آفتاب

جنجال سفیر اسرائیل در سازمان ملل با تصویر هیتلر



ایسنا نوشت: سفیر رژیم صهیونیستی در حالی که عکس هیتلر را در دست داشت تلاش کرد به جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت آنروا یورش ببرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی درحالی که عکس هیتلر را در دست داشت تلاش کرد به جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت آنروا "آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی" یورش ببرد اما نگهبانان مقر سازمان ملل مانع ورود وی شدند.



وی در توییتی در پیامی اعتراض آمیز علیه سازمان ملل نوشت: در اوایل مذاکره درباره آنروا نیروهای امنیتی مانع شدند که من اسناد قاطعانه‌ای را درباره یهودستیزی و اقدامات تحریک آمیز آنروا در نهادهای آموزشی‌اش ارائه بدهم. باعث شرمساری است که در سالن مجمع عمومی سازمان ملل این اکاذیب گفته می‌شود و اسناد و مدارک و حقیقت کنار گذاشته می‌شود. من به مبارزه برای نشان دادن حقایق ادامه می‌دهم.

فیلیپه لازارینی، کمیسر آنروا در گزارشی به کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران مالی این آژانس اعلام کرده بود که ادعاها درباره اینکه روش‌های تدریس در مدارس آنروا به دنبال یهودستیزی و خشونت است، درست نیست.

گلعاد آردان در بیانیه‌ای گفته بود که پاسخ وی به لازارینی است و از آنروا و کمیته مربوط به رصد نقض‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی انتقاد می‌کند. وی گفته بود که آنروا و این کمیته علیه اسرائیل هستند.

این سفیر گفت که او ثابت خواهد کرد که روش‌های تدریس آنروا بر مبنای یهودستیزی است و از کمیته مذکور به دلیل نادیده گرفتن "سرکوب ساکنان غزه توسط حماس" و نقض حقوق بشر توسط تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد خواهد کرد.




وبگردی