آفتاب

برجام، کابوس صهیونیست‌ها؛ توطئه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران



رژیم صهیونیستی که به خوبی از امتیازهای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برای جمهوری اسلامی ایران آگاه است، با هدف جلوگیری از اجرای یکی از مهم ترین بندهای این توافق تاریخی، با طرح ادعاهای واهی، دولت ترامپ را در تقلا برای جلوگیری از لغو تحریم تسلیحاتی ایران همراهی می‌کند.

ایرنا: دنی دنون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در راستای تقلای این رژیم در چارچوب برجام‌ستیزی دولت ترامپ، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است؛ اقدامی که در راستای تقلای جمهوریخواهان آمریکا برای بی اثر کردن برجام به عنوان یکی از تاریخی ترین توافقات بین الملی ارزیابی می شود.

به گزارش تارنمای جروزالم پست، دنون روز گذشته در بیانیه ای با اشاره به پایان دوره ممنوعیت معاملات تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر(27 مهر) مدعی شد: به محض لغو این تحریم ها، جمهوری اسلامی به واردات و صادرات انواع سامانه های تسلیحاتی شامل تانک، سیستم توپخانه ای، ناوجنگی، زیردریایی، هواپیما،موشک و دیگر تسلیحات ادامه خواهد داد.

وی از شورای امنیت خواست «با تلاش جدی و بسرعت برای پاسخ به ناقضان  این تحریم در ایران پاسخ دهد و از همه ابزارهای لازم برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ببعد از پایان ضرب الاجل اکتبر اقدام کند.

سفیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران با «انتقال غیرقانونی سلاح به گروه های نیابتی خود در لبنان، سوریه، عراق، یمن و به تازگی لیبی تحریم تسلیحاتی را نقض کرده است».

وی گفت:«انتقال آزادانه سلاح در سراسر خاورمیانه و استفاده از شبه نظامیان مسلح و گروه های تروریستی تهدید راهبردی نه تنها علیه اسرائیل بلکه سراسر منطقه است.»

این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شد ایران ... نه تنها قطعنامه 2231 شورای امنیت بلکه قطعنامه های 1701 و 1559 این نهاد سازمان ملل را نقض می کند.

رژیم صهیونیستی، به عنوان پر و پا قرص ترین همراه دونالد ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، در تقلا است تا با طرح بهانه های واهی و باتلاش برای تهدید جلوه دادن ایران، در مسیر اجرای یکی از مهم ترین بندهای برجام سنگ اندازی کند زیرا به خوبی از مزایای برجام و مفاد مختلف آن برای جمهوری اسلامی ایران آگاه است.




وبگردی