آفتاب

مزایای شغل نجاری و کار با چوب در ایران و خارج



امروزه طراحان و دیزاینرهای دکور علاقه زیادی به استفاده از محصولات چوبی در صنعت دکور دارند. از این رو روز به رو به علاقه مندان رشته نجاری و کار با چوب افزوده می شود؛ چون که هم بازار شغلی خوبی دارد و هم در این رشته، خلاقیت بیشتر بیشتر می شود.

امروزه در هر خانه ای که وارد شوید با هر دکوراسیون طراحی یک سری کارهای چوبی و محصولات و فرآورده های آن استفاده شده است. امروزه طراحان و دیزاینرهای دکور علاقه زیادی به استفاده از محصولات چوبی در صنعت دکور دارند. از این رو روز به رو به علاقه مندان رشته نجاری و کار با چوب افزوده می شود؛ چون که هم بازار شغلی خوبی دارد و هم در این رشته، خلاقیت بیشتر بیشتر می شود. شغل نجاری همچنین بازار کار خوبی در ایران و هم در خارج از کشور دارد؛ در این مقاله نکات مهمی درباره کار با چوب و نجاری در ایران و خارج از کشور بیان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

نجاری فرصتی برای مهاجرت

یک سری مشاغلی وجود دارند که در هر جای دنیا طرفدار دارند؛ یعنی شما اگر این مهارت ها را بدانید هم در ایران و هم در خارج از ایران می توانید به درآمد برسید و برای خودتان مهارت و توانایی داشته باشید. این دست از شغل ها کم نیستند که یکی از آن کار با چوب می باشد. در واقع شغل نجاری یکی از این دست کارهاست؛ از این رو کسانی که طالب مهاجرت کرد و پیدا کردن کار در کشور دیگری هستند به نجاری و کار با چوب روی می آورند. مهارت و مدرک فنی و حرفه ای که در ایران می توانید با آن نجاری را یاد بگیرید در کشورهای معتبر دنیا قابل ترجمه و معتبر هستند و می توانید به راحتی با آن به کار کردن بپردازید.



چطور باید نجار شویم

برای این بخواهید نجار شوید؛ علاقه اولین نیاز شما برای رسیدن به این کار هست، همچنین شما باید از توانایی های فردی و بدنی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید به این کار برسید. همچنین برای این که نجار باشید می توانید کار تجربی انجام دهید؛ شاگرد باشید و به صورت عملی کار یاد بگیرید و هم می توانید دوره های هنرستان را در رشته های نجاری بگذرانید و هم بتوانید کارآموزی کنید و به مراکز فنی و عالیه نجاری بروید. این دو مدل راه وجود دارد تا شما بتوانید نجاری را یاد بگیرید. اگر هدفتان این است که بتوانید با شغل نجاری به خارج از ایران بروید باید به مراکز آموزشی بروید و پس از پذیرش در کار مد نظرتان، درس بخوانید و مدرک تان را ترجمه کنید و به خارج بروید تا بتوانید در آن جا هم کار کنید.

تاسیس کارگاه نجاری چه چیزهای می خواهد

برای این که کارگاه نجاری راه بیاندازید؛ باید یک سری تجهیزات و سرمایه اولیه داشته باشید. نجاری و کار با چوب ابزار آلاتی نیاز دارد که برای شما در قدم اول ممکن است مشکل باشد تهیه آن ها؛ اما با کم کم کار کردن می توانید به خوبی از پس این کار برآیید. برای تاسیس کارگاه نجاری بیشتر از هر چیز دیگری باید حوصله داشته باشید و کار با ابزار آلات نجاری را بیاموزید.



وظایف شغل نجاری

یک نجار باید یک سری کارهای مشخصی را در هر جای دنیا که باشد چه در ایران چه در خارج انجام دهید که عبارتند از:
•    شناخت مدل های چوب
•    طراحی وسایل
•    شناخت درخواست مشتری
•    نحوه کار کردن با وسایل
•    اندازه گیری دقیق
•    ساخت وسیله با سلیقه مشتری

پیشرفت در شغل نجاری

برخی از شغل ها وجود دارند که پیشرفت در آن ها حد و مرز ندارد؛ نجاری و کار با چوب یکی از آن هاست. در این شغل اولین چیز تجربه است و دومین مهارت و خلاقیت. شما می توانید با استفاده از چوب بیش از حد مدل دربیاورید. هر اندازه که مدل کار شما با سلیقه بازار و مشتری هم خوانی داشته باشد؛ فروش و پیشرفت شما خیلی بالاتر خواهد رفت. اگر بتوانید در این کار به مهارتی برسید که مدل هایی بزنید که قبلا افراد دیگر آن ها را نزده اند و بتوانید آن ها را به بازار معرفی کنید ره صد ساله را یک شبه خواهید رفت. در نجاری پیشرفت خیلی به توسعه فردی خودتان بستگی دارد همه چیز مدل و کار نیست؛ شما باید با مشتری هم بتوانید ارتباط برقرار کنید. خیلی از افراد هستند در این دنیا که مهارت های بالایی دارند اما چون توانایی برقراری ارتباط ندارند به خوبی نمی توانند با دیگر افراد ارتباط برقرار کنند و خدمات خودشان را معرفی نمایند. شما چه در ایران و چه در خارج از ایران اگر بخواهید پیشرفت کنید باید بتوانید ارتباط برقرار کنید و مشتری مدار باشید. پس روی مهارت های خودتان هم کار کنید.



نجاری در کشورهای جهان

نجاری در کشورهای مختلف جهان یک سری درآمد مشخصی دارد به عنوان مثال سه کشور پر مهاجرت جهان شامل امریکا، استرالیا و انگلستان یک سری درآمد دارد. در کشور امریکا برای نجارها حدودا 40.000 دلار در سال درآمد دارد و همین طور در استرالیا 48.000 دلار و در انگلستان هم برای افراد کم تجربه 24.000 دلار است.




وبگردی