آفتاب

آموزش ارز دیجیتال و معرفی مهمترین ارز های دیجیتال



ارز دیجیتال و غوغایی که این روزها به راه انداخته، بستری رو باز کرده تا عموم چه برای جمع آوری اطلاعات و چه برای کار کردن حرفه ای با این بازار سرمایه، رو به آموزش دیدن کنند، ما نیز در این مطلب قصد داریم شما را به آموزش دیدن بازار ارز دیجیتال دعوت کنیم و شما هم در این درآمد زایی خارق العاده سهیم باشید، به این منظور در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش دوره ارز دیجیتال

Cryptocurrency پول دیجیتالی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاکچین است. به گزارش CoinLore، ممکن است با محبوب ترین نسخه ها، بیت کوین و اتریوم آشنا باشید، اما بیش از 5000 ارز رمزپایه مختلف در گردش است  که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید؛ در زیر به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin - LTC 

Litecoin (LTC) یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که در سال 2011 توسط چارلی لی (کارمند سابق گوگل) راه اندازی شد. شاید جالب باشد بدانید که این ارز دیجیتال شباهت های زیادی با بیت کوین دارد!

مانند بیت کوین، litecoin نوعی پول دیجیتالی است. با استفاده از فناوری بلاکچین، می توان از litecoin برای انتقال وجوه به طور مستقیم بین افراد یا مشاغل استفاده کرد. این تضمین می کند که دفتر کل معاملات ثبت می شود و به ارز اجازه می دهد تا یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز دولت را اداره کند.

اما در این بین تفاوت هایی نیز باهم دارند:

  • Litecoin طوری طراحی شده است که برای معاملات ارزان تر استفاده می شود و برای استفاده روزمره کارآمدتر است.
  • در مقایسه، بیت کوین بیشتر به عنوان ذخیره ارزش برای اهداف طولانی مدت مورد استفاده قرار می گرفت.
  • محدودیت بازار سکه در litecoin بسیار بالاتر از بیت کوین است و روند استخراج بسیار سریعتر است.
  • این بدان معناست که معاملات سریعتر و ارزانتر هستند، اگرچه اندازه آنها عموماً کمتر است.
  • در حالی که litecoin نسبت به بیت کوین به فناوری پیشرفته تری برای تولید نیاز دارد، در واقع بلوک ها چهار برابر سریعتر تولید می شوند. Litecoin همچنین معاملات مالی را خیلی سریعتر پردازش می کند و همچنین می تواند تعداد بیشتری از آنها را در همان بازه زمانی پردازش کند.
  • هر دو بیت کوین و litecoin تعداد محدودی سکه در گردش دارند. بیت کوین 21 میلیون سکه در دسترس دارد، در حالی که litecoin 84 میلیون سکه در دسترس دارد چهار برابر بیشتر از بیت کوین.
  • سقف بازار Litecoin بسیار کمتر از بیت کوین است، اما همچنان به یکی از ارزهای رمزپایه تبدیل شده است که بیشتر معامله می شود.
  • ماینرها برای افزودن بلوک های جدید ارز رمزنگاری شده به بلاکچین، باید توابع هش را با موفقیت حل کنند. Litecoin و بیت کوین از الگوریتم های مختلف استخراج استفاده می کنند، Scrypt عملکرد هش مورد استفاده برای litecoin است و SHA-256 عملکرد هش مورد استفاده برای بیت کوین است.
  • Scrypt در ابتدا توسط تیم توسعه litecoin انتخاب شد تا از تحت سلطه ماینرهای مستقر در ASIC در استخراج معادن جلوگیری کند. این به ماینرهای مبتنی بر CPU و GPU امکان رقابت می دهد.
  • الگوریتم استخراج Scrypt حافظه بیشتری دارد و این در ابتدا برای استخراج کنندگان ASIC کمتر مناسب بود و به سایر ماینرها فرصت بیشتری می داد. با این حال، ماینرهای مبتنی بر ASIC مبتنی بر Scrypt با گذشت زمان توسعه یافته اند.
  • این بدان معناست که ماینرهای مبتنی بر پردازنده و پردازنده های گرافیکی به دلیل قدرت محاسباتی پایین، دیگر از ابزارهای استخراج معتبر برخوردار نیستند و ASIC ها قادر به ایجاد هش بسیار بیشتر در ثانیه هستند.

litecoin چگونه کار می کند؟

Litecoin شامل ایجاد و انتقال سکه های دیجیتال از طریق یک پروتکل رمزنگاری منبع باز است. از فناوری بلاکچین برای ثبت یک دفتر عمومی غیر متمرکز و عمومی در کل معاملات استفاده می کند.

نحوه معامله با litecoin

هنگام خرید litecoin در صرافی، قیمت یک litecoin معمولاً در برابر دلار آمریکا  ( USD) نقل می شود. به عبارت دیگر، شما برای خرید litecoin در حال فروش دلار هستید. اگر قیمت litecoin افزایش یابد، می توانید برای سود خود بفروشید، زیرا اکنون ارزش دلار بیشتر از زمانی است که آن را خریداری کرده اید. اگر قیمت سقوط کند و تصمیم به فروش بگیرید، ضرر خواهید کرد.

با استفاده از CMC Markets، شما litecoin را از طریق شرط بندی یا قرارداد تغییر اختلاف  (CFD) معامله می کنید. این به شما این امکان را می دهد که بدون داشتن ارز رمزپایه واقعی، حرکات قیمت آن را حدس بزنید. شما مالکیت litecoin را ندارید. در عوض، شما موقعیتی را باز می کنید که بسته به حرکت قیمت litecoin در برابر دلار، ارزش خود را افزایش یا کاهش می دهد.

ارز دیجیتال چین لینک Chainlink  - Link

در طول زمستان سخت رمزنگاری اواخر سال 2018  بسیاری از پروژه ها در آن دوران سخت از بین رفتند یا پژمرده شدند! اما در طول این همه Chainlink توانست رشد را ادامه دهد و حتی از بازار خراب آن دوران نیز نجات یابد. وقتی بیشتر بازار رمزنگاری خراب شد و راکد ماند، Chainlink چگونه توانست رشد کند؟ بیایید بفهمیم!

Chainlink فهمید که چگونه می توان از طریق زنجیره بلوکی اطلاعاتی را بدست آورد که مطمئن، قابل اعتماد و غیرمتمرکز باشد. با انتقال منابع داده بین بلاکچین و دنیای "واقعی"، معروف به اوراکل ، دیگر نیازی به یک نقطه شکست برای یک برنامه قرارداد هوشمند نبود! در حقیقت Chainlink شبکه ای از گره ها را برای ارائه اطلاعات از و بلاکچین ایجاد کرده و در نتیجه یک بخش مهم از زیرساخت های قرارداد هوشمند ایجاد کرده است. این "میان افزار بلاکچین" بدین معنی است که خطاب های Chainlink می توانند اطلاعات اساسی مانند قیمت ، نتایج رویداد و پیوند به سیستم های پرداخت سنتی را بدون آسیب رساندن به تمرکززدایی یا امنیت ارائه دهند.

Chainlink برای ارتقا امنیت اوراکل ها یا فیدهای داده، استارتاپی به نام TownCrier را خریداری کرد. با استفاده از فناوری TownCrier، داده های ارائه شده به سخنرانان Chainlink با استفاده از "محیط های با اجرای قابل اعتماد" و سخت افزار فوق العاده، ایمن تر می شوند.

 Chainlink چگونه کار می کند؟

خریداران داده های مورد نظر خود را انتخاب می کنند و ارائه دهندگان پیشنهاد می دهند تا این داده ها را ارائه دهند. ارائه دهندگان باید هنگام ارائه پیشنهاد، سهمی از نشانه های LINK را متعهد شوند، که در صورت بدرفتاری از آنها سلب می شود. پس از انتخاب ارائه دهندگان، وظیفه آنها این است که پاسخ های صحیح را به زنجیره بیاورند.

ارز دیجیتال بیت کوین کش

بیت کوین کش  (BCH) هم یک نوع ارز دیجیتال و هم شبکه پرداخت است. این محصول در نتیجه یک هارد فورک با بیت کوین در دسامبر 2017 و با هدف افزایش تعداد معاملات قابل پردازش ایجاد شد!

وب سایت رسمی بیت کوین کش را به عنوان "پول نقد الکترونیکی همتا به همتا" برای اینترنت توصیف می کند. این کاملا غیرمتمرکز است، فاقد بانک مرکزی است و برای فعالیت به هیچ شخص ثالث معتبری نیاز ندارد."

تفاوت بین بیت کوین و بیت کوین پول نقد چیست؟

یکی از مشکلات بیت کوین این بود که با محبوبیت بیشتر، پردازش معاملات با سرعت کمتری انجام می شد. این نتیجه یک محدودیت 1 مگابایتی برای اندازه هر بلوک بود. پروتکل SegWit2x در نظر داشت محدودیت اندازه بلوک را به 2 مگابایت افزایش دهد.

در مقایسه، بیت کوین کش SegWit ندارد و در ابتدا محدودیت اندازه بلوک 8 مگابایت در سال 2017 داشت، که به آن امکان می دهد معاملات را خیلی سریعتر پردازش کند. این حد از ماه مه 2018 به 32 مگابایت افزایش یافت و اگر بیت کوین کش ظرفیت شما را مسدود کند، می تواند بیشتر شود.

جالب توجه است که Segwit2x مورد انتظار در بیت کوین همانطور که برنامه ریزی شده بود اجرا نشد، که منجر به تجمع قابل توجه بیت کوین کش با هزینه بیت کوین شد.

نحوه تجارت بیت کوین کش

همانند لایت کوین همانطور که در بالا گفته شد، هنگامی که بیت کوین کش را در صرافی خریداری می کنید، قیمت معمولاً در برابر دلار آمریکا  (USD) ذکر می شود. به عبارت دیگر، شما برای خرید یک واحد پول نقد بیت کوین در حال فروش دلار هستید. اگر قیمت بیت کوین پول نقد افزایش یابد، می توانید برای سود خود بفروشید، زیرا اکنون ارزش دلار بیشتر از زمانی است که آن را خریداری کرده اید. اگر قیمت سقوط کند و تصمیم به فروش بگیرید، ضرر خواهید کرد.

نتیجه گیری

پس متوجه شدید که به غیر از بیت کوین و اتریوم نیز ارزهای دیجیتالی وجود دارند که می توان به بحث آنها پرداخت و در آنها سرمایه گذاری کرد، به این ترتیب می توان گفت هر ارز دیجیتال ارزش یک بار سرمایه گذاری را دارد! اگر کار کردن با ارز دیجیتال را به خوبی بلد باشید، پیشنهاد ما برای شما جهت آموزش ارز دیجیتال، مشاهده دوره های رایگان ارز دیجیتال استاد علیرضا محرابی ست، همواره می توانید برای این عمل به وب سایت آموزشی ایشان مراجعه نمایید؛ موفق و پر سود باشید.




وبگردی