آفتاب

الکاظمی: اشتراکات منطقه بیش از اختلافات است



مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در افتتاحیه اجلاس «حمایت منطقه ای از عراق» و به عنوان میزبان این اجلاس تاکید کرد که اشتراکات در منطقه بیش از اختلافات است و با رویکردهای مثبت می توان امنیت را در منطقه به تبع آن در سراسر جهان ارتقا داد.

ایرنا: الکاظمی خاطرنشان که انتخابات زودهنگام پارلمانی روند آینده عراق را ترسیم خواهد کرد و هرگز بازگشت به گذشته و جنگ های بیهوده با همسایگان تکرار نخواهد شد.
وی اظهارداشت که با تبدیل شدن عراق به میدانی برای کشمکش بین المللی مخالف هستیم.
نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد که مخالف تبدیل شدن عراق به پایگاهی برای تجاوز به همسایگان هستیم.
الکاظمی گفت که عراق چشم انتظار حمایت و پشتیبانی همه کشورها و همسایگان برای بازسازی است.

اجلاس حمایت منطقه ای از عراق دقایقی قبل با حضور هیات هایی از همسایگان عراق و برخی کشورهای منطقه و جهان بجز سوریه در بغداد آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین  شرکت کنندگان در این اجلاس به شمار می رود و ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برعهده دارد.
در این اجلاس امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، شیخ تمیم امیر قطر، عبدالله دوم پادشاه اردن، حاکم دبی و وزیران خارجه سعودی و ترکیه هم حضور دارند.

عراق اعلام کرده است که این اجلاس با هدف کاهش تنش در منطقه و توسعه مناسبات اقتصادی و حل اختلافات میان کشورهای همسایه عراق برگزار می شود.




وبگردی