آفتاب

چگونه یک جراح بینی خوب برای عمل خود انتخاب کنیم؟



یکی از عمده ترین پارامتر ها برای برآیندی رضایت بخش در عمل جراحی بینی انتخاب جراح بینی خوب است. چنانچه عمل جراحی بینی یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین رشته ها در انواع مختلف جراحی های زیبایی در دنیا به شمار می آید، شما بایستی حداقل یک جراح ح خبره در این حیطه با پیشینه جراحی ارزشمند و با سابقه ای درخشان پیدا نمایید.

هرچند جراحان متعدد و فراوانی هستند که این ملاک ها را محقق می سازند ولی شمار بسیاری از آنها وجود دارند که از این خصوصیات مبرا هستند. در این صورت پژوهشی موشکافانه و از روی آگاهی کاملا الزامی است. همانطور که عمل بینی یک پروسه انتخابی غیر الزامی و غیر ضروری است لذا بررسی جوانب مختلف از  وضعیت و اسناد پزشک جراح امری لازم و ضروری است. از این رو می توان گفت عدم اجرای این کار  و نیز عدم توجه به تمامی جزئیات آن از سوی فرد بیمار به مفهوم قمار بازی با صورت خود است.
با دقت بر اینکه سطح کیفی جراحی بینی شما به میزان بسیاری به سطح کیفی جراح وابسته است، اغلب پیدا نمودن و انتخاب جراح بینی خوب برای عمل جراحی بینی کاری بس دشوار است. متاسفانه هیچ راه مطمئنی برای دستیابی به جراح مطلوب و خوبی وجود ندارد. افزون بر این ماخذ اطلاعاتی امکان دارد غلط، ناتمام، ناقص و یا با دستیابی دشوار باشند. سرانجام بایستی مطلوب ترین معلومات گردآوری شده از ماخذ موجود را دسته بندی کرده، پس از آن به دقت مورد ارزشیابی و تطبیق قرار دهید تا مطلوب ترین آپشن احتمالی را به دست آورید، این پروسه می تواند وقت بر و دشوار باشد ولی همواره برای اکثر اشخاص می تواند نتیجه بخش باشد.دکتر علی نبی پور متخصص گوش و حلق و بینی در کرج در رابطه با انتخاب بهترین  جراح بینی در کرج راهکارهایی را ارئه می دهد.



آشنایی با نکات مهم در خصوص انتخاب جراح بینی خوب

اگر تمایل به اعمال جراحی بینی دارید بایستی تصمیمات لازم و عمده ای را در این حیطه بگیرید. در صورتی که خیلی از اشخاص زمان فراوانی را صرف اندیشیدن به جراحی و برایند عمل جراحی بینی می کنند، اما موضوع عمده در انتخاب جراح بینی خوب، ماهر و با تجربه است. هر فردی نمی تواند عمل بینی موفق و مطلوبی داشته باشد. سرچ به واسطه اینترنت یا نظرات و پیشنهادات دوستان و اطرافیان  می تواند منشا اساسی برای پیدا نمودن یک جراح بینی باشد ولی همانند یک کاندید عمل زیبایی بینی بایستی پیش از تصمیم گیری ارزشیابی درست و مطلوبی انجام دهید. دقت به پارامتر های زیر می تواند در انتخاب جراح بینی خوب به شما یاری رساند.
• تحصیلات
کلیه جراحان بینی بایستی بورد تخصصی داشته باشند. جراحی بینی و انجام عملیات مربوط با آن دارای یک پروسه دشوار و پیچیده ای است که به سالیان طولانی تجربه و تخصص نیازمند است. دارا بودن بورد تخصصی معمولا به شخص بیمار این اطمینان را می دهد که جراح بینی تبحر و تسلط پزشکی مدنظر برای جراحی را خواهد داشت. تنها داشتن بورد تخصصی کفایت نمی کند و جراح بایستی از تازه ترین شیوه های مدرن و روز دنیا برای اقسام جراحی بینی و سایر جراحی های همزمان با این جراحی آگاهی داشته باشد.
 



• تجربه
یکی از نکات مهم در خصوص انتخاب جراح بینی خوب تجربه می باشد. افزون بر تحصیلات داشتن تجربه و سابقه طولانی مدت در عمل بینی می تواند در انتخاب مطلوب جراح کمک شایانی نماید. بعضی از جراحان بینی امکان دارد به یک نوع جراحی تسلط بیشتری داشته باشند که جراحی مدنظر بیمار بایستی جز یکی از چند جراحی پرتکرار جراح مرتبط باشد. برای مثال جراح بینی متخصص بایستی در طول ۵ سال هفته ای دست کم ۱ الی ۲ بار جراحی انجام داده باشد. جراحی بینی معمولا یک هنر مبهم به شمار می آید که جراح بایستی آن را به مدت زمان زیادی امتحان نمایید. اعمال زیاد جراحی بینی در گذر سال های طولانی می تواند این اعتماد را به شخص بیمار بدهد که به انتخاب جراح بینی خوب دست زده است.
• انتخاب مطابق سلیقه خود
معمولا تفسیر زیبایی امکان دارد  از نظر هر کسی متفاوت باشد. به عنوان مثال مدل کار جراح بینی که به عقیده اطرافیان  جذاب و شیک است امکان دارد از نظر شما زیاد زیبا نباشد. بدین جهت نمی توان فقط بر اساس پیشنهاد دوستان و اطرافیان، جراح بینی استخوانی و یا گوشتی خود را برگزید بایستی آن را مطابق سلیقه خود انتخاب نمود.
• مرور عکس های قبل و بعد بیماران
دیدن تصاویر پیش و پس از عمل جراحی  بیماران برای شناسایی کار جراح بینی می تواند خیلی سودمند واقع شود. هیچ چیزی نمی تواند همانند این تصاویر نشان دهنده تبحر و تخصص جراح بینی باشد. از متخصص خود تصاویر پس و پیش از عمل جراحی بیماران که از نظر سن و شکل بینی شبیه شما هستند را بخواهید. این می تواند مشخصه مطلوبی برای انتخاب جراح بینی خوب باشد.
• صرف وقت لازم برای مشاوره و پاسخ به پرسش های بیمار
از دیگر نکات مهم در خصوص انتخاب جراح بینی خوب که بایستی به آن توجه نمود این است که زمانی که جراح پیش از جراحی برای شخص مورد نظر می گذارد نمایانگر مقدار زمانی است که در طول جراحی و برای مواظبت های پس از جراحی بینی به او اختصاص می دهد. مطلوب است جراح وقت کافی و لازمی را برای جواب به کلیه پرسش های بیمار و برطرف نمودن ابهامات صرف نماید.


 


• گفتگو با بیماران قبلی
یکی از مطلوب ترین روش های کسب آگاهی در خصوص جراحی بینی  به گفته دکتر علی نبی پور متخصص جراحی بینی در کرج گفتگو با بیماران قبلی و دانستن نظرات آنها می باشد. می توانید از منشی پزشک خود تقاضا کنید تا بعضی از بیماران را به شما معرفی نماید و یا اینکه خودتان از اطرافیان و دوستان در این خصوص پرسش نمایید. البته بایستی این موضوع را در نظر داشته باشید که بعضی از بیماران انتظارات غیر عاقلانه یا نشدنی دارند که با جراحی مقدور نخواهد بود به عنوان مثال احتمال کم نمودن قطر پره های بینی امکان پذیر نیست و یک بیمار امکان دارد بدین جهت بگوید از جراحی بینی ناراضی هستم.

• پژوهش در خصوص سطح کیفی بیمارستان یا کلینیک
از دیگر نکات مهم در خصوص انتخاب جراح بینی خوب توجه به سطح کیفی بیمارستان یا کلینیک است. همانطور که بیمارستان یا کلینیک جراح، مکانی است که جراحی در آن صورت می گیرد سطح کیفی سرویس های آن از اهمیت ویژه برخوردار است. افزون بر این وضعیت مکانی بیمارستان عمل بینی را مدنظر قرار دهید. برای مثال زمانی که بیمار برای آزمایش های ضروری پیش از عمل جراحی بینی ناچار است به کلینیک یا بیمارستان رجوع نمایند وضعیت مکانی آن بایستی به نوعی باشد که شخص به دلیل فاصله زیاد کسل و مایوس نشود.





وبگردی