آفتاب

فرهاد مجیدی؛ اقبالی بلند با درخواست‌ها و گلایه‌هایی ناتمام



جذب بازیکنان موثر، اضافه شدن گابریل پین ایتالیایی و اردوی هشت روزه‌ پیش از بازی امشب برابر الهلال عربستان بهترین اتفاق ممکن برای فرهاد مجیدی است؛ او البته کماکان به این‌ها راضی نیست و در نشست خبری این بازی بین‌المللی می‌گوید تیمش با وجود «کارشکنی‌های زیاد» و «مشکلات» آماده‌ی بازی امشب شده است.

خبرآنلاین: شاید در میان مربیانی که در این چند سال به استقلال آمده‌اند، کمتر مربی را پیدا کنید که مثل فرهاد مجیدی تقریبا هر آنچه خواسته، فراهم شده است. لیست درخواست‌های فرهاد مجیدی را با آنچه برای او در این چند ماه اخیر فراهم شده مقایسه کنید. قطعا مجیدی بخت بلندی داشته که تقریبا تمام و کمال هر چیزی را که خواسته بدست آورده است.

از اصرارش برای استخدام گابریل پین ایتالیایی که در بدترین وضعیت ارزی کشور برآورده شده بگیرید تا اردوی هشت روزه برای این تک بازی- که همین اردو هم احتمالا ده‌ها هزار دلار خرج روی دست باشگاه گذاشته است.

برای اینکه شما هم مجیدی را مربی خوش‌ اقبالی در مقایسه با اسلاف خودش در باشگاه استقلال بدانید، از همین آخری شروع می‌کنیم. مقایسه وضعیت سفر استقلال با پرسپولیس و تراکتور (دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا) نشان می‌دهد که چگونه هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال خواسته سرمربی تیم‌شان را فراهم کرده‌اند تا او بتواند با کمترین دل‌نگرانی تیمش را آماده بازی با الهلال عربستان کند؛ دیداری که برد و باختش می‌تواند سرنوشت متفاوتی را برای آبی‌ها در آستانه‌ی آغاز فصل تازه لیگ ایران رقم بزند.

هواداران استقلال که پس از ناکامی چند ساله‌ی این تیم در لیگ برتر، فصل قبل هم با شکست برابر فولادِ جواد نکونام قهرمانی جام حذفی را از دست داده‌اند، دیگر تحمل شکست و ناکامی در پایان فصل جدید را ندارند و امیدوارند هر طور شده تیم‌شان در این فصل به قهرمانی در لیگ برتر برسد و اجازه ندهد، پرسپولیس، رقیب سنتی به پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برسد.

اگر استقلال امشب در این بازی مهم و حیثیتی برای فوتبال ایران ببرد، هواداران این تیم امیدوار خواهند بود که این فصل، فصلِ آنها خواهد بود اما اگر قرار باشد باخت‌های استقلال با مجیدی در بزنگاه‌های حساس- مانند آنچه در فینال جام حذفی اتفاق افتاد- ادامه داشته باشد، آینده برای آبی‌های تهران در صورت حفظ مجیدی با تردیدهای زیاد همراه خواهد بود. شاید همین موضوع باعث موضع‌گیری‌های مجیدی شده تا جایی که او در نشست خبری خارج از کشور با پوشش رسانه‌ای بین‌المللی هم دست از انتقاد و گلایه بر نمی‌دارد. مجیدی می‌داند که اگر در بازی امشب هم «در» برای استقلال با او، بر همان پاشنه فصل قبل بچرخد، جایگاهش را به عنوان یک مربی در میان هواداران استقلال از دست خواهد داد و این چیزی نیست که مطلوب سرمربی جوان آبی‌ها باشد.




وبگردی