آفتاب

جهرم دوباره به وضعیت قرمز کرونا بازگشت



معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: به دلیل شیوع گسترده کرونا مجددا وضعیت این شهرستان از امروز (نهم تیرماه ۹۹) قرمز شد.

ایرنا: مهدی شفیعیان، دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان شهرستان جهرم با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود، برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شهرستان ممنوع است، اظهار داشت: حاضر نیستیم به خاظر تشکیل یک زندگی جدید, سلامت میهمانان به خطر بیفتد و شهروندی جان خود را از دست بدهد.

با اوضاع فعلی، کرونا دوباره جهرم را به تعطیلی می‌کشاند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم امروز (نهم تیرماه) در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این روزها وضعیت بیماری کرونا در جهرم به گونه‌ای است که چاره‌ای جز تعطیلی‌های گسترده وجود نخواهد داشت.
دکتر محمد رحمانیان افزود: روال افزایش غیر قابل باور شمار مبتلایان و در پی آن تعداد بیماران بستری، به احتمال زیاد بیمارستان‌ها را با بحران کمبود تخت مواجه خواهد کرد، مخصوصا تخت‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) که یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در میزان مرگ و میر است.
وی اظهار داشت: در این شرایط که وضعیت اقتصادی مناسب نیست، مایل نیستیم دوباره این شهرستان را به تعطیلی بکشانیم اما بدون تردید ادامه این روند چاره دیگری برای مسوولان این شهرستان باقی نخواهد گذاشت.

رحمانیان گفت: شرایط این بیماری به گونه‌ای است که سهم مردم و کادر بهداشت و درمان در پیشگیری از آن به یک اندازه است، اگر مردم رعایت نکنند، کنترل این بیماری از توان بهداشت و درمان شهرستان خارج است به ویژه در این شرایط که خستگی چهار ماهه بر کادر بهداشت و درمان مستولی شده است.

او اضافه کرد: در چنین شرایطی، برگزاری مراسم عروسی و حتی ترحیم یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتقال این ویروس ست.
رحمانیان، همچنین بر استفاده همگان از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله‌ فیزیکی به عنوان ۲ رکن اصلی در پیشگیری از این بیماری تاکید و بیان کرد: از طرف همه کادر بهداشت و درمان این شهرستان از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که با رعایت اصول بهداشتی، از بروز یک بحران در این منطقه جلوگیری کنند.

شهروندان با عدم رهاسازی زباله در معابر عمومی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند
معاون خدمات شهری شهرداری جهرم نیز به ایرنا اظهار داشت: این معاونت، ضدعفونی معابر این شهر را در دستور کار قرار داده و این کار آغاز شده است.
بهمن زارعیان با تاکید بر اینکه مردم نیز باید در این روزهای سخت به پاکیزگی شهر کمک کنند، گفت: شهروندان باید از رها سازی زباله در معابر عمومی خودداری و با این عمل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند، همگان نیز باید مراقب باشیم که با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط شهر، زحمات پاکبانان را دو چندان نکنیم.
وی، با بیان اینکه واحدهای زیر مجموعه این معاونت در آماده باش کامل هستند، بیان کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در کنار اداره خدمات شهری، معابر سطح شهر را ضدعفونی می‌کنند، همچنین مدیریت حمل و نقل شهرداری جهرم، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده شهروندان از ماسک در وسایل نقلیه عمومی را در دستور کار قرار داده است.

جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (نهم تیرماه ۹۹) تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشورمان به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید




وبگردی