آفتاب

پاکستان هم مقابل والیبال ایران حرفی برای گفتن نداشت



تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا هم به یک پیروزی آسان دیگر دست یافت.

ایرنا: تیم ملی والیبال ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در آخرین بازی مرحله نخست مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف پاکستان رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران رقم خورد.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، صابر کاظمی، جواد کریمی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان اصلی ایران در این مسابقه بودند.

شاگردان بهروز عطایی با سه برد و ۹ امتیاز، با اقتدار راهی دور بعدی مسابقات شدند. در این مرحله ایران باید در گروه F با پاکستان، کره جنوبی و چین تایپه رقابت کند.

رحمان محمدی‌راد سرمربی سپاهان و مربی پیشین تیم ملی ایران هدایت پاکستان را بر عهده دارد و این تیم را به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا رساند.

تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات فردا استراحت می‌کنند و از روز پنجشنبه رقابت‌ها از سر گرفته می‌شود. ایران در مرحله بعد ابتدا به مصاف تیم اول گروه D می‌رود و سپس با تیم دوم این گروه روبرو می‌شود. کره جنوبی و چین تایپه که پیش از این صعود خود را قطعی کرده‌اند امروز به مصاف هم می‌روند تا صدرنشین گروه D مشخص شود.

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره محسوب می‌شود.

هدایت تیم ملی ایران در این مسابقات بر عهده بهروز عطایی قرار دارد. میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور هم ۱۴ بازیکن ایران در این مسابقات هستند.




وبگردی