آفتاب

حسن نصرالله: مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی در رأس اولویت‌های ماست



ایرنا به نقل از المیادین نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش گفت: مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی در رأس اولویت‌های ماست.

نصرالله افزود: بار دیگر از همه می خواهیم که در کنار مردم فلسطین در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه  بایستند و از حق ملت فلسطین در بازپسگیری از اراضی اشغالی خود حمایت کنند.

وی گفت: در مقابل تهدیداتی که قدس و مقدسات اسلامی با آن مواجه است خواستار ایجاد یک معادله منطقه ای برای حمایت از این مقدسات هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، حمایت از مقدسات اسلامی مأموریت همه محور مقاومت و نه فقط فلسطینیان است و همکاری نیروهای مقاومت در منطقه در کنار مقاومت فلسطین امید برای آزادی فلسطین را پررنگ می کند.

نصرالله گفت: از عراقی ها تشکر می کنیم که برای حفاظت از مقدسات فلسطین ابراز آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا رأس ظلم و استبداد در جهان است، گفت: پس از شکست آمریکا در افغانستان، چشم‌ها به اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه دوخته شده است.  
دبیرکل حزب الله افزود: تصمیم عراق و پارلمان آن برای خروج نیروهای نظامی آمریکا تصمیم بزرگی است. عراقی‌ها تجربه استفاده افغانستان از مستشاران آمریکایی و بیست سال آموزش نیروهای افغانستانی را پیش چشم خود بگذارند.
نصرالله اضافه کرد: الحشد الشعبی ضمانتی واقعی برای مقابله با داعش و تکفیری‌هاست و این تشکیلات باید تقویت شود.  
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه خودشان می توانند به تنهایی با داعش مبارزه کنند، گفت: بهانه آمریکایی‌ها برای ماندن در شمال سوریه، کمک به جنگ با داعش است؛ بهانه‌ای واهی و ادعایی دروغین است.  
دبیرکل حزب الله افزود: آمریکا تردد داعشی‌ها را تسهیل و برای احیای آن تلاش می‌کند. نیروهای آمریکایی باید شرق فرات را ترک کنند. آن ها در شرق سوریه مشغول سرقت نفت سوریه هستند.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنگ آمریکایی سعودی علیه یمن باید متوقف شود و ما همچنان در کنار ملت مظلوم بحرین که از آزادی بیان ندارند، می‌ایستیم.

وی همچنین از حرکت نخستین کشتی‌ حامل سوخت خریداری شده از ایران برای لبنان در ساعات آتی خبر داد و گفت: این کشتی حامل گازوئیل است چون اولویت بیشتری دارد و آخرین کشتی هم نخواهد بود.
دبیرکل حزب الله افزود: چالش‌های زیادی پیش روست اما اعلام می‌کنم از زمانی که این کشتی‌ها حرکت کنند، خاک لبنان قلمداد می‌شوند. کسی وارد چالش نشود چراکه این مساله با عزت ملت ما گره خورده؛ دیگر نمیذیریم مردم را در صف‌های طولانی سوخت خوار کنید
نصرالله اضافه کرد، کسانی این کار را بر ما تحمیل کردند که جنگ اقتصادی را علیه ما راه انداختند. آشکارا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت متحدانش را رها نکرده و دست بریده شهید حاج قاسم دلیلی بر این مدعا است.




وبگردی