آفتاب

دانش‌آموزان پایه اولی یک روز در هفته در مدرسه حضور داشته باشند



سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها به صورت گروهی و چند نفر حداقل یک روز در مدرسه حضور داشته باشند.

ایرنا: علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه منیره عاصمی افزود: امیدواریم با فراهم شدن مقدمات با کمک اولیا و مربیان زمینه بازگشایی آرام و تدریجی مدارس را متناسب با شرایط هر منطقه از کشور مهیا شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس فعال شود، باید تلاش شود تا سلامت دانش آموزان تضمین و تامین شده و زمینه حضور آن‌ها در مدارس مهیا شود.  

سرپرست آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سال تحصیلی در فضای مجازی و شاد آغاز می شود البته دانش آموزان  پایه اول ابتدایی با رعایت پروتکل ها به صورت گروهی و چند نفر حداقل یک روز حضور داشته باشند و با معلم خود ارتباط برقرار کنند.

کاظمی با بیان اینکه سه گام برای بازگشایی مدارس طراحی شده است، گفت: کلاس های درس مدارس با جمعیت کم روستایی و عشایری که زیر ۷۵  دانش‌آموز دارند، آموزش به صورت حضوری است.

وی افزود: اختیار حضوری بودن کلاس‌های درس در مدارس پرجمعیت با توجه به شرایط مدرسه و منطقه به شورای مدرسه واگذار شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس در همه کشورها آخرین مکان برای تعطیلی و اولین مکان برای بازگشایی بوده است چراکه  آسیب‌های عدم حضور دانش آموزان در کلاس به ویژه در ابتدایی که باید مهارت‌های پایه ای سواد تقویت شود، جبران ناپذیر است.

کاظمی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت حضوری و ۷۰ درصد مجازی است تا زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم شود.

وی درباره واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان توضیح داد: واکسیناسیون معلمان پایان یافته و واکسیناسیون دانش‌آموزان در حال انجام است و همچنین برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرانه بهداشتی براساس کمک‌های سازمان برنامه و بودجه به مدارس واریز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:رعایت فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی یکی از الزامات حضور دانش‌آموزان در مدارس است.

آیین نامه رتبه بندی فرهنگیان طراحی می‌شود

کاظمی همچنین درباره تامین نیروی انسانی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش هر سال نیروهای بسیاری بازنشسته دارد که ۵۰ درصد کمبود نیروی انسانی را از طریق بازنشستگان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: پیگیری دغدغه‌های فرهنگیان وظیفه‌ماست، باید در رسانه‌ها از موضوعات حقوقی معلمان کمتر حرف بزنم.  آیین نامه رتبه بندی طراحی می‌شود تا با اعتبار لازم در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.




وبگردی