آفتاب

تنها راه حمایت از تولید و مانع زدایی ها تزریق واکسن به کارگران است



رضا توسلی؛ عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران بیان کرد : جهان در میان همه ‏گیری ویروس کرونا و همه ی کارگران در خط مقدم تولید کشور هستند. هر کشوری میداند که موتور محرک اقتصادش گرو جبهه صنعت و تولید است و میتوان اقدامی با استفاده از ظرفیت نیروی کار و کارگران خود برای افزایش ناخالص ملی برنامه ریزی کند.

با توجه به اهمیت موضوع کشورهایی که در تزریق واکسن به کارگران خود پیشرو بوده اند زودتر توانسته اند به چرخه تولید و صادرات بازگردند و گام های موثری برای پاسخگویی به نیازهای جهان پساکرونا در بازارهای بین المللی بردارند. همواره کارگران عزتمند سرزمینم در تاب آوری زبان زد بوده و هستند، الان زمان حمایت از حقوق و صیانت از جان آنهاست، بایستی تاکید کرد که اقدام به تزریق واکسن کرونا امری حیاتی برای ادامه فعالیت های اقتصادی کشور است. هماهنگی جهادی برای توزیع و تزریق واکسن کرونا در شرایط پیچیده امروز اماکن گشایش مسیرهای توسعه اقتصادی را دارد.
توسلی همچون همیشه گفت: کارگران خط مقدم تولید کشور بوده و هستند، بایستی جان داشته باشند تا کار کنند و بهره وری را ارتقاء دهند. در زمان حساس کنونی هر گونه اقدام برای حفظ و حفاظت از سلامت آنها بایستی تامین گردد.
رضا توسلی نماینده کارگران در استان تهران اظهار کرد: بخش اعظمی از کارگران برای تامین معاش خانواده در این شرایط نامساعد کرونایی با دغدغه عدم ادامه همکاری و تزریق واکسن، مشغول کار هستند و با توجه به قراردادهای ماهانه و حتی سفید امضاء در برخی شرکت های خصوصی امکان دورکاری یا حتی مرخصی گرفتن را ندارند.
وی ادامه داد: از طرفی طبق آمارهای اعلامی تعداد زیادی از کارگران مشاغل تولیدی و خدماتی که به دلیل کرونا از کار بیکار و خانه نشین شده اند. در این بین نیز برخی کارگران عزیز متاسفانه درگیر بیماری کرونا شده اند بیماری اجازه هیچ گونه حرکتی به آنها نمی دهد و به شدت نیازمند حمایت و کمک دولت انقلابی هستند. لذا شایسته است هرچه زودتر کلیه کارگران که در بدنه تولید کشور مشغول کار هستند طبق دستورات صادره در کوتاه ترین زمان در فر آیند تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند.
وی گفت: همواره ایمنی کارگران در جلسات استانی مطرح گردیده و انتظار داریم مشکلات موجود پس از تامین کسری واکسن با تدابیر جهادی دولت انقلابی حل شود.
رضا توسلی در پایان با اشاره به ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت انقلابی به مجلس انقلابی درباره معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر وزیری که روی کار بیاید بایستی وفق سیاست‌های کلان دولت مردمی ایران قوی حرکت نماید. ما نمایندگان کارگران اطمینان داریم بیانات رهبری معظم مثل همیشه راهگشای وضع موجود هست و از وزیر منتخب انتظار داریم در اجرای برنامه های تدوینی و اعلامی خود اراده ی راسخ داشته باشد و با شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی الخصوص نمایندگان کارگران قبل و بعد از رای اعتماد صادقانه صحبت کند و مشکلات موجود را با مدیریت جهادی مرتفع کند.



وبگردی