آفتاب

طرح محدودیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد



معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: طرح محدودیت تردد خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد و متخلفان به صورت سیستمی جریمه می‌شوند.

ایرنا: عین الله جهانی در مورد اتمام طرح ممنوعیت تردد خودروها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور ماه اعلام شده بود، افزود: طرح فیزیکی ممنوعیت ترددها که از سوی این ستاد و از ۲۴ مرداد ماه تا پنجم شهریور ماه اعلام شده بود و این ممنوعیت به صورت فیزیکی و سیستمی اجرا می شد، به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: البته اجرای محدودیت ورود و خروج بین استانی خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد تا زمانی که این شهرها به زرد تبدیل شوند و تا کنون ابلاغیه جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

جهانی ادامه داد: طرح منع تردد از ساعت ۱۲ روز ۲۴ مرداد ماه اجرا شد و در ابتدا با تراکم مواجه شدیم که این تراکم در ساعت هایی بعد و تا کنون کنترل شد و از آن جایی که اصل در اجرای این طرح بر ممنوعیت ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی بود متخلفان ضمن جریمه به شهرهای مبدا بازگردانده شدند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با یک سوم مسافر حق تردد آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشتند و و این ناوگان در پایانه ها و پاسگاه های بین شهری کنترل شد.

به گفته وی، ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد و طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا ۲۳ مرداد از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور از ۲۴ مرداد ماه به جز اصناف ضروری به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد. همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز لغو شده است.




وبگردی