آفتاب

مهرعلیزاده: آقای رییسی دستور لغو فیلترینگ را بدهد



نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای رییسی دستور لغو فیلترینگ را بدهد زیر خود وی اعلام کرد که در فضای مجازی فعالیت دارد. علاوه بر این برای دستگیر شدگان آبان ۹۸ درخواست عفو بدهد.

ایرنا: محسن مهرعلیزاده عصر شنبه در سومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه من، مساله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت است. مردم بی‌صداقتی را در رفتار و کردار و گفتار مدیران احساس می‌کنند و بر همین اساس، به مجموعه عملکردهای دولت بی‌اعتماد هستند و این بی‌اعتمادی باعث می شود که مردم با دولت همکاری نکنند و کارهای خوب آن‌را هم نبینند و دنبال همکاری با دولت نباشند.

وی دغدغه دیگر خود را صداوسیماست عنوان کرد و افزود: کاری شده که مرجعیت رسانه از تهران به لندن انتقال پیدا کرده و الان کمتر از ۱۰ درصد مردم اخبارشان را از رسانه ملی دریافت می‌کنند. صداوسیما فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کرد زیرا تصویر حضرت امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب، آیت الله طالقانی و شهید بهشتی در آن استفاده شده بود. صداوسیما متاسفانه امروز نماینده اقلیت اقلیت هم نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات عمدتا امروز در سیاست زدگی است. بینش‌ها، روش ها و نگاه ها باید عوض شود و نگاه ارباب-رعیتی باید از بین برود.

 مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند همه جا باشند و همه کاره باشند و همه جا دخالت کنند. آنها آنجا که باید باشند، نیستند و آنجا که نباید باشند، هستند. امروز اقتصاد و معیشت ما هم متاسفانه دچار همین فضای سیاست‌زدگی سنگین است. بعضی‌ها هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند. این همه برنامه وجود دارد ولی افسوس که هیچ التزامی به اجرای قانون نیست. مشکل از عملکرد مدیران و ساختارهاست.

وی این سئوال را پرسید که چرا کوچکترین مشکل اجتماعی به یک بحران تبدیل می شود و به نارضایتی عمومی تبدیل می شود و گفت: یک سیل یا زلزله می آید کشور دچار بحران نارضایتی می شود و با گرانی بنزین، مسائل آبان ۹۸ اتفاق می‌افتد. مسالی که مطرح می شود راه حل هایی دارد که مردم آنها را می دانند اما متاسفانه بعضی ها راه حل هایی ارائه می کنند که راه حل های واقعی نیستند.

اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست، خاطرنشان کرد: ما می توانیم بحران ها را کنار بزنیم و مشکلات را حل کنیم، به شرطی که با هم باشیم. جوانان ما امروز در پروژه های سنگین در سطح بین المللی در ناسا و نیورالینک کار می کنند. اگر ما این جوانان را نگه داشته بودم و فراری نمی دادیم، الان این وضعیت را داشتیم.

مهرعلیزاده، شفافیت و صداقت با مردم در کنار معیشت، اشتغال، امنیت شغلی و آزادی های اجتماعی را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: اگر شفافیت بود این همه اختلاس و رانت خواری که موجب بی اعتمادی مردم به مدیریت در کشور شده، وجود نداشت. اگر پرونده هایی مثل پرونده های عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود و الان چهار سال است که خاک می خورد و یک رانت و اختلاس چند هزار میلیاردی را شامل می شود و هیچ کس، کاری به کسی در این پرونده ندارد و پرونده بابک زنجانی و مساله طبری ها ریزتر و دقیق تر بررسی می شد، مردم اعتماد می کردند.

وی با بیان اینکه مردم صداقت و روراستی را می خواهند، خاطرنشان کرد: مردم می پرسند آیا کرونا واقعا خطرناک است و باید در خانه ها بمانند و کسب و کارشان را تعطیل کنند. اگر کرونا خطرناک است خوزستان که چند ماه است وضعیتش قرمز است و روزی بیش از ۱۰۰ نفر از کرونا دارند، می میرند. پریروز آقای رئیسی در خوزستان نمایش و تبلیغات با حضور هزاران نفر راه انداخته است. مردم می پرسند به چه باید اعتماد کنند. خطر کرونا هست یا نیست؟ به این ترتیب آقای رییسی که می خواستند سید محرومان باشند سید مرحومان می شوند. ۱۰ نفر از مدیران سیستم قضایی در فارس واکسن زده اند. مردم می پرسند آیا این واکسن زده ها قانونی و شفاف بوده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، روز دختر، ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت و موفقیت های تیم های فوتبال والیبال کشور را به ورزشکاران، دست‌اندرکاران و مردم تبریک گفت و افزود: برنامه دولت زندگی، یک برنامه اقتصاد محور است و یک برنامه اقتصادی اجتماعی است که هم به توسعه اقتصادی می پردازد و هم به تامین اجتماعی و معیشتی مردم می پردازد.

مهرعلیزاده افزود: افزایش تولید، سرمایه‌گذاری، از بین بردن موانع سرمایه‌گذاری، افزایش تولید ناخالص داخلی، کارگران، معلمان، جوانان، ایجاد صندوق درآمد پایدار، صندوق بیمه تکمیلی رایگان، توسعه گردشگری، تنش زدایی در سطح دنیا و ورود به عرصه رقابت های جهانی، پنج برابر کردن یارانه‌های نقدی، واکسیانسیون کرونا تا قبل از اتمام سال، اجرای سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم، واگذاری اختیارات هنر به صنف هنرمندان و همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله این برنامه هاست که در سایت من بارگذاری شده است.

 وی در نقد سخنان دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحران معیشت، بحران محیط زیست، بحران خانواده، رفاه، حکمرانی خوب، اعتماد اجتماعی و فقدان امید از مهمترین دغدغه های مردم است. چرا این روزها با وجود تاکید مسوولان و تبلیغ صدا و سیما هنور فضا رقابت انتخاباتی در سطح جامعه سرد است و بی روح، این به دلیل بی اعتمادی است. مردم ناامید از وعده‌هایی هستند که از سوی کاندیدا داد می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: زنان، جوانان و مستعضفین از مفاهیم فراموش شده انقلاب به شمار می‌روند. جوانان از شرایط کنونی به تنگ آمده و به جای قرار گرفتن در کرسی مدیریت، بر روی صندلی مدیریتی بر روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را ترک خواهند کرد. آیا در این کشور فرصت برابر برای اقوام مختلف ایرانی ایجاد شده است.

 زبان محلی باید در دانشگاه‌ها و مطبوعات مورد استفاده قرار بگیرد

مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت زبان‌های محلی در کشور گفت: زبان محلی باید در دانشگاه و مطبوعات مورد استفاده قرار گیرد. نباید بدون هیچ دلیلی وحدت کشور را خدشه دار کنیم.  

دغدغه‌های اهل سنت از دیگر مسائل مطرح در صحبت های مهرعلیزاده بود. وی در این زمینه گفت: چرا باید این گروه از داشتن مراکز تربیتی و عبادتگاه در برخی از مناطق کشور محروم باشند. اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم؛ در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

وی با بیان اینکه امروز اشراف‌گری برخی از مسوولان و اختلاس‌های فراوان بذر امید را در کشور خشکانده است گفت: در دولت سلام من به دنبال احیای اعتماد اجتماعی و روح امید در جامعه هستم. می خواهم نقش موثری برای زنان و جوانان در دولت ایجاد کنم. باید از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم.

مهرعلیزاده در پاسخ به نقد زاکانی نیز گفت: شما از دولت اصلاحات تنها کرسنت را برجسته می‌کنید در حالی که چشم خود را بر روی اعتماد عمومی، اصلاحات اجتماعی، تورم تک رقمی و تعامل سازنده با دنیا را بستید.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: در دولت زندگی، من خود را موظف به رفع تبعیض‌های گذشته می‌دانم. منظور من از توجه به محرومان و مستضعفان توجه زیربنایی است و رفع محرومیت را توزیع ثروت و نه توزیع فقر می‌دانم.  
مهرعلیزاده در انتها بیان کرد: در مورد صحبت‌های آقای زاکانی عرض می‌کنم که بهتر است به  FATF  توجه کنند تا به دیوارنوردی‌های مختلف و آب در آسیاب ترامپ ریختن دچار نشوند.

نقش سهامداران عمده در بورس باید به حداقل برسد

وی با بیان اینکه بورس یکی از بهترین بازارهای ممکن برای جذب سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: دلیل اهمیت بورس این است که وقتی پول در آن جمع می شود به سمت تولید حرکت می کند. یکی از مشکلات اساسی کشور ما مسئله رونق تولید است که این موضوع با بردن نقدینگی به این حوزه می تواند تحقق یابد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تحولات بورس در سال گذشته اشاره کرد و افزود: فروردین سال گذشته  به دلایل غیرکارشناسی، دولت در بازار بورس دخالت کرد و صاحبان سهام عمده که معمولا نقش تعیین کننده در قیمت سهام خودشان دارند، در یک هماهنگی با یکدیگر و دولت وارد معرکه شدند و مردم را به سرمایه گزاری در بورس تشویق کردند. آمدن پول مردم به بورس موجب نشد که پول به سمت تولید برود و موجب شد که قیمت سهام شرکت ها به صورت حبابی چندین برابر شود که این موضوع به منتفع شدن سهامداران عمده منجر شد. بعدا که حباب ها ترکید و قیمت‌ها واقعی شاهد متضرر شدن مردم بودیم و این موضوع به یک بحران تبدیل و در نتیجه دولت مجبور شد ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را برای جبران خسارت مردم به ریال تبدیل و به بورس تزریق کند.  

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: همه این اقدامات اشتباه بود و بورس را باید به خود بورس می سپردند. دخالت دولت و دولت‌ها در بورس همواره در دوران شکست بازار اتفاق می‌افتد و شکست بازار زمانی است که اتفاق خاصی مثل بحران چند سال پیش آمریکا اتفاق افتد که در این مورد، دولت برای نجات بانک‌ها از ورشکستگی به آنها کمک کرد.

وی با بیان اینکه نقش سهامداران عمده باید در بورس به حداقل برسد، گفت: اگر نقش این ۷۰ تا ۷۵ درصد اقتصاد که دست دولت است را کم کنیم و سهامداران عمده وابسته به دستگاه‌های بزرگ، نهادها، و دستگاه های مختلف نظامی و غیرنظامی در بورس دخالت نکنند، قطعا بورس وضعیت مطلوبی پیدا خواهد کرد و استقلال بورس در چارچوب قواعد شناخته شده بین المللی تنها راه آن است.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به اهمیت ارتباط با اقتصادهای بزرگ جهان اشاره کرد و گفت: تولید ناخالص داخلی کشور ما ۵۰۰ میلیون دلار در سال است. این رقم برای آمریکا ۲۲هزار میلیارد دلار، برای چین ۱۶هزار میلیارد دلار و برای اتحادیه اروپا ۱۲هزار میلیارد دلار است که مجموعا ۵۰ هزار میلیارد دلار می شود. به این ترتیب، تولید ناخالص داخلی این سه مجموعه، صدبرابر تولید ناخالص داخلی ماست.

مهرعلیزاده افزود: ما می‌خواهیم روی تولید سرمایه گذاری کرده و به بازارهای بین المللی و منطقه‌ای صادر کنیم و این کار خوبی است و ما می‌توانیم صادرات را ۵۰ میلیارد دلار افزایش دهیم ولی اینها مستلزم این است که با دنیا یک رابطه خوب برقرار کنیم. اقتصاد ما دچار سیاست زدگی شده و سیاست بر اقتصاد ما حاکم شده است. سیاست خارجی ما و مساله تحریم و FATF و سایر موارد حتما باید در اختیار اقتصاد قرار بگیرد و حل شود.

 اقتصاد از سیطره سیاست خارج شود مسائل حل می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مساله اقتصاد و ارتباط آن با سیاست گفت: اگر اقتصاد از سیطره  سیاست خارج شود بدون شک مسائل حل می‌شود. با دیوار نوردی‌ها و با این قبیل کارها و معطل کردن مسئله FATF و در جریان مذاکرات هزار مشکل ایجاد کردن کشور ما به جایی رسیده که هرچه را در می آوریم می‌خوریم.

وی با اشاره به میزان درآمد مردم گفت: متوسط درآمد مردم در سال ۶ هزار دلار است و با این شرایط هر مقدار پول دست مردم باشد، برای تامین نیازها صرف خواهد شد و سرمایه‌گذاری ایجاد نمی‌شود. ما هفت میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که ۵ میلیون نفر از آنان متخصص یا دارا هستند باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

"سرمایه گذاری بخش مهم توسعه است"، مهرعلیزاده در این زمینه گفت: ما باید فضای امن برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. سرمایه از کشورهای اطراف جذب نخواهد شد. سرمایه را باید از کره‌چین‌، ژاپن، هند و غرب جذب کنیم. تا زمانی که بخواهیم در جهان ماجراجویی کنیم اوضاع همین است که هست.

‌آقای رییسی دستور لغو فیلترینگ را بدهد

وی با انتقاد از سخن برخی از نامزدها افزود: آقای رییسی که اکنون مهربان شدند دستور لغو فیلترینگ را بدهند زیرا خود او اعلام کرد در فضای مجازی فعالیت دارد. او باید درخواست عفو برای دستگیر شدگان آبان ۹۸ داشته باشد و این درخواست را به مقام معظم رهبری ارائه کند.

نتیجه انتخابات می‌تواند غیر از خواست انحصارطلبان باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این بخش از سخنانش را با جمله «به نام خداوندی که انسان را آزاد آفرید» آغاز کرد و گفت: ۶ روز دیگر انتخابات انجام می شود؛ انتخاباتی که می تواند با نتیجه ای از پیش تعیین شده به پایان برسد و یا با معجزه ای، نتیجه ای غیر از خواست انحصارطلبان را رقم بزند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در راس امور باشند و بیان اندیشه محدود نشود. از تمام سلایق در انتخابات حضور داشته باشند. با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت، همه آحاد ملت ایران فرصت برابر داشته باشند. مردم در اینکه چه می پوشند و چه می خورند و چه می اندیشند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.

وی با بیان اینکه «می دانم امروز با این قرار بودها فاصله داریم»، افزود: لیکن امروز دو راه پیش روی ماست. راه نخست اینکه با صندوق رای قهر کنیم و در این انتخابات شرکت نکنیم. راه دوم، اینکه با امید به آینده درخشان و برای عزت ایران و ایرانیان و نیز برای خط بطلان کشیدن بر این صحنه آرایی خطرناک، برای جلوگیری از به خطر افتادن ایرانمان در آینده بر سر صندوق ها حاضر شویم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری این موضوع که در خرداد ۷۶ نیز ابروباد و مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند، گفت: لیکن قدرت خاص شما مردم عرصه دیگری را رقم زد و تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت پس از پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: مردم، قدرت در دست شماست و بین شادی و نشاط یا اندوه و ناامیدی و برقراری عدالت یا تبعیض و ظلم قدرت انتخاب دارید. مردم ایران، شرکت کردن یا نکردن در انتخابات حق شماست. لیکن شرکت نکردن، محروم ساختن خود از حق خویشتن است. بیایید با استفاده از این حق قانونی خود به زندگی سلامی دوباره کنیم و با رای به دولت زندگی ایرانی، بسازیم برازنده ایرانی. بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خوب و ایرانی آباد و آزاد و مستقل تلاش کنیم. اینبار لحظه انتخابات، لحظه تغییر قرن است.




وبگردی