آفتاب

بی تعهدی طرح مطالعاتی واکسن کوو برکت ستاد اجرایی فرمان امام‌ نسبت به شرکت کنندگان در طرح



ستاد اجرایی فرمان‌امام طی ۶ماه در قالب ۳طرح مطالعاتی جمع کثیری از مردم را با تشویق به پذیرش ریسک حضور و تبعات ناشی از تاثیر واکسن آزمایش نشده ، برای مشارکت در طرح دعوت کرد.

از همان ابتدا به شرکت کنندگان‌ که با انگیزه های مختلف در طرح مشارکت کرده بودند وعده داده شد که اگر در جمعیت یک سوم‌ دریافت کننده واکسن‌نما باشند، از محل طرح واکسنهای برکت، واکسینه میشوند.

بسیاری که با انگیزه کمک‌ به طرح‌ ملی  و با عرق ایرانی و اعتماد به واکسن تولید داخل در طرح شرکت‌ کرده بودند، از همان‌ابتدا جسته و گریخته مورد پیگیری بودند و بعضا رها شدند و پیگیریهای مرسوم‌ برای معاینات از آنها کمتر صورت گرفت.

و در آخر نیز این روزها این پیام برای آنها آمده است که اگر به عنوان شاهد بودید و واکسن‌نما دریافت کردید، حالا بروید به امان‌خدا و از طریق سامانه واکسیناسیون سراسری وزارت بهداشت، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنید.

این‌شیوه رها کردن افراد شرکت کننده در طرح  که متحمل هزینه های گزاف تردد شده و بعضا فرصت واکسیناسیون سراسری را نیز از دست داده اند و حالا بخاطر فروش هر دوز واکسن به قیمت ۲۰۰هزارتومان دیگر صرفه ندارند تا مورد توجه طرح مطالعاتی ستاد اجرایی قرار بگیرند، موجب گلایه شرکت کنندگان شده است!

امیدواریم آقای مخبر که به هیچ یک از برنامه ها و تعهداتش در تولید واکسن‌عمل نکرده است، به تعهدش در قبال شرکت‌ کنندگان‌ در طرح مطالعاتی عمل کند.





وبگردی