آفتاب

مسوولان و مقامات انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای را تبریک گفتند



وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه در پیام‌های جداگانه انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفتند.

ایرنا: علیرضا رزم حسینی در پیام تبریک خود خطاب به محسنی اژه ‌ای آورده است: انتصاب شایسته جنابعالی به سمت ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری که نشان از حسن اعتماد معظم‌له به تجربه گرانبها و سابقه درخشان شما در امر قضا دارد، تبریک می‌گویم.

در ادامه این نامه آمده است: از محضر خداوند متعال تداوم توفیقات جنابعالی و همکارانتان را مسئلت می‌نمایم.

وزیر دفاع به حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تبریک گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، در بخشی از پیام امیر سرتیپ حاتمی آمده است: انتصاب شایسته حضرتعالی به ریاست قوه قضائیه را که نشان از تجارب ارزشمند و اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وزیر دفاع یادآور شد: بی تردید تجارب گران سنگ و تسلط حضرتعالی در ماموریت های خطیر  و موضوعات مستحدثه دستگاه قضا دستمایه‌ای ارزنده برای ایجاد تحول در گام دوم انقلاب اسلامی است.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: رجاء واثق دارم در سایه الطاف ربوبی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برای پیش برد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق عدالت و ادامه مسیر تحول بخش دوره ریاست آیت الله رییسی در دستگاه قضا، گام‌های موثر و  اثرگذار، حاصل شود.

پیام تبریک رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

حجت الاسلام آقاجانپور در پیامی انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و عنوان کرد: حسن اعتماد ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز به حضرتعالی در سپردن مسوولیت بسیار مهم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم. نقش قوّه‌ قضائیه در حاکمیت اسلامی نقش بسیار مهمی است.  قوه قضائیه ضامن صحت عمل مسوولان نظام و آحاد مردم و تأمین حقوق آنها در نظام اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: اگر ما تشنه‌ عدالتیم، تضمین تحقّق عدالت، با سلامت و کارآمدی قوه‌ قضائیه میسر است. اگر ما برای مردم و حقوق آنها ارزش درجه‌ یک قائلیم، تأمین این حقوق، در گرو این است که قوه قضائیه بتواند کار خود را با قوت، شجاعت و بصیرت انجام دهد.  انتظار می‌رود با حضور حضرتعالی در راس قوه قضائیه به واسطه سوابق طولانی و ارزشمند و اشرافی که نسبت به آسیب‌ها و تهدیدات دارید،   با گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسوولیت‌ها، با قاطعیت با شبکه‌های فساد وعناصر آن مبارزه  تا طعم شیرین عدالت در کام مردم بنشیند.

عملکرد تحسین برانگیز و کارنامه مثبت، دلیل اصلی انتصاب اژه‌ای

یوسف‌رضا ادیب‌زاده، نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه نیز با اشاره انتصاب به جای حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای به عنوان ریاست قوه قضائیه کشور، اظهار کرد: تجربه قضایی بسیار خوب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و همچنین اهتمام در انجام امور محوله، از نکات بسیار مهم کارنامه ایشان به شمار می‌رود.

وی عملکرد تحسین برانگیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را دلیل اصلی انتصاب ایشان به عنوان ریاست قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: دیانت در عمل، صداقت در گفتار و کردار و داشتن شفافیت در کارها از ویژگی‌های مهم ایشان به شمار می رود.

ادیب‌زاده با اشاره به عملکرد و سوابق محسنی اژه‌ای در دستگاه قضا تصریح کرد: ایشان در دوران ریاست دکتر رئیسی، معاون اول و در دوره آملی لاریجانی به‌ عنوان سخنگوی دستگاه قضایی نقش مهمی در قوه قضائیه داشته است.

وی ادامه داد: دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سمت‌هایی است که تاکنون محسنی‌ اژه‌ای داشته که نشان از توانمندی ایشان است.

نایب رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه سوابق اژه‌ای محدود به سال های اخیر نیست، افزود: ایشان در پرونده محاکمه غلامحسین کرباسچی نقش مهمی داشت و این محاکمه که منتهی به بازداشت شهردار پیشین پایتخت شد، نشان از برخورد جدی ایشان در پرونده‌های مفاسد اقتصادی دارد.

وی بیان داشت: با معرفی محسنی اژه‌ای به‌ عنوان رئیس قوه قضاییه حالا چهره‌ای در راس این قوه قرار گرفته که بیش از هر گزینه دیگری در پرونده‌های مهم قضایی کشور نقش داشته است.

ادیب‌زاده با بیان اینکه محسنی اژه‌ای مردی است که نامش با پرونده‌های بزرگ گره خورده است، خاطرنشان کرد: محسنی اژه ای علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل خصوصی نیز است و می تواند در روند مبارزه با مفاسد اقتصادی تاثیر زیادی داشته باشد.

پیام تبریک معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

امین‌ حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری را تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: کسب اعتماد ولی فقیه در انتصاب حضرتعالی به عنوان سکاندار دستگاه قضایی موجب مباهات است و این افتخار بزرگ را به جنابعالی تبریک عرض می‌کنم با توجه به تجربه گرانبهای سال‌های مجاهدت در دادگستری و با پشتیبانی خیل عظیم قضات و کارمندان شرافتمند و سختکوش و با استمداد از درگاه خداوند متعال ان‌شاءالله این دوره مسئولیت قوه قضائیه دوران شکوفایی اجرای عدالت و احقاق حق خواهد شد.    

پیام تبریک دکتر مونسان به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با صدور پیامی، انتصاب حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت.

در بخشی از پیام وی آمده است: برادر بزرگوار جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای
انتصاب حضرت‌عالی به‌ عنوان رئیس قوه قضاییه که نشان از اعتماد مقام معظم رهبری به توانمندی ‌و تجارب گرانبهای شما دارد، اتفاقی ارزنده برای نظام قضایی کشور محسوب می‌شود.

مونسان آورده است: سوابق درخشان آن برادر ارجمند در دستگاه قضا همراه با تسلط بر مبانی فقهی و قضایی بی‌تردید موجب تحولاتی ارزشمند در قوه قضاییه خواهد شد و مسیر تحقق عدالت را در جامعه اسلامی هموار خواهد ساخت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تبریک گفت

در بخشی از پیام فرهاد دژپسند آمده است: بدین وسیله انتصاب شایسته جنابعالی به سمت ریاست قوه قضاییه را که نشان از حسن اعتماد مقام معظم رهبری است، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. بی تردید، تخصص و تجارب ارزنده تان طی سال‌های مدید در مسئولیت های مختلف در دستگاه قضایی، چشم انداز روشنی را در تحقق اهداف عالیه نظام در امر قضا مصرح در بیانیه گام دوم انقلاب رقم خواهد زد.
   
وی در این پیام آورده است: کشور در این دوره مدیریتی و در دهه پیشرفت و عدالت که با اراده جمعی مردم و مسئولین با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، تجربه گران‌سنگ کاهش اتکاء بودجه دولت به درآمدهای نفتی را طی می کند، نیازمند بستری امن در فضای اقتصادی برای تبلور فعالیت های اقتصادی مولد است.

در پیام وزیر امور اقتصاد و دارایی آمده است: مبارزه با پدیده مذموم قاچاق، پولشویی، فرار مالیاتی و همچنین بهبود محیط کسب و کارها، امنیت سرمایه گذاران خارجی، رونق بازار سرمایه و ... از جمله کارویژه هایی است که به حمایت های ویژه قوه قضائیه وابسته است.




وبگردی