آفتاب

قرص مولتی ویتامین مینرال چیست؟



قرص مولتی ویتامین مینرال نوعی مکمل است که در ترکیبات آن انواعی از مواد مغذی، معدنی و ویتامین‌ها وجود دارد. مصرف قرص مولتی ویتامین مینرال برای عموم مردم آزاد است و اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. البته برخی افراد حتما باید برای مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند. به طور کل بدن شما برای یک زندگی سالم و عملکردی بهتر به وجود مواد معدنی و ویتامین نیازمند است. معمولا این مواد از راه تغذیه وارد بدن شما می‌شود؛ اما ممکن است مقدار ویتامین و مواد معدنی کسب شده توسط غذا برای بدن شما به اندازه کافی نباشد.

موارد مصرف قرص مولتی ویتامین و فواید آن - مجله اینترنتی نومینا

جهت حل این مشکل متخصصین داروساز دارویی را وارد بازار کرده ‌اند که در آن انواعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدنتان وجود داد و شما با مصرف آن به راحتی می‌توانید کمبودهای ویتامین و مواد مغذی بدن خود را جبران کنید و همیشه بدنی سالم و سرحال داشته باشید. قرص مولتی ویتامین منیرال پر مصرف‌ترین مکمل غذایی محسوب می‌گردد و هیچ عوارضی را برای بدن شما به دنبال نخواهد داشت. البته همیشه استثناعاتی نیز وجود دارد. عوارض مصرف قرص مولتی ویتامین ممکن است فقط برای افرادی خاص که مشکلات زمینه‌ای دارند به وجود آید وگرنه دارویی کاملا بی‌خطر و مفید برای بدن است . قرص مولتی ویتامین را در داروخانه‌های سرتا سر کشور می‌توانید تهیه کنید. یکی از داروخانه‌های معتبر عرضه کننده قرص مولتی ویتامین مینرال داروخانه مهتا طب می‌باشد که به صورت آنلاین نیز فعال است. در ادامه به بررسی فواید و عوارض این قرص می‌پردازیم و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در قرص مولتی ویتامین مینرال را معرفی خواهیم کرد. تا پایان مطالب همراه ما باشید.

فواید مصرف مولتی ویتامین مینرال

از فواید و مزایای قرص مولتی ویتامین مینرال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین کننده مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن می‌باشد
  • از پیری پوست و ریزش مو جلوگیری کرده و سلامت پوست و مو را تامین می‌کند.
  • کم خونی را بهبود می‌دهد و آن را درمان می‌نماید
  • موجب افزایش رشد در کودکان و نوجوانان می‌شود.
  • سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند
  • برای درمان بی‌خوابی و بی‌اشتهایی مفید است
  • به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری بدن، هر گونه مشکلات ناشی از کمبود آنان را در بدن بر طرف می‌سازد.
  • مناسب برای کودکان، سالمندان و کسانی که رژیم غذایی برای لاغر شدن دارند بوده و زنان باردار، ورزشکاران و سایر افراد دیگر نیز باید با تجویز پزشک به اندازه‌ای که بدن نیازمند است از قرص مولتی ویتامین مینرال مصرف کنند. چون مصرف زیاد آن و همچنین مصرف آن برای برخی افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند منجر به عوارض و مشکلاتی می‌گردد.

طرز مصرف قرص مولتی ویتامین

با توجه به اینکه قرص های مولتی ویتامین انواع مختلفی ویتامین و مواد معدنی را دارند، بهترین زمان مصرف قرص های مولتی ویتامین مینرال شب ها 1 ساعت بعد از شام است. 1 ساعت پس از شام تقریباً تمام ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی می توانند جذب بدن شما شده و در ضمن می توانند سطح ویتامین ها و مواد معدنی را در بدن شما بالا نگه می دارند. 
اما اگر از قرص های جداگانه ویتامین مثل قرص مولتی ویتامین ب کمپلکس، قرص ویتامین سی، قرص ویتامین دی، قرص آهن و ... استفاده می کنید، بهتر است هر قرص ویتامین را، در زمان خودش مصرف کرده و بین مصرف قرص های ویتامین و مینرال مختلف دو ساعت فاصله بیندازید.

عوارض مصرف قرص مولتی ویتامین

از عوارض مصرف قرص مولتی ویتامین این است که برای برخی افراد که به ترکیبات این قرص حساسیت دارند آلرژی‌زا است. کسانی که دیابت دارند و دارای قند خون بالایی هستند نباید خودسرانه از این قرص مصرف کنند و حتما باید تحت نظر پزشک خود اقدام به مصرف قرص مولتی ویتامین نمایند. همچنین این قرص مناسب افرادی که مشکلات کلیوی دارند نیست و بیماری این افراد را تسریع می‌بخشد. از دیگر عوارض قرص مولتی ویتامین این است که اگر در هنگام مصرف آن با دیگر داروها تداخل پیدا کند فرد ممکن است دچار مسمویت دارویی و اثرات خطرناک بر بدن شود در نتیجه با توجه به موارد یاد شده اگر دچار بیماری و حساسیت خاصی هستید جهت مصرف قرص مولتی ویتامین حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی تشکیل دهنده قرص مولتی ویتامین

معرفی کامل انواع ویتامین ها : خواص،منابع،علائم کمبود ( قسمت اول ) | مشاور  تغذیه سارا چیذری

ویتامین A؛ این ویتامین سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و به سلامت بینایی و چشمتان کمک می‌کند. همچنین بر روی پوست هم اثر کرده و بافت‌های پوست را تقویت می‌نماید. از دیگر ویژگی‌های این ویتامین بهبود مشکلات تنفسی است و ریه‌های شما را تقویت می‌کند. همچنین بر روی خلق و خوی شما نیز اثر گذاشته و روحیه شما را بهتر می‌کند. این ویتامین به صورت طبیعی در گوشت، هویج، کدو و دیگر مواد غذایی یافت می‌شود و به شکل صنعتی نیز به صورت قرص ویتامین A و یا در ترکیبات قرص مولتی ویتامین مینرال وجود داشته و در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

ویتامین B؛ این ویتامین نیز تاثیر مستقیم بر روی عملکرد سیستم عصبی بدن دارد و فقدان آن در سنین بالا منجر به بیماری لرزش دست، آلزایمر و... می‌شود. به همین منظور علاوه بر منابع غذایی به صورت یک مکمل در ترکیبات قرص مولتی ویتامین مینرال نیز یافت می‌شود.

ویتامین C؛ این ویتامین نیز از جمله ویتامین‌های ضروری بدن است که باید روزانه به مقدار کافی در بدن تامین شود. این ویتامین محلول در آب بوده و آنتی اکسیدانی بسیار قوی محسوب می‌شود. وجود آن در بدن مانع بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ویروسی، آسیب‌های پوستی مانند پیری پوست، آسیب‌های چشمی و... می‌شود. ویتامین C را می‌توان در انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو ترش، گریب فروت و... یافت علاوه بر این در ترکیبات قرص مولتی ویتامین مینرال نیز وجود دارد.

ویتامین D؛ این ویتامین که برای سلامت و استحکام استخوان‌های بدن ضروریست محلول در چربی بوده و در انواعی از غذاهای دریایی، لبنیات، غلات سبوس‌دار و... یافت می‌شود. کمبود ویتامین D در بدن منجر به پوکی استخوان و نرمی آن شده و شکنندگی استخوان را تسریع می‌بخشد. علاوه بر آن بر پوست و مو نیز تاثیر گذاشته و سیستم دفاعی بدن را نیز مختل می‌کند. به همین دلیل هر فردی باید به صورت روزانه به مقدار نیاز این ویتامین را به بدن خود برساند. علاوه بر غذا نور خورشید و قرص مولتی ویتامین مینرال نیز از منابع غنی ویتامین D محسوب می‌گردند.

ویتامین E؛ این ویتامین از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی جهت مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌باشد که وجود آن در بدن برای سلامتی پوست و مو الزامیست و از سفید شدن مو و پیری زود هنگام پوست جلوگیری می‌کند. همچنین یکی از ویتامین‌هایی‌ست که وجود به اندازه آن سلامت جنین در بدن مادر را تضمین می‌کند. این ویتامین در مواد خوراکی نظیر انواع مغزها، کلم بروکلی، آوکادو و... یافت می‌شود. همچنین به صورت مولتی ویتامین نیز در بازار وجود دارد.

علاوه بر ویتامین‌های یاد شده، مواد مغذی و معدنی متعددی نیز در مولتی ویتامین مینرال یافت می‌شود که شامل پتاسیم، کلسیم، فسفر، کلرید، سدیم، منیزیم، آهن، منگز و روی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص مولتی ویتامین مینرال می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مهتاطب (https://mahtateb.com) مراجعه کرده و از راهنمایی‌های مشاورین این داروخانه آنلاین بهرمند شوید.




وبگردی