آفتاب

ال سی دی آیفون؛ قیمت، تعمیر و تعویض آن



در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از مسائل مربوط به ال سی دی موبایل آیفون آشنا کرده و برخی از مهم ترین خصوصیات این قطعه را با هم مرور کنیم.

چرا هر ساله با تولید موبایل های جدید اپل شاهد هستیم که ال سی دی آیفون به عنوان یکی از بهترین ال سی دی ها در میان برندهای مختلف خود را معرفی می نماید؟ تکنیک های خاصی که اپل در تولید این محصول دارد باعث شده تا از نظر کیفیت و کارایی شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در این قطعه باشیم. اما بسیاری از کاربران هنوز با کیفیت و کارایی های موجود در این قطعه آشنا نبوده و مانند یک کاربر معمول یو بدون اطلاعات از آن استفاده می نمایند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از مسائل مربوط به ال سی دی موبایل آیفون آشنا کرده و برخی از مهم ترین خصوصیات این قطعه را با هم مرور کنیم. در همین راستا با یکی از متخصصی شرکت موبایل فیکس ایران نیز همراه شده ایم تا اطلاعات دقیقی را به معرض دید بگذاریم.

رزولوشن تصویر در ال سی دی آیفون

در قدم اول باید درباره رزولوشن تصویر ال سی دی های موبایل اپل بیشتر بدانید. ال سی دی های امروزی از هزاران پیکسل در کنار هم ساخته شده اند. بر خلاف قدیم که کلیت این پیکسل ها به صورت تجمعی و با هم کار می کردند، در ال سی دی های جدید آیفون همه این پیکسل ها به صورت منحصر به فرد کار کرده و اقدام به ارائه کیفیت تصویر روی موبایل می نمایند. با این ترتیب اگر هر پیکسل را به عنوان یک موتور مجزا در ال سی دی آیفون بدانیم، این ال سی دی از هزاران موتور قدرتمند ساخته شده است. رزولوشن تصویر ال سی دی نشان دهنده تعداد پیکسل های به کار گرفته شده در آن است.



این کیفیت که معمولا به صورت ضرب دو عدد نمایش داده می شود، شبکه پیکسل های ال سی دی آیفون را مشخص می نماید. یک عدد بزرگ که در ابتدا ذکر می شود نشان دهنده تعداد پیکسل ها در خط افقی ال سی دی آیفون است و عدد کوچکتر هم نشان دهنده تعداد پیکسل ها در خط عموی این ال سی دی است. با ضرب این دو عدد در هم می توانید تعداد کل پیکسل های هر ال سی دی را تشخیص دهید. در ال سی دی های جدید آیفون هر چقدر تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر و با کیفیت تری را به دنبال خواهد داشت.

هزینه تعویض ال سی دی ایفون

تعویض ال سی دی ایفون یا به طور کلی تعمیرات موبایل آیفون از مواردی می باشند که نمی توانیم برای آنها قیمت مشخصی تعیین کنیم ، به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام برای تعمیرات موبایل به جا های مختلفی مراجعه کرده تا بتوانیم مناسب ترین مکان را برای تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل ایفون انتخاب کنیم. یکی از دلایل اینکه نمی توان هزینه مشخصی را برای تعمیرات موبایل اختصاص داد می توان به سلیقه ای کار کردن و میزان مهارت افرادی که به عنوان تکنسین تعمیر موبایل شناخته می شوند اشاره کرد ، همچنین میزان زمانی که فرد برای تعمیر موبایل اختصاص می دهد نیز از عواملی می باشد که در تعیین قیمت برای تعویض ال سی دی موبایل ایفون می تواند بی تاثیر نباشد.
 



چرا ال سی دی آیفون یا بخش از آن بنفش یا تیره می شود؟

پیکسل های موجود در این ال سی دی دائما با روشن و خاموش شدن در حال استفاده شدن هستند. مانند هر قطعه برقی این پیکسل ها نیز به دلایل مختلف در معرض خرابی قرار دارند. با سوختن پیکسل ها در ال سی دی موبایل خود با پدیده ای به نام پیکسل مردگی در صفحه نمایش موبایل خود روبرو هستید که در ظاهر این پدیده به صورت بنفش شدن و یا تیره شدن ال سی دی خود را به نمایش می گذارد. در این مواقع چاره ای جز تعویض ال سی دی موبایل خود نخواهید داشت و امکان تعمیر پیکسل ها وجود ندارد.


دلایل خرابی ال سی دی آیفون چیست؟

همچنین لازم است تا کاربران با دلایل خرابی ال سی دی آیفون نیز آشنا باشند. این مهم باعث می شود تا آنها موبایل و صفحه نمایش موبایل خود را کمتر در معرض چنین خطراتی قرار داده و از این طریق بهترین عملکرد را در طول عمر بالا برای آن فراهم آورند. اما مهم ترین دلایل خرابی ال سی دی آیفون به شرح زیر است:
•    برخورد با آب در مدت طولانی
•    ضربه خوردن و شکستن
•    افتادن و ترک خوردن ال سی دی
•    استفاده نادرست از موبایل
•    شوک دمایی
•    نوسانات برق وارد شده به دستگاه در هنگام شارژ
•    سوختن پیکسل ها یا پیکسل مردگی
•    ایرادات نرم افزاری
 



کدام یک از ایرادات ال سی دی آیفون قابل تعمیر هستند؟

در قسمت قبل مهم ترین دلایل خرابی ال سی دی موبایل اپل را با هم مرور کردیم. کاربرانی که به دنبال جزئیات مربوط به این خرابی ها هستند می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را در سایت www.mobilefixiran.com در اختیار داشته و مطالعه نمایند. اما سوال مهمی که برای آن با کارشناس تعمیرات موبایل اپل در موبایل فیکس ایران همراه شدیم، روش های تعمیر این ایرادات است. تعمیر ال سی دی کاری بس حرفه ای بوده و نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد.
واقعیت این است که در اکثر مواقع امکان تعمیر ال سی دی آیفون وجود نداشته و کاربران تنها با تعویض این قطعه می توانند ایراد به وجود آمده را برطرف نمایند. تنها در صورت ترک برداشتن گلس موبایل است می توان با تعویض گلس ال سی دی را تعمیر کرد. در صورت بروز ایرادات نرم افزاری هم این امکان برای تعمیرکار وجود خواهد داشت. در بقیه واقع معمولا کار به تعویض ال سی دی آیفون می کشد.
نشانه های خرابی ال سی دی آیفون کدام است؟
اما آشنایی با نشانه های خرابی ال سی دی نیز برای کاربران لازم است. این مهم باعث می شود تا در صورت بروز هر کدام از این نشانه ها سریعا برای رفع آنها اقدام کرده و کار خیلی بیخ پیدا نکند. مهم ترین نشانه های خرابی این قطعه به شرح زیر است:
•    پرپر زدن صفحه نمایش در هنگام کار
•    کاهش کیفیت تصاویر در آن
•    بنفش شدن و یا تیره شدن قسمتی از ال سی دی
•    تار شدن صفحه نمایش
•    ترک برداشتن و یا شکستن تاچ ال سی دی
•    روشن نشدن صفحه نمایش
•    خراب شدن تاچ گوشی


 


برای تعمیر و یا تعویض تاچ ال سی دی آیفون چه باید کرد؟

تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی آیفون نیاز به تخصص، تجربه بالا و همچنین ابزارهای مناسب دارد. شرکت موبایل فیکس ایران با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در زمینه تعمیر این قطعه و همچنین دسترسی به ال سی دی اورجینال آیفون این خدمات را با بالاترین کیفیت برای کاربران فراهم آورده است. این خدمات می تواند دوباره کیفیت قبلی و اصلی صفحه نمایش موبایل شما را برگردانده و همه چیز را مانند روز اول نماید. همچنین این خدمات به همراه گارانتی ارائه می شود تا خیال کاربر از این بابت راحت باشد.

برگرفته شده از سایت موبایل فیکس (mobilefixiran.com)




وبگردی