آفتاب

چه کسی و چه چیزی مزخرف است



وقتی عباس آخوندی وزیر سابق مسکن طرح مسکن مهر را مزخرف خواند و آن را تعطیل کرد مردم روز به روز شاهد افزایش بی سابقه قیمت مسکن شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری آفتاب، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان ساخت مسکن ۲۵ متری در پایتخت آن هم فقط برای متاهلین گفت: این واحد های کوچک در اختیار مجرد ها قرار نخواهد گرفت.

باید از این مسئولین پرسید اولا شما و خانوادتان در کجا زندگی می کنید و دوما آیا به تبعات زندگی در این خانه ها هم فکر کردید؟

این خانه ها الگو برداری از چین با یک میلیارد و نیم جمعیت است که در آنجا نیز با مشکلات و عدم اقبال عمومی مواجهه شده است.

 این خانه ها با هدف زندگی کوتاه مدت و اکثرا در مناطق توریستی برای افراد مجرد ساخته شده و دیگر کاربرد آن اسکان افراد آسیب دیده از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله است که در چادر و کانکس زندگی نکنند.

اما همین هم مورد اقبال مردم کشور های دیگر نیز قرار نگرفته، حال آنکه فرهنگ مردم سرزمین ما زندگی خانواده محور  می باشد که با سیاست های غلط مسئولین به سمت تجرد گرایی و همچنین ازدواج های سفید رفته است.

این طرح که به توافق شهرداری و وزارت کشور رسیده حداقل متراژی ۳۵ متری خانه را به ۲۵ متر رساند و قطعا تبعات جبران ناپذیری را در نسل های آینده کشور بر جای خواهد گذاشت.

حال اگر قیمت همین خانه ها را در برخی از مناطق در نظر بگیریم مبالغ زیر بدست می آید:

پیروزی 375 میلیون تومان

جنت آباد 550 میلیون تومان

ظفر 750 میلیون تومان

مرزداران 875 میلیون

دربند یک میلیارد تومان

ولنجک 1.125 میلیارد تومان

فرمانیه 1.425 میلیارد تومان

آقایان مسئول شما به فرمان امام خمینی مکلف هستید که مردم کشور را به مقام انسانیت رسانده و نه تنها دنیا بلکه آخرتمان را نیز آباد کنید.

چرا با طرح های  اینچنینی مردم را بیش از پیش آزرده کرده و خانه دار شدن ایرانی ها را به رویا تبدیل می کنید.




وبگردی