آفتاب

لعیا میزبان: عدم پرداخت معوقات کارمندان وابسته به وزارت علوم، توجیه ناپذیر است



کارشکنی و تاخیر مسولین وزارت علوم بعد از اخذ تمام مجوزات و صدور مصوبه مرکز هیات امنا، در پرداخت معوقات افزایش ۵۰% حق و حقوق ۵۰۰۰۰ نفر کارمند وابسته به وزارت علوم در سطح آموزش عالی کشور، توجیه ناپذیر و تلاش مسولین در تداوم نارضایتی هدفمند آنان است .

هادی گرجی ـ آفتاب: لعیا میزبان رییس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمندان آموزش عالی گفت :
 منوط کردن  پرداخت معوقات افزایش ۵۰% حقوق کارمندان وابسته به وزارت علوم در سطح کشور  از اسفند ۹۸ تا بهمن ۹۹ از طبق دستور وزیر علوم از محل اعتبارات سنوات قبل و مانده ۹۹ ( که نقد) است،  به پرداخت همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی از محل فروش اموال طبق تبصره ۲ بند واو لایحه بودجه ۱۴۰۰ که هنوز تفصیلی ان ابلاغ نشده است ناعادلانه و غیر قانونی است و این گروکشی مسولین وزارت علوم موجب ایجاد نارضایتی عمدی و طراحی شده  در زمان انتخابات است  که امیدواریم مسولین نظارتی و امنیتی سریعا در رفع ان اقدم  شایسته نمایند.
میزبان افزود ، وزارت علوم ۱۴ ماه است  اعصاب و روان کارمندان  را تضعیف نموده و با تصمیم ناعادلانه و  تبعیض بین ۸۵۰۰۰ نفر کارمندان و ۲۴۰۰۰ نفر  اعضای هیات علمی در سطح اموزش عالی سعی در ایجاد نفاق و تفرقه بین دو رکن اجرای- اداری  و اموزشی - پژوهشی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم را  دارند تا جایی که با همراهی سازمان برنامه و بودجه نام کارمندان را از  همسانسازی با کارمندان غیر بالینی وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حذف نمودند و هنوز بعد از ۱۳ نامه رد و بدل شده بین وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه و حتی بعد از اقرار وزیر علوم به اعتبار موجود تا پایان سال ۹۹ که قبلا منکر ان بودند و به بهانه عدم اعتبار در این خصوص اقدامی نمیکرند  !!! ،معوقات افزایش حقوق ۵۰%  مربوط به بخشنامه های  ۱۳۹۸ ابلاغی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه  را به کارمندان  پرداخت نکردند .
میزبان افزود ، کارمندان پیگیر تساوی حقوق با اعضای هیات علمی نیستند اما مانند اعضای هیات علمی پیگیرحقوق تضییع شده خود  و  همسانسازی  حقوق و مزایای خود با کارمندان وزارت بهداشت به عنوان دو وزارت امنایی هستند .
وی افزود به همان دلایلی که یک عضو هیات علمی نیاز به برابری حق و حقوق خود با هیات علمی وزارت بهداشت را دارند کارمندان اموزش عالی نیز به همان دلایل نیاز به همسانسازی حقوق و مزایای خود با کارمندان وزارت بهداشت را به عنوان دو وزارت زیر نظر  ماده ۱ قانون  احکام دائمی توسعه را دارند  
وقتی مصوب شده هیات علمی های اموزش عالی با هیات علمی های   غیر بالینی وزارت بهداشت همسان حقوق و مزایا دریافت کنند چرا  کارمندان دو وزارت در دریافت حقوق با کارمندان وزارت بهداشت همسانسازی نشوند.
میزبان افزود متاسفانه عدم مشارکت دادن  کارمندان در تصمیم گیری  و تصمیم سازی و نگرش قشری و ویژه طلبی در نظام اموزش عالی توسط مسولین وزارت علوم  و مسولین  کشور که اکثرا  هیات علمی هستند و همدیگر را فقط درک می کنند  حق  و حقوق کارمندان را در طی ۱۰ سال گذشته تضیبع نموده است.  از ناکارامدی مسولین فعلی  است که وزیر در راسش ۷ کارت زرد از مجلس دهم و یازدهم دریافت کرده است؟ این نشان عدم اهمیت اموزش عالی در دیدگاه دولتمردان فعلی است .
 وی افزود عملکرد مسولین وزارت علوم در یک سیستم  علمی و آموزشی با روح و یک سیستم پویا مغایر است و اکنون در صدد ایجاد اختلاف بین دو رکن مهم در دانشگاهها هستند

لعیا میزبان افزود همانطور که رهبر معزز در اغاز سال ۱۴۰۰ فرمودند باید در سال جدید  مانع زدایی از اجرای مصوبات قانونی نماییم  کارمندان اموزش عالی دروزهای پایانی مسولیت ، مسولین وزارت علوم و روسای دانشگاهها در این راستا به شرح زیر خواهان حق و حقوق قانونی و تضییع شده خود و رفع موانع ان هستند و امیدواریم مسولین امنیتی و بازرسی و نظارتی به این امور رسیدگی عاجل نمایند زیرا در صورت عدم پرداخت معوقات ۵۰% افزایش حقوق ، اعتراض های صنفی  درون دانشگاهی شکل خواهد گرفت تا رسانه های داخل کشور بلکه بتوانند صدای کارمندان ساعی و مظلوم در اموزش عالی را به رهبر معزز برسانند زیرا تلاش کارمندان برای رساندن صدای مظلومیت خود به رهبر گرانقدر بجایی نرسیده است و کارزار امضا شده کارمندان و تقدیمی به دفتر ایشان در بازگشت به وزارت علوم برای پاسخگویی متاسفانه در وزارت علوم  بایگانی شده است !!!!

۱. پرداخت فوری معوقات افزایش ۵۰%حقوق کارمندان (از اسفند ۹۸ الی بهمن ۹۹)
۲. ساماندهی و پرداخت حق مدیریت های کارمندان طبق ماده ۲۰ ایین نامه با افزایش ۵۰% از اسفند ۹۸ به درصدی از حق مدیریت روسای دانشگاهها
لازم به ذکر است  حق مدیریت روسای دانشگاههای کشور باید  همتراز با حق مدیریت معاونین وزیر در حوزه ستادی تعریف و افزایش یابد تا اختلاف حق مدیریت دریافتی کارمندان در سطح کشور تصحیح شود

۳. جایگاه شوراهای صنفی کارمندان دردانشگاهها و حوزه ستادی تعریف شود.
۴. همسانسازی کارمندان اموزش عالی وابسته به وزارت علوم با کارمندان وزارت بهداشت طبق بند ی ماده ۷ اهداف و وظایف هیات های امنا مصوب گردد.

۵. افزایش ۵۰%  حقوق کارکنان شرکتی شاغل در پست های بلاتصدی از محل کاهش یا افزایش قرارداد پیمانکاران اقدام عاجل گردد.
۶. تبدیل وضعیت همکاران قراردادی و شرکتی شاغل در پست های بلا تصدی طبق ماده ۹ ایین نامه و از محل مجوزهای ابلاغی هیات وزیران  سال ۹۱ و مصوبه دو امضایی معاونین ریاست جمهوری اقدام عاجل گردد.
۷.ساختارجدید حوزه ستادی وزارت علوم مجددا بازنگری و پست های کارشناس مسولی کارمندان مجددا  احیا گردد و مسولین امر طبق ماده ۱ قانون احکام دائمی به ایین نامه های اداری مالی و تشکیلاتی خود توجه کنند .

با احترام:  لعیا میزبان
رییس کمیسیون اداری شورای صنفی کارمتدان اموزش عالی کشور




وبگردی