آفتاب

افتتاحیه المپیک 2020 توکیو / عکس



مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزار شد.

خبرآنلاین: پس از یکسال تعویق، مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ در نهایت به صورت رسمی از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران و از ساعت ۲۰ به وقت محلی، در ورزشگاه ملی شهر توکیو آغاز شد.

نبود تماشاگران و خالی بودن سکوها به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط متفاوتی را برای این دوره از بازی ها به وجود آورده است و تنها عوامل برگزاری، ‌ کاروان اعزامی کشورها و اهالی رسانه‌ به منظور پوشش خبری در ورزشگاه  حضور دارند.  

*ادای احترام باخ و امپراطور ژاپن

در ابتدای مراسم نمایشی کوتاه برگزار شد و سپس گوینده سالن حضور توماس، باخ رییس کمیته بین المللی المپیک و امپراطور ژاپن را تبریک گفت و آن دو نیز هم به یکدیگر ادای احترام کردند.

*اهتزاز  پرچم ژاپن در افتتاحیه المپیک

سپس شش نفر از قهرمانان المپیک ژاپن پرچم این کشور را حمل کردند. پرچم کشور ژاپن به جایگاهی که پرچم میزبان و المپیک به اهتزاز در می آید، حمل شد و سپس همه به احترام پخش سرود ملی کشور ژاپن ایستادند و در نهایت پرچم میزبان در افتتاحیه بازی ها به اهتزاز در آمد.

*یک دقیقه سکوت برای جان باختگان ویروس کرونا

پس از پخش سرود ملی کشور ژاپن، از افراد حاضر در سالن خواسته شد برای ادای احترام به جان باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان، یک دقیقه سکوت کنند.

*رونمایی از نماد چوبی المپیک

در ادامه مراسم ژاپن  به این مسئله که زمانی خانه های آنها از چوب ساخته شده بود اشاره داشت و حتی پنج حلقه المپیک را  بسیار زیبا از چوب ساخته بودند و در نمایشی از این نماد چوبی رونمایی کردند.

* اعتراض در بیرون ورزشگاه

در حالی که مراسم افتتاحیه المپیک در حال برگزاری بود، تعداد زیادی از معترضان به برگزاری این بازیها در شرایط کرونا، بیرون ورزشگاه تجمع کردند.






وبگردی