آفتاب

آلودگی هوا در کلانشهرها در روز اول بازگشایی مدارس



هوا در برخی کلانشهرها در روز اول مدارس آلوده شده است.

خبرآنلاین: همزمان با روز اول مدارس، هوا در برخی کلانشهرهای کشور آلوده شده است.

هوای مشهد با شاخص آلودگی ۱۰۵ برای گروههای حساس آلوده شده و در اصفهان و تهران نیز سازمان محیط زیست از آلودگی هوا خبر می دهد. همچنین در استان مرکزی هوا برای گروههای حساس آلوده است.

در این رابطه  رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت آلاینده‌های هوای در اراک و شازند روز شنبه بیش از حد استاندارد است و هوای این مناطق برای گروه‌های حساس سنی ناسالم است.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از  ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک شبانه‌روز اخیر به ۱۰۷ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی بوده است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ساعت  ۱۰ صبح امروز (شنبه) هم به ۱۳۳ رسیده که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است و این شاخص در شازند هم در این ساعت به ۱۲۳ رسیده که ساکنان این خطه به‌ویژه گروه‌های حساس هوای ناسالم در اختیار دارند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آلاینده مسئول ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و منشا آن گردو غبار منطقه‌ای است.

محرابیان توصیه کرد: شرایط هوایی امروز برای گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان خطرناک است که باید تا حد امکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.




وبگردی