگام خواب خودکشی کرد و در گورستان پرلاشز پاریس به خاک سپرده شد. مجموعه حاضر شامل ۱۸ جلد از همه آثار هدایت به‌صورت افست است که توسط انتشارات امیرکبیر منتشر و توسط فروشگاه دی بوک در یک پک کامل عرضه شده است. علت قیمت بالای این مجموعه دشواری چاپ و گردآوری مجموعه می‌باشد.


4 – کتاب سووشون

کتاب سووشون اولین رمان سیمین دانشور نویسنده ایرانی است که در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. دلیل نام‌گذاری رمان، شباهت سرنوشت یکی از شخصیت‌های کتاب با سرانجام سیاوش، قهرمان اسطوره‌ای ایران باستان است. سووشون برگرفته از عنوان مراسم سوگواری برای سیاوش است. کتاب سووشون یکی از پرفروش ترین و پرمخاطب ترین آثار ایران تا امروز با فروش بیش از ۵۰۰۰۰۰ نسخه می باشد. رمان سووشون به بیش از ۱۰ زبان دنیا با عنوان Suvashun ترجمه شده است…
بیشتر شخصیت‌های اصلی و فرعی کتاب الهام گرفته از شخصیت‌های واقعی هستند و با استفاده از تخیل به شخصیتی متفاوت تبدیل شده‌اند. شخصیت زری شبیه سیمین دانشور و شخصیت یوسف شبیه جلال آل‌احمد است. افراد دیگر مانند دکتر عبدالله خان، خانم مسیحادم، مک ماهون، بی‌بی همدم و ملک سهراب هم از شخصیت‌های واقعی الهام گرفته شده‌اند. کتاب شامل ۲۳ فصل است و داستان سووشون با زبانی ساده و روان آغاز می شود و مخاطب با همان صفحات اولیه با درونمایه اصلی کتاب آشنا می شود.
ماجرای سووشون در شهر شیراز و در اواخر جنگ جهانی دوم (بین سال‌های ۱۳۲۰ الی ۱۳۲۵) اتفاق می‌افتد. درست در زمانی که جنوب ایران به دست نیروهای انگلیس، اشغال شده است. سووشون سرگذشت یک خانواده ملاُک سطح متوسط را در این شرایط و مبارزه آنها با بیگانگان را روایت می‌کند. داستان در مقابل چشمان زری، زن خانواده اتفاق می‌افتد که جز خوشبختی و محافظت از خانواده‌اش به چیزی فکر نمی‌کند. او در بعضی از مواقع برخلاف آنچه از یک زن سنتی ایرانی در آن دوران انتظار می‌رفت عمل می‌کند.





وبگردی