آفتاب

به فکر فواید دوچرخه سواری نباش، از دوچرخه لذت ببر



اگر از آن دسته افرادی هستید که دوچرخه سواری میکنید تا از فواید دوچرخه سواری استفاده کنید، باید در همین پُست خدمتتان عرض کنیم که مسیر درستی را انتخاب نکرده اید. دوچرخه سوار باید عاشق دوچرخه و ورزش باشد نه اینکه فقط در یک مدت کوتاه تصمیم بگیرید از آن برای سلامتی استفاده کند. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

فواید دوچرخه سواری

ابتدا برای افرادی که به دنبال فواید دوچرخه سواری هستند، برخی از مهمترین فواید رکاب زدن را به صورت خلاصه عنوان میکنیم تا به سراغ اصل داستان یعنی عشق به دوچرخه سواری و لذت بردن از رکاب زدن برسیم!
- دوری از خطر سکته قلبی
- خواب بهتر و راحت تر
- بهبود تنفس و ضربان قلب
- دوری از استرس و نارحتی
- برون گرا شدن و روابط اجتماعی بهتر
- عضله سازی و تناسب اندام
- لاغری و چربی سوزی
- بهبود تفکر و فعایت های مرتبط با مغز
- دوری از سرطان با تغییر سبک زندگی
- شادابی و نشاط همیشگی
10 موردی که در بالا به آنها اشاره داشتیم، فقط بخشی از فواید دوچرخه سواری هستند که به مرور با استفاده همیشگی دوچرخه به آنها خواهید رسید. اما آیا همه افراد به خاطر فواید دوچرخه سواری به سمت این ورزش می آیند؟! قطعاً جواب خیر است و اگر شما جزو آن دسته از افرادی نیستید که به چیزهایی به غیر از فواید دوچرخه سواری فکر میکنند، ادامه مطلب را بخوانید تا با تاثیرات شگفت انگیز رکاب زدن در زندگی هر شخص آشنا شوید.

سفر با دوچرخه

یکی از مواردی که توانایی انجام آن از عهده هر شخصی برنمیاید ولی اگر آن را انجام دهد بینهایت از آن لذت خواهد برد، سفر با دوچرخه است. سفر با دوچرخه اگر در قالب یک سفر طولانی مدت انجام شود، از شما فردی با جسارت، با تجربه و بینهایت عاشق خواهد ساخت که تا آن را تجربه نکنید این کلمات را درک نخواهید کرد.
افرادی که عاشق دوچرخه هستند، بی شک حتی شده در یک مسیر کوتاه، با چرخ سفر برون شهری را تجربه میکنند و به معنای واقعی، از رکاب زدن لذت میبرند.

 


افراد سایکل توریست که جهانگردی را با چرخ تجربه میکنند، با دیدن زیبایی های جهان، از زندگیشان لذت میبرند، برای این دسته از افراد مهم نیست که خانه یا ماشین نداشته باشند، فقط برایشان این مهم است که بتوانند از عهده گرفتن ویزاهای کشورهای مختلف بربیایند و هر هفته و یا هر ماه، در نقطه ای از جهان رکاب بزنند.

تور دوچرخه

بی شک یکی از بهترین تجربه های هر شخص دوچرخه سوار، شرکت در گروه های رکاب زنی و تجربه تور دوچرخه خارج از شهر میباشد. تور دوچرخه که از آن با عنوان طبیعت گردی با دوچرخه نیز میتوان نام برد، در واقع همان تور گردشگری است اما با چرخ و نه با پای پیاده.
تفاوت اصلی تور طبیعت گردی عادی و تور طبیعت گردی با دوچرخه این است که هیجان سرعت به آن اضافه میشود و در زمان کوتاه تری، مکان های طبیعی مختلفی را خواهید دید و در نتیجه، آدرنالین را به معنای لذت بخش درک خواهید کرد.
 



فرقی نمیکند مسیر کوهستانی باشد، یا جنگل، یا دشت و یا ترکیبی از آنها، کافی است از انواع دوچرخه ها که برای خرید وجود دارد، یک دوچرخه کوهستان قدرتمند برای خودتان تهیه کنید و مهارت خود را در زمینه دوچرخه سواری کوهستان افزایش دهید تا بتوانید در تور دوچرخه که در سایت باچرخ به نمایش در می آید شرکت نمایید.
بی شک اگر به رکاب زدن و گردشگری علاقه مند باشید، هیچ جایی بهتر از سایت باچرخ را نخواهید یافت. سایت باچرخ در زمینه تور دوچرخه، فروشگاه لوازم دوچرخه سواری فعالیت دارد. سایت دوچرخه سواری باچرخ لذت واقعی رکاب زدن و گردشگری را به شما نشان میدهد.
همچنین در سایت باچرخ میتوانید سفرنامه های رکاب زدن خودتان را ثبت نمایید و ضمن به اشتراک گذاری آن با دیگران، از این راه کسب درآمد نیز داشته باشید.

مسابقه دوچرخه سواری

اگر اهل مسابقه هستید، دوچرخه سواری یکی از رشته های ورزشی است که برای آن مسابقات ایرانی و جهانی برگزار میشود. حتماً نام تور دو فرانس را شنیده اید و از اهمیت این مسابقه برای دوچرخه سواران با خبر هستید.
اگر شما هم دوست دارید سرعت بالا را با دوچرخه تجربه کنید و به مسابقه سرعت علاقه دارید، یک دوچرخه جاده ای حرفه ای خریداری نمایید و خود را برای مسابقه دوچرخه سواری آماده کنید.
همانطور که در بالا به آنها اشاره داشتیم، خیلی از افرای که نسبت به خرید دوچرخه اقدام میکنند، فقط به دنبال فواید دوچرخه سواری نیستند، بلکه یکی از موارد: سفر با دوچرخه، تور دوچرخه و یا مسابقه باعث میشود به سمت این وسیله دوست داشتنی بیایند و به آن عشق بورزند و از رکاب زدن لذت ببرند.
اگر دوست دارید یک دوچرخه مناسب خریداری نمایید تا از رکاب زدن لذت ببرید، در ادامه برای شما چند نکته مهم در خصوص خرید دوچرخه را عنوان میکنیم:

راهنمای خرید دوچرخه

اگر بخواهیم قدم به قدم برای خرید دوچرخه شما را راهنمایی کنیم باید بگوییم ابتدا به سراغ شناخت انواع دوچرخه ها بروید و با کاربرد هر کدام و نوع محیطی که میتوان از آن استفاده کرد آشنایی کامل را بدست بیاورید. بی شک مجله سایت باچرخ جای خوبی است تا بتوانید اطلاعاتتان را در این خصوص و در موضوعات مرتبط با دوچرخه سواری افزایش دهید.
بنابراین اولین قدم انتخاب یک نوع از انواع دوچرخه است. مثلاً اگر به سفرهای مسافت طولانی با خورجین فکر میکنید میتوانید مدل توریستی خریداری نمایید و اگر به تور و طبیعت گردی علاقه دارید باید مدل کوهستان را انتخاب نمایید. بدون شک انتخاب بسیار مهمی است که باید به خوبی درباره آن فکر کنید.
بعد از انتخاب یک مُدل باید به سراغ شناخت برندها بروید که در مجله سایت باچرخ درباره این موضوع توضیحات بسیار کاملی آورده شده است که میتوانید با مراجعه به سایت با برندها نیز آشنا شوید.
پس از شناخت مدل و برند، باید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، سه برند را انتخاب و از میان آن برندها مدل های مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. حالا مراحل تحقیق و جستجو شروع میشود و از روش های مختلف باید این 3 برند و مدل های آنها را با هم بررسی کنید تا به یک انتخاب نهایی برسید.
در هنگام خرید، باید سایز دوچرخه مناسب خودتان را انتخاب کنید، این موضوع نیز بسیار مهم است. اگر برند انتخابی شما دارای جدول سایز بود، میتوانید بر اساس قد و فاق انتخاب خود را نهایی کنید، در غیر اینصورت باید از جدول سایز دوچرخه عمومی همه برندها استفاده نمایید.
امیدواریم از این پُست نهایت استفاده را برده باشید، در هوای سالم رکاب بزنید و از رکاب زدن در کنار سلامتی لذت ببرید.
منبع: باچرخ bacharkh.com






وبگردی