آفتاب

باز شدن پای قارچ سیاه به فارس



جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک روند شیوع کرونا در فارس نزولی است که نشان از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۷۰ درصد دارد.

ایسنا: عبدالرضا قاسم‌پور عصر شنبه ۱۳ شهریور در نشست مجازی با خبرنگاران اعلام کرد که درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به زیر ۳۰ درصد و درصد بهبودی به ۹۶ درصد رسیده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به بررسی تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در استان، گفت: مشکلی از بابت تزریق واکسن کرونا در حال حاضر در استان نداریم و شهرستان‌های فارس هر کدام دارای یک مرکز تجمیعی واکسن و مراکز کوچک تزریق واکسن هستند تا شاهد تجمع نباشیم.

قاسمپور افزود: در شیراز ۱۴ مرکز واکسیناسیون وجود دارد که سه مرکز خودرویی و مابقی مراکز و سالن‌های ثابت است و ادارات و سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و نظامی برای تامین فضا و نیروی انسانی مراکز واکسیناسیون، اعلام آمادگی کرده‌اند.

زمان حضوری شدن مدارس در فارس

او اضافه کرد: سن تزریق واکسن در حال حاضر ۴۸ سال است و در تصمیم برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم اما تا آبان ماه در شهرستان‌های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس‌های درس وجود دارد که شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت‌ها است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرون  ادامه داد: پنج شنبه گذشته ۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونای لامبدا برگزار و تکلیف شد که پیش‌بینی تمهیدات نیروی انسانی، داروها و تخت های بیمارستانی انجام شود و ادارت و نیروهای مسلح در صورت مواجهه با پیک ششم پای کار بیایند.

قدردانی از رسانه‌ها

قاسم‌پور ضمن قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌ها در بحران کرونا عنوان کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تاکنون هوشمندانه اطلاع رسانی کرده‌اند و از این پس نیز با حفظ آرامش جامعه در خصوص خطرات کرونای لامبدا اقدام کنند.

اوادامه داد: مدیران بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و ... تمایل به وارد کردن واکسن و تزریق آن را دارند که برای بخش خصوصی مصوب شده تحت نظارت وزارت بهداشت واکسن را وارد کنند و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حمایت لازم را خواهند داشت.

قاسم‌پور تاکید کرد: نظارت بر فرودگاه‌ها بیشتر می‌شود و نظارت بر اصناف و مشاغل نیز افزایش خواهد یافت.

مشاهده مواردی از قارچ سیاه

او با بیان اینکه موردی از لامبدا تاکنون در استان نداشتیم اما قارچ سیاه مواردی اعلام شده و تلاش می‌شود داروهای لازم برای درمان بیماران مبتلا تا از نظر داروهای موثر کرونا و قارچ سیاه دچار مشکل نشویم، گفت: نیاز به همراهی اصناف و بخش خصوصی برای احتمال تعطیلی و حمایت از آنها نیز بررسی شده است.

اشغال 79 درصد تخت‌های بیمارستانی

معاون استاندار فارس تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۸۴ دوز در فارس تزریق شده و آمار بستری روزانه حدود ۴۰۰ نفر است که نسبت به قبل کاهش یافته و ۷۹ درصد تخت‌های ویژه استان اشغال است که آمار نزولی نسبت به قبل دارد اما نباید ساده انگاری شود.

بازدید از اصناف ادامه دارد

قاسمپور خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان ۹۳۶ هزار و ۷۱۱ بازدید از اصناف شده که به ۳۵ هزار و ۷۲۸ اخطار و یک هزار و ۴۹۰ مورد پلمب منتهی شده و همچنین ۵۷۵ هزار و ۶۸۷ خودروی شخصی جریمه شده‌اند و به ۲۲۰ اداره و سازمان تذکر کتبی داده شده و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده‌اند.




وبگردی