آفتاب

آشنایی با حرفه ریمپ ایسیو و مزایا و معایب آن در خودرو



فناوری خودرو و ماشین سازی هر روزه پیشرفت داشته است. امروزه با تغییرات اساسی در سیستم کنترل خودرو، آموزش ریمپ به یکی از مهم‌ترین مسائل در کنار دیگر اطلاعات و آگاهی‌ها در زمینه خودرو و سیستم داخلی آن تبدیل شده است.

 در زمانه حال و کنونی ما داشتن اطلاعاتی در زمینه ریمپ ایسیو برای تمامی دارندگان اتومبیل‌های ایرانی و خارجی یک امر اساسی به شمار می‌رود. چرا که داشتن اطلاعات و آگاهی‌ها شما در نگهداری و مراقبت از ماشین و قطعات آن همراهی خواهد کرد و همچنین از صرف هزینه‌های اضافه بی نیاز خواهید بود. علاوه بر این دسته افراد گذراندن دوره‌های آموزش ریمپ برای علاقمندان به این حوزه به خصوص افرادی که در حوزه الکترونیک تحصیل کرده و به کار در این حوزه اشتیاق دارند، ضروری می‌باشد. برهمین اساس است که می‌خواهیم این مقاله را به موضوع آموزش تخصصی ریمپ اختصاص دهیم و همراه با تعریف ریمپ و کارکردها و مزایا و معایب آن، شما را برای دریافت آموزش‌های لازم و با کیفیت راهنمایی نماییم. پس تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

ایسیو چیست؟

اولین و اساسی‌ترین بخشی که باید به آن بپردازیم تعریف ریمپ ایسیو می‌باشد. در وهله اول باید بدانید ایسیو(ECU) چیست و سپس باید اطلاع یابید که ریمپ ایسیو به چه معنا است.

ایسیو در سیستم الکترونیکی خودروها حکم مغز خودرو را دارد. یعنی همانند CPU  و مغز، پردازش‌ها را انجام می‌دهد. ایسیو سیستم کنترل الکتریکی بر روی خودرو شما محسوب می‌شود که دستور سنسورهای مختلف خودرو همانند سنسور دمای آب، سطح روغن موتور، تستر میل بادامک، زاویه دریچه گاز و غیره را دریافت می‌کند و بهترین عملکرد و پاسخ را خواهد داد. به سخن دیگر ایسیو یک پردازش‌گر قوی بر روی موتور است که میزان ورودی‌ها و خروجی‌ها در فرآیند احتراق تا راه اندازی و غیره را کنترل و مدیریت می‌نماید.

ریمپ ایسیو چیست؟

حال ریمپ به چه معنا است. اکثر خودروها به سیستم مدیریت الکترونیکی یا همان ایسیو مجهز می‌باشند. ریمپ ایسیو به معنای باز پردازش ایسیو می‌باشد. فرآیند ریمپ ایسیو به معنای تنظیم و کالیبره کردن دوباره پیشرانه به طریق برنامه‌ریزی نرم افزار و یا فریمور ایسیو در سطحی پیشرفته و به منظور ارتقاء عملکرد موتور می‌باشد. روند ریمپ کردن امری تخصصی است و نیاز به گذراندن دوره آموزش ریمپ از طریق آموزشگر ماهر و حرفه‌ای در فضایی کاملاً تخصصی دارد. انجام ریمپ ایسیو نیاز به دانش، علم و تجربه دارد و بنا به این امر نباید انجام این روند را به هر مجموعه‌ای که می‌یابید بسپارید. اگر به آموزش تخصصی ریمپ و یا آموزش تعمیرات ریمپ علاقمند هستید، با مجموعه آرمان خودرو، دوران آموزشی خود را بگذرانید تا در این حوزه به یک متخصصص تبدیل شوید.

لزوم ریمپ ایسیو در چیست؟

شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که با وجود تنظیم سیستم ایسیو در کارخانه چه نیازی به تنظیم مجدد سیستم پردازشگر الکتریکی موتور یا همان ایسیو وجود دارد؟ بنا به چند دلیل اغلب ریمپ ایسیو به یک نیاز اساسی تبدیل می‌شود. کارخانه به تولید عمده خودرو با یک سطح یکسان و تنظیمات یکسان می‌پردازد. در حالی که به خوبی می‌دانید که شرایط آب و هوایی متفاوت در هر منطقه اثرات متفاوتی بر روند عملکرد موتور خواهد داشت و باید متخصصان در این حوزه بتوانند با توجه به موقعیت آب و هوایی و شناسایی آن تنظیمات درست را انجام دهند و عملکرد مصرف و خروجی سوخت موتور را به مناسب‌ترین حالت ریمپ کنند. به عنوان نمونه خودرو چری آریزو توربو برای عملکرد صحیح نیاز به سوخت بنزین با اکتان مناسب دارد و در غیر این صورت با اُفت شدید توان موتور و یا ایجاد صدای ناک می‌شود. در این مورد باید حتماً ریمپ ایسیو انجام گردد. برخی از ماشین‌ها نیز که به تغییر موتور می‌پردازند و یا از ماشین برای هدف‌هایی همچون پیست‌ها و رالی‌ها بهره می‌برند نیازمند ریمپ ایسیو خواهند بود. بر این اساس است که اغلب خودروهای امروزه به منظور بهبود کیفیت پیشرانه نیازمند ریمپ هستند.

مزایای ریمپ ایسیو خودرو

اگر به دنبال آموزش ریمپ هستید و یا می‌خواهید ریمپ را بر روی خودرو خود انجام دهید باید با مزایا و معایب آن آشنایی داشته باشید.

  • مزایای ریمپ:
    • کالیبرایسون دقیق
    • ریپ یک علم تخصصی در جهت ارتقاء عملکرد موتور
    • هماهنگی با شرایط محیطی که خودرو در آن وجود دارد
    • بالا بردن عمر مفید خودرو
    • محافظت از ایجاد صدای ناک در خودرو
    • بهره‌گیری از تمامی امکانات ایسیو

معایب ریمپ ایسیو

ریمپ جهت هماهنگ‌سازی و بهسازی خودرو انجام می‌شود. اما در یک صورت انجام این عمل کاملاً مضر خواهد بود. اگر شما ریمپ خودرو را به فردی غیر متخصص که آموزش تخصصی ریمپ را نگذرانده است و به دانش و علم روز آشنایی ندارد، خودرو خود را با آسیب مواجهه کرده‌اید. ریمپ در واقع بازتنظیم ایسیو به منظور ارتقاء عملکرد خودرو و هماهنگی آن با نیازها و محیط است. نه صرفاً بالا بردن شتاب و غیره. بر این اساس به حتم با مجموعه‌ای معتبر و متخصص به علم الکترونیک فرآیند ریمپ را انجام دهید. همچنین برای گذراندن دوره آموزش تخصصی ریمپ  به مجموعه‌ای متخصص و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

آموزش تعمیرات ایسیو را کجا بگذارنید؟

شما چه به دنبال آموزش ریمپ باشید و چه به دنبال آموزش تعمیرات ایسیو، نیاز به همراهی مربیان و متخصصانی دارید که با دانش و آگاهی به علم روز و همچنین تجربه و تخصص بتوانند شما را به صورت کامل همراهی نمایند و به جز دوره‌های تئوری، آموزش را به صورت عملیاتی نیز به شما ارئه دهند و در دنیای واقعی کار نیز شما را همراهی کنند تا به درجه تبحر و تخصص در این زمینه برسید و بنا به علاقه و اشتیاق خود رشد و پیشرفت نمایید. ما برای این امر آموزشگاه آرمان خودرو را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا آموزشگاه آرمان خودرو را پیشنهاد می‌کنیم؟

آموزشگاه آرمان خودرو یکی از مجموعه‌های تخصصی و حرفه‌ای در زمینه آموزش ریمپ می‎‌باشد. این مجموعه با همراهی مربیان که در حوزه الکترونیک تحصیلات آکادمیک دارند شما را با دوره‌های تخصصی آموزش تعمیرات ایسیو همراهی خواهند کرد تا بتوانید ضمن دریافت اطلاعات تخصصی و علمی، در زمینه عملیاتی نیز با حضور در دفاتر فنی آرمان خودرو تجربه‌های لازم را به دست آورید. همچنین با گذران موفق دوره آموزش ریمپ شما می توانید جهت شروع کار در دفاتر فنی آرمان خودرو در سراسر کشور مشغول به کار شوید و از همراهی و پشتیبانی متخصصان و کارشناسان در حین کار و در صورت نیاز و بر خوردن به مشکل برخوردار شوید.

جهت شرکت در دوره‌های آموزش تخصصی ریمپ می توانید از طریق وبسایت(arman-ecu.ir) با اموزشگاه تخصصی آرمان خودرو تماس داشته باشید و جهت ثبت نام در دوره اقدامات لازم را طبق راهنمایی سایت انجام دهید. تلاش مجموعه آرمان خودرو آموزش ریمپ به صورت علمی و کاربردی است تا دریچه‌هایی از علم روز را برای شما علاقمندان این حوزه بازنموده و زمینه پیشرفت شما را فراهم نمایند.




وبگردی